|  |
Tehničke analize i povijesne rekonstrukcije I |
Kratica: UAR00T | Opterećenje: 15(P)
+ 0(IGP)
+ 0(SG1)
+ 0(SG2)
+ 0(S)
+ 0(DR)
+ 0(E)
+ 0(G)
+ 0(GL)
+ 0(IGL)
+ 0(L)
+ 0(LK1)
+ 0(LK2)
+ 0(M)
+ 15(PK)
+ 0(PRJ)
+ 0(SJ)
+ 0(T)
+ 0(A)
+ 0(IDR)
+ 0(MRU)
+ 0(RE)
+ 0(TJ)
|
Nositelji: | pred. Sandra Šustić |
Izvođači: | |
Opis predmeta: Slike su heterogene strukture izrazito složene građe. Za njeno je razumijevanje nužna primjena analitičkih tehnika (destruktivnih i nedestruktivnih) te istraživanje povijesnih i arhivskih izvora (tradicionalne recepture, slikarski rukopisi i traktati, priručnici o slikarskim materijalima i slikarskoj tehnologiji).
Sadržaj kolegija kombinira teorijski i praktični program kroz kojeg studenti stječu znanje i vještine te grade etičke stavove nužne za budući rad u struci.
Teorijski dio kolegija usmjeren je ka tehničkom istraživanju uz napredno rješavanje problema, plansku i kritičku prosudbu. Ovaj segment nastave kontruktivno objedinjuje temeljna znanja iz konzervacije-restauracije štafelajnih slika i polikromiranog drva, slikarske tehnologije, primijenjene kemije te instrumentnih i laboratorijskih metoda istraživanja.
Teorijski i praktični dio kolegija usko su povezani. Svako predavanje/vježba uključuje studiju slučaja (eng. case study), odnosno izradu povijesne rekonstrukcije umjetničkog djela (cijele kompozicije ili detalja) temeljem rezultata tehničkih analiza i studije povijesnih izvora.
Praktični rad prati pisana i foto dokumentacija. U dogovoru s predavačem, studenti će već na početku semestra odabrati umjetninu koju će kopirati. Ideja je da svaki student radi na umjetnini iz drugog stilskog razdoblja te da tijekom 7. i 8. semestra izradi cjelovitu kopiju odabrane umjetnine odnosno njenog segmenta.
U prvom semestru cilj predmeta je definirati i izvršiti metodologiju istraživanja u izradi povijesnih rekonstrukcija slika, istraživanjem publiciranih tehničkih studija i povijesnih izvora. Kako su znanstvene analize u restauraciji i njihova interpretacija vodeći alat za dokazivanje autentičnosti umjetničkog djela, analizirati će se slučajevi pogrešno interpretiranih umjetnina ili pak lukavo smišljenih krivotvorina. |
Jezici na kojima se održava nastava: - - - |
Obavezna literatura: |
1. | Merrifield, M. P. (1849). Medieval and Renaissance treatises on the arts of painting: original texts. John Murray, Albemarle street, London
Eastlake, C. L. 1847. Materials for a history of oil painting. London, Longman, Brown, Green, and Longmans, London
Erma Hermens and Joyce H. Townsend, Sources and Serendipity - Testimonies of Artists' Practice, London : Archetype Publications Forthcoming, 2009.
National Gallery Technical Bulletin, br. 1-31, London : National Gallery |
Preporučena literatura: |
2. | Bomford D. et al., Art in the Making: Italian Painting Before 1400, National Gallery, London, 1989.
Bomford D. et al., Art in the Making: Rembrandt, National Gallery, London, 2006.
Dunkerton, J., et.al. (1991). Giotto to Durer: early renaissance painting in the National Gallery. Yale University Press, London
Dunkerton, J., et.al. (1999). Durer to Veronese Sixteenth-Century Painting in the National Gallery. Yale University Press, London
Gettens R. J., Stout G. L., Painting Materials, Dover, New York 1966.
Gottsegen M. D., A Manual of Painting Materials and Techniques, Harper & Row, New York, 1987.
Leone Battista Alberti, On Painting and on Sculpture, C. Grayson (uredio i preveo), London, 1972., 91.
Masschelein-Kleiner L., Ancient Binding Media, Varnishes and Adhesives, ICCROM, 1985.
Mark Clarke, Joyce H. Townsend and Ad Stijnman (editors), Art of the Past - Sources and Reconstructions, London : Archetype Publications, 2005.
Merrifield, M. P. (1849). Medieval and Renaissance treatises on the arts of painting: original texts. John Murray, Albemarle street, London
Roy A., Smith P., Painting Techniques: History, Materials and Studio Practice, IIC, 1998.
Stefanos Kroustallis, Joyce H. Townsend, Elena Cenalmor Bruquetas, Ad Stijnman and Margarita San Andres Moya (urednici), Art Technology - Sources and Methods, London : Archetype Publications, 2008.
Thompson D. V., The Materials and Techniques of Medieval Painting, Dover, New York 1956. |
|  |