|  |
Istraživačko-spoznajni integrirani kurikulum II |
Kratica: ISK2-5PP | Opterećenje: 30(P)
+ 0(S)
+ 30(A)
+ 0(DR)
+ 0(G)
+ 0(GL)
+ 0(KL)
+ 0(LK1)
+ 0(M)
+ 0(PK)
+ 0(SJ)
+ 0(TJ)
+ 0(LK2)
|
Nositelji: | izv. prof. dr. sc. Lidija Vujičić |
Izvođači: | |
Opis predmeta:
PREDUVJETI UPISA PREDMETA Istraživačko-spoznajni integrirani kurikulum I - odslušan!
PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Osposobljavanje studenata u prikupljanju i analiziranju podatka o osnovnim činiocima, uvjetima i različitim metodičkim postupcima oblikovanja cjeline odgojno-obrazovnog procesa u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Promišljanje i izvođenje odgojno-obrazovnog procesa u cilju cjelovitog razvoja djeteta i zadovoljavanja potreba, interesa za istraživanjem i provjeravanjem njihovih teorija utemeljenih na dječjoj prirodnoj radoznalosti.
Opće kompetencije:
- razvit sposobnost kritike i samokritike u neposrednim aktivnostima s djecom
- razviti sklonost prema timskom radu, suradničkom učenju, planiranju i realizaciji različitih aktivnosti u institucionalnom kontekstu
- razviti sposobnost raznolikosti: socijalne, fizičke, kognitivne u planiranju, praćenju i interpretiranju dječjih aktivnosti
Specifične kompetencije:
- analizirati i primijeniti u vođenju odgojno-obrazovnog procesa s djecom specifičnosti spoznajnog procesa koji polazi od promatranja, unošenja promjena, praćenja, iskazivanja i prepoznavanja pojava, preko raščlambi uviđaja i zaključivanja
- koristiti i obrazložiti izbor sadržaja i aktivnosti s mogućnostima, sposobnostima i potrebama djece
- napraviti samostalnu pismenu pripremu i didaktička sredstva za izvođenje odgojno-obrazovnog procesa u skladu s dječjom prirodom
- osmisliti i izvesti odgojno ?obrazovnu aktivnost s djecom
- analizirati i evaluirati odgojno-obrazovne aktivnosti
OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Poseban naglasak bit će usmjeren na sumiranje dosadašnjih iskustava i spoznaja iz kolegija i sistematiziranja istih u pripremanju i izvedbi samostalnih aktivnosti s djecom s posebnim osvrtom na procese refleksije i samoreflksije u grupnoj raspravi. |
Jezici na kojima se održava nastava: - - - |
Obavezna literatura: |
1. | 1. Miljak, A. (2009), Življenje djece u vrtiću. Zagreb: SM naklada
2. Došen-Dobud, A. (1995), Malo dijete ? veliki istraživač. Zagreb, Alinea.
3. Slunjski, E. (2001), Integrirani predškolski kurikulum, rad djece na projektima. Zagreb, Mali profesor
4. Čudina - Obradović, M. (2002), Matematika prije škole. Zagreb, Školska knjiga
5. Petrović-Sočo, B. (2009), Projekti i ?projekti? u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. U: Vujičić, L., Duh,M. Interdisciplinarni pristup učenju- put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta. Str. 197-209.
6. Vujičić, L., Đapić,K. (2009), Obrazovanje odgajatelja refleksivnog praktičara u kontekstu integracijskog pristupa kao načela rada s djecom rane i predškolske dobi. U: Vujičić, L., Duh,M. Interdisciplinarni pristup učenju- put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta. Str.253-271 |
Preporučena literatura: |
2. | 1. Rothschild, J., Daniels, E. R. (1999), Bogatstvo materijala kao izvor dječje spoznaje ? kako poticati predškolsku djecu na učenje o prirodi i matematici. Zagreb: Udruga roditelja Korak po korak za promicanje kvalitete življenja djece i obitelji.
2. Dobrić, N. (1980), Razvijanje početnih matematičkih pojmova u predškolskim ustanovama. Beograd
3. Liebeck, P. (1995), Kako djeca uče matematiku. Zagreb, Educa.
4. Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje. www.mips.hr
5. ?.(1991), Prijedlog koncepcije razvoja predškolskog odgoja; Programsko usmjerenje odgoja i obrazovanja predškolske djece. Zagreb, Glasnik Ministarstva prosvjete i kulture br. 7-8.
6. Dođen-Dobud, A. (2001), Predškola: vodič za voditelje i roditelje. Zagreb, Alineja
7. Desforges, C. (2001), Uspješno učenje i poučavanje: psihologijski pristupi. Zagreb, Educa.
8. Jensen, E. (2005), Poučavanje s mozgom na umu. Zagreb, Educa.
9. Zbornici, časopisi (odabrani tekstovi na stranom jeziku) |
|  |