|  |
Pedagogija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja |
Kratica: PRPO-2PP | Opterećenje: 45(P)
+ 15(S)
+ 15(A)
+ 0(DR)
+ 0(G)
+ 0(GL)
+ 0(KL)
+ 0(LK1)
+ 0(M)
+ 0(PK)
+ 0(SJ)
+ 0(TJ)
+ 0(LK2)
|
Nositelji: | prof. dr. sc. Jasna Krstović |
Izvođači: | |
Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta
PREDVIĐENI ISHODI UČENJA - poznavati i razumjeti (interpretirati, klasificirati, usporediti, objasniti) stručnu
terminologiju primjerenu odgoju i obrazovanju u ranom djetinjstvu u okvirima svoje profesionalne uloge;
- povezati i interpretirati usvojene temeljne pojmove ranog odgoja i obrazovanja;
- klasificirati dobivene spoznaje, argumentirati stajališta o njima, te na taj način
stvarati svoju implicitnu pedagogiju ranog djetinjstva;
- prepoznati osobitosti ranog djetinjstva kao konteksta u kojem se realizira dijete sa
svojim osobinama i značajkama;
- razumjeti djetetova ponašanja i na toj ih osnovi diferencirati;
- navesti osobine djece predškolske dobi, interpretirati ih u holističkom i
diferencijacijskom aspektu te razumijeti i diferencirati djetetova ponašanja;
- usporediti različite pristupe u definiranju odgojnih značajki, objasniti njihove
odgojne refleksije;
- objasniti temeljne značajke važnih ličnosti koje su doprinijele razvoju odgoja u
ranom djetinjstvu,
- analizirati i usporediti pedagoške koncepte i vrednovati ih sa pozicija njihove
aktualnosti;
- razumijeti i vrijednosno interpretirati vrednovati suštinu odgojno-obrazovnog
djelovanja u ranom djetinjstvu (kao rezultat usvojenih spoznaja) ;
- biti u mogućnosti identificirati ključne aspekte odgojno obrazovnih problema i formulirati
strategiju za njihovo rješavanje.
OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Pedagogija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja kao sustav znanstvenih činjenica, istraživačkih metoda i znantsvenih teorija o odgoju u ranom djetinjstvu
2. Pedagogija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja kao pedagoška disciplina
3. Društvena i kulturna uvjetovanost odgoja i obrazovanja u ranom djetinjstvu: suvrmeneo poimanje ranog djetinjstva
4. Povijesni razvoj ideja o odgoju i obrazovanju u ranom djetinjstvu i njihov odraz u suvremeni odgojno-obrazovni kontekst
5. Ciljevi odgoja u ranoj dobi; činioci zakonitosti razvoja; područja odgoja i obrazovanja; djetetove potrebe
6. Rano djetinjstvo i društveni kontekst
7. Socijalizacija-pojam, razvojno određenje, posebnosti socijalizacije u ranom djetinjstvu, osobine djece predškolske dobi, razvoj dječje društvenosti, prve društvene grupe
8. Osnovne karakteristike izvanobiteljskog odgoja i obrazovanja u ranom djetinjstvu
9. Predškolski programi
10. Teorije dječjeg razvoja i njihove odgojno-obrazovne refleksije
11. Pojmovno određenje kurikuluma ranog odgoja i obrazovanja
12. Igra i igračke; teorijski pristupi u pojašnjenju igre; vrste igara i njihove značajke; edukacijski potencijali igre; uloga odraslog u igri |
Jezici na kojima se održava nastava: - - - |
Obavezna literatura: |
1. | 1.Duran, M. (2001), Dijete i igra. Jastrebarsko: Naklada Slap.(13-22)
2.Kamenov, E. (1991), Predškolska pedagogija. Beograd: Zavod za izdavanje udžbenika.
3.Milanović M.,Stricević I.,Maleš D.,Sekulic-Majurec A. (2000): Skrb za dijete i
poticanje ranog razvoja djeteta u Republici Hrvatskoj. UNICEF. Zagreb
4.Miljak, A.: Humanistički pristup teoriji i praksi predškolskog odgoja do 53. str.
5.Starc. B., i dr. (2004). Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi.Golden Marketing - Tehnicka knjiga. Zagreb. ( str. 13. - 62.) |
Preporučena literatura: |
2. | 1.Došen-Dobud, A. (2013), Slike iz povijesti predškolskog odgoja. Rijeka: Centar za istraživanje djetinjstva, Učiteljski fakultet u Rijeci.
2.Miljak A ( 2009) Življenje djece u vrtiću SM naklada ( str.11-21)
3.Petrović,Sočo B. (2007) Kontekst ustanove za rani odgoj i obrazovanje Mali profesor Zagreb (Određenje i svojstva institucijskog konteksta str 31-40)
4.Slunjski, E. (2008) Dječji vrtić zajednica koja uči, Spektar Medija Str. 7-19
5.Šagud, M. (2002.), Odgajatelj u dječjoj igri, Zagreb: Školske novine |
|  |