|  |
Kratica: RP-1US | Opterećenje: 45(P)
+ 30(S)
+ 0(A)
+ 0(DR)
+ 0(G)
+ 0(GL)
+ 0(KL)
+ 0(LK1)
+ 0(M)
+ 0(PK)
+ 0(SJ)
+ 0(TJ)
+ 0(LK2)
|
Nositelji: | izv. prof. dr. sc. Darko Lončarić |
Izvođači: | izv. prof. dr. sc. Darko Lončarić
(
Seminar
)
|
Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta
PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Nakon položenog nastavnog predmeta Razvojna psihologija student će moći:
Nakon položenog nastavnog predmeta Razvojna psihologija student će moći:
a) aktivno sudjelovati u procesu "e-učenja" i steći vještine sudjelovanja u suvremenim oblicima cjeloživotnog učenja i obrazovanja (sposobnost cjeloživotnog učenja; informatička pismenost)
b) pronaći informacije potrebne za obradu određene nastavne teme, usporediti ih, procijeniti njihovu primjerenost zadanoj temi i organizirati ih u funkcionalnu cjelinu (informacijska pismenost; analiza i sinteza; organizacija; kritičko mišljenje)
c) surađivati s drugim studentima u realizaciji zajedničkog zadatka (interpersonalne vještine i timski rad)
Specifične kompetencije
Opisati i usporediti različite teorijske pristupe razvoju djeteta
Objasniti utjecaj bioloških i okolinskih čimbenika razvoja
Opisati faze i važne čimbenike prenatalnog razvoja
Opisati tjelesni, kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj djeteta
Usporediti različite modele kognitivnog razvoja i povezati ih s procesima obrazovanja
Usporediti različite modele emocionalnog, moralnog i socijalnog razvoja i povezati ih s odgojno-afektivnom komponentom nastave
Prepoznati normativni razvoj i uočiti specifičnosti individualnog razvoja i odstupanja od normi
OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA
1. Uvod u razvojnu psihologiju (Definiranje; Periodizacija; Metodologija; Povijest; Temeljna pitanja);
2. Razvojne teorije (Psihoanaliza; Biheviorizam; Socijalno učenje; Kognitivna teorija Piageta; Sociokulturalna teorija Vigotskog; Model obrade Informacija; Etološka i evolucijska perspektiva; Teorija ekoloških sustava);
3. Biološke i okolinske osnove razvoja i njihova interakcija;
4. Prenatalni razvoj;
5. Tjelesni i psihomotorni razvoj;
6. Kognitivni razvoj (Piaget i Vigotski; Razvoj osjeta, percepcije i pažnje; Učenje i pamćenje; Govor; Mišljenje; Inteligencija);
7. Emocionalni i socijalni razvoj (Erikson, Kohlberg, Roditelji i privrženost, Vršnjaci; Socijalizacija i socijalna kognicija; Igra; Spolne uloge; Moralni razvoj; Razvoj pojma o sebi; Razvoj identiteta; Razvoj emocija, Razvoj temperamenta i ličnosti);
8. Periodizacijski pristup razvoju (Dojenče; Prve dvije godine; Rano djetinjstvo; Srednje djetinjstvo; Pubertet i adolescencija). |
Jezici na kojima se održava nastava: - - - |
Obavezna literatura: |
3. | O.1 Berk, L. E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada Slap. |
4. | O.2 Vasta, R., Haith, M.M., Miller, S.A. (2004). Dječja psihologija: Moderna znanost.
Jastrebarsko: Naklada slap. |
Preporučena literatura: |
5. | I.1 Andrilović, V. i Čudina-Obradović, M.(1994). Osnove opće i razvojne psihologije.
Zagreb: Školska knjiga. |
6. | I.2 Furlan, I. (1991). Čovjekov psihički razvoj. Zagreb: Školska knjiga. |
7. | I.3 Starc, B. i sur. (2004). Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi.
Zagreb: Golden Marketing. |
|  |