|  |
Kratica: VU-3PD | Opterećenje: 30(P)
+ 15(S)
+ 15(A)
+ 0(DR)
+ 0(G)
+ 0(GL)
+ 0(KL)
+ 0(LK1)
+ 0(M)
+ 0(PK)
+ 0(SJ)
+ 0(TJ)
+ 0(LK2)
|
Nositelji: | izv. prof. dr. sc. Renata Čepić |
Izvođači: | izv. prof. dr. sc. Renata Čepić
(
Auditorne vježbe, Seminar
)
|
Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta
PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Očekuje se da studenti:
- demonstriraju znanje o suvremenim organizacijskim konceptima, njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te da sposobnost procjene njihovu primjenjivost u području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja;
- pokažu višu razinu razumijevanja osnovnih načela i metoda vođenja i upravljanja organizacijama koje uče;
- usvoje znanja za vrednovanje kvalitete temeljnih procesa u odgojno-obrazovnoj organizaciji, i sudjelovanje u radu i vođenju tima
- pokažu višu razinu znanja i razumijevanja temeljnih značajki koncepta organizacije koja uči i specifičnosti djelovanja/ponašanja različitih vrsta organizacija;
- usvoje znanja za identificiranje i razumijevanje ključnih mehanizma osiguranja stalnog osposobljavanja i usavršavanja te samoobrazovanja zaposlenika;
- analiziraju procese osiguranja i razvoja kvalitete vođenja (misija, vizija, vrednote) i kvalitete procesa upravljanja;
- poznaju temeljne sastavnice planiranja i oblikovanja akcijskog plana uvođenja poboljšanja i razvoja u odgojno-obrazovnoj organizaciji pomoću (samo)evaluacije kvalitete temeljnih procesa;
- poznaju ključne elemente izrade i vođenja portfolia za prikupljanje podataka o napretku i postignućima zaposlenika.
OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Dominantni pristupi u razumijevanju temeljnih značajki koncepta organizacije koja uči (organizacijsko učenje, učenje na radnom mjestu, organizacijska klima ili ozračje i kultura, organizacijska struktura). Neke specifičnosti djelovanja poduzetničkih organizacija, birokratskih organizacija, organizacija koje ne uče i organizacija koje uče (strategija, struktura, sustav i kultura).
2. Mehanizmi osiguranja stalnog osposobljavanja i usavršavanja te samoobrazovanja zaposlenika. Kvaliteta vođenja (misija, vizija, vrednote) i procesi odlučivanja. Organizacijska kultura učenja. Procesi komuniciranja i posredovanja informacija. Upravljanje profesionalnim i osobnim razvojem zaposlenika i financijama.
3. Infrastruktura kontinuiranog učenja. Individualno, timsko i organizacijsko učenje i uloga vodstva u njihovu ostvarivanju. Individualna i organizacijska odgovornost u stvaranju organizacije koja uči. Menadžment znanja i inoviranje znanja.
4. (Samo)evaluacija u procesu razvoja kvalitete. Oblikovanje akcijskog plana uvođenja poboljšanja i razvoja kvalitete. Izrada i vođenje portfolia za prikupljanje podataka o napretku i postignućima zaposlenika. Partnersko povezivanje odgojno-obrazovne organizacije s okruženjem i marketing. Pitanja osiguranja kvalitete i akreditacije. |
Jezici na kojima se održava nastava: - - - |
Obavezna literatura: |
1. | Čepić, R. (2009). Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive. Pedagogijska istraživanja, god. 6, br.1-2, str. 163-178.
i druga obvezna literatura po preporuci nositelja koelgija |
3. | |
4. | |
Preporučena literatura: |
2. | Dodatna literatura:
Collison, C., Parcell, G. (2002), Učimo se leteti: Priročnik za upravljanje znanja. Ljubljana: GV Založba.
Senge, P. M. i dr. 2002), Peta disciplina: u praksi: Strategije i alati za gradnju učeće organizacije. Zagreb: Mozaik knjiga.
5.Senge, P. M. i dr. (2003), Ples promjene: Izazovi u razvoju učećih organizacija. Zagreb: Mozaik knjiga. Časopisi (npr. The Learning Organization, Management Learning, Management in Education, i dr.) i druga preporučena literatura |
5. | |
|  |