|  |
Metodika prirode i društva I |
Kratica: MPD1-7US | Opterećenje: 30(P)
+ 15(S)
+ 0(A)
+ 0(DR)
+ 0(G)
+ 0(GL)
+ 0(KL)
+ 0(LK1)
+ 0(M)
+ 0(PK)
+ 0(SJ)
+ 0(TJ)
+ 0(LK2)
|
Nositelji: | doc. dr. sc. Dunja Anđić |
Izvođači: | |
Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Povijest, Prirodoslovlje - položeni!
PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Nakon odslušanog kolegija studenti će biti sposobni:
- pravilno definirati i objasniti bitne karakteristike nastavnog predmeta prirode i društva;
- analizirati temeljne karakteristike predmeta prirode i društva s posebnim osvrtom na ekstenzitet i intezitet nastavnog predmeta;
- izraditi umnu mapu;
- kritički argumentirano analizirati, raspravljati, planirati (tematski) programske sadržaje nastave prirode i društva od I. do IV. razreda osnovne škole;
- samostalno i kreativno putem rasprava, komentara, vlastitih ideja, ali i kroz razne suradničke i timske oblike rada realizirati predviđene zadatke iz prirode i društva;
- koristiti se informacijsko-komunikacijskom tehnologijom u kreiranju pojedinih sadržaja, vježbi iz prirode i društva;
- osmisliti ishode učenja;
- planirati terensku nastavu i zadatke povezane s tim.
OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA
1. Uvod u metodiku prirode i društva:
- predmet i zadaci metodike nastave PID;
- interdisciplinarnost metodike nastave PID.
2. Bitne karakteristike nastavnog predmeta prirode i društva:
- načelo zavičajnosti ili životne blizine;
- načelo cjelovitosti nastave PID;
- ekološko načelo;
- načelo ljudskih prava;
- opseg i dubina nastavnog predmeta PID;
- model koncentričnih krugova; spiralno-linijski model rasporeda nastavnih sadržaja;
- promjenljivost sadržaja nastave PID.
3. Programski temelji nastave PID u nižim razredima osnovne škole:
- prirodoslovni sadržaji;
- geografski sadržaji;
- povijesni sadržaji. |
Jezici na kojima se održava nastava: - - - |
Obavezna literatura: |
1. | 1. Udžbenici prirode i društva od I. do IV. razreda osnovne škole
2. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, (2006.). Nastavni plan i program za osnovnu školu. www.public.mzos.hr/lgs.axd?t=16&id=14181
3. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2010). Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi.
www.public.mzos.hr/fgs.axd?id=16803
4. De Zan, I. (1999.). Metodika prirode i društva. Zagreb: Školska knjiga. |
Preporučena literatura: |
2. | 1. Miljević, R.R. (1999.). Odgoj za razvoj. Jastrebarsko: Naklada Slap.
2. Spajić-Vrkaš, V., Kukoč, M., Bašić, S. (2001.). Interdisciplinarni rječnik: obrazovanje za ljudska prava i demokraciju. Zagreb: Hrvatsko povjerenstvo za UNESCO i Projekt Obrazovanje za mir i ljudska prava za hrvatske škole.
3. Spajić-Vrkaš, V., Stričević, I., Maleš, D., Matijević, M. (2004). Poučavati prava i slobode. Zagreb: Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 169. |
|  |