|  |
Kratica: PO-2US | Opterećenje: 45(P)
+ 30(S)
+ 0(A)
+ 0(DR)
+ 0(G)
+ 0(GL)
+ 0(KL)
+ 0(LK1)
+ 0(M)
+ 0(PK)
+ 0(SJ)
+ 0(TJ)
+ 0(LK2)
|
Nositelji: | izv. prof. dr. sc. Darko Lončarić |
Izvođači: | izv. prof. dr. sc. Darko Lončarić
(
Seminar
)
|
Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Razvojna psihologija
- položena
PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Nakon položenog nastavnog predmeta Psihologija obrazovanja student će moći:
a) aktivno sudjelovati u procesu "e-učenja" i steći vještine sudjelovanja u suvremenim oblicima cjeloživotnog učenja i obrazovanja (sposobnost cjeloživotnog učenja; informatička pismenost)
b) pronaći informacije potrebne za obradu određene nastavne teme, usporediti ih, procijeniti njihovu primjerenost zadanoj temi i organizirati ih u funkcionalnu cjelinu (informacijska pismenost; analiza i sinteza; organizacija; kritičko mišljenje)
c) surađivati s drugim studentima u realizaciji zajedničkog zadatka (interpersonalne vještine i timski rad)
Specifične kompetencije
: Opisati i usporediti teorije učenja
Primijeniti i vrednovati različite klasične i suvremene oblike poučavanja s obzirom na ishode učenja
Prepoznati individualne razlike među učenicima i vlastite osobine relevantne za proces obrazovanja
Opisati i usporediti teorije motivacije i motivirati učenike
Poučiti učenike samoregulaciji učenja za potrebe cjeloživotnog učenja
Izraditi različite zadatke za procjenjivanja znanja i učinkovito koristiti rezultate procjena i (samo)vrednovanja
Navesti osnovne elemente organizacije i evaluacije nastavnog procesa
OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Teorije učenja
2. Pamćenje i učenje kao procesiranje informacija;
3. Osobine učenika (ličnost, sposobnosti, kognitivni stilovi...) i proces obrazovanja;
4. Motivacija za učenje i strah od škole;
5. Samoregulirano učenje;
6. Osobine nastavnika povezane s procesom podučavanja i ocjenjivanja;
7. Planiranje, ishodi i evaluacija obrazovnog procesa;
8. Klasične i suvremene metode poučavanja;
9. Praćenje, vrednovanje i (pr)ocjenjivanje;
10. Razredno ozračje (klima), disciplina i psihosocijalni odnosi u razredu. |
Jezici na kojima se održava nastava: - - - |
Obavezna literatura: |
3. | O.1 Vizek-Vidović, V., Vlahović-Štetić, V., Rijavec, M. i Miljković, D. (2003). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP-Vern. |
4. | O.2 Andrilović, V., Čudina-Obradović, M. (1996). Psihologija učenja i nastave. Zagreb: Školska knjiga. |
5. | O.3 Kolić-Vehovec, S. (1999). Edukacijska psihologija. Rijeka: Filozofski fakultet. |
Preporučena literatura: |
6. | D.1. Grgin, T. (1997). Edukacijska psihologija. Jastrebarsko: Naklada Slap. |
7. | D.2. Pastuović, N. (1997). Osnove psihologije obrazovanja i odgoja. Zagreb: Znamen. |
|  |