Početna stranicaVisoka učilištaKorisničke stranice
Računalna geometrija
Kratica: B12A01Opterećenje: 30(P) + 0(PK) + 0(T) + 0(L) + 0(S) + 0(TJ) + 0(A) + 30(PRJ)
Nositelji: v. pred. mr. sc. Nikol Radović
Izvođači: v. pred. mr. sc. Nikol Radović ( Projektantske vježbe )
Opis predmeta:

Cilj predmeta je obnova i nadopunjavanje stečenih vještina i kompetencija srednjoškolske geometrije/ matematike, uporabom programa dinamične geometrije kao alata za crtanje s posebnim naglaskom na primjenu u geodeziji i geoinformatici.


Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi
  • Razumjeti matematičke metode i fizikalne zakone koji se primjenjuju u geodeziji i geoinformatici
  • Primijeniti znanja matematike i fizike u prepoznavanju, formuliranju i rješavanju inženjerskih zadataka
  • Poznavati teorijska načela, postupke računske obrade i vizualizacije podataka geodetskih izmjera
  • Upotrebljavati informatičku tehnologiju u rješavanju geodetskih i geoinformatičkih zadataka
  • Planirati nastavak akademskog obrazovanja u području geodezije i geoinformatike ili srodnih disciplina, te razviti kulturu cjelo životnog i stručnog obrazovanja

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta
  • Znanje i razumijevanje temeljnih geometrijskih koncepata, principa, teorija i rezultata
  • Riješiti konstruktivni zadatak primjenom različitih metoda (transformacije ravnine, mjesta točaka, iteracije, . . . )
  • Konstruirati geometrijsku figuru animacijom
  • Definirati i konstruirati krivulje 2 . i višeg reda animacijom s posebnim naglaskom na krivulje primjenjive u geodeziji i geoinformatici
  • Usvojiti osnovne geometrijskog (matematičkog) modeliranja i primjenjivati ih
  • Sposobnost formuliranja problema geodezije geometrijskim (matematičkim) jezikom te njihova analiza i rješavanje
  • Demonstrirati vještine geometrijskog zaključivanja

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

Sadržaj predavanja:
  • Kratka povijest Računalne geometrije (1 sat).
  • Transformacije ravnine (definicija i svojstva) (3 sata).
  • Rješavanje konstruktvinih zadataka metodama transformacije ravnine (4 sata).
  • Rješavanje konstruktivnih zadataka metodom geometrijskog mjesta točaka (4 sata).
  • Kompozicija transformacija ravnine i grupe simetrija (4 sata).
  • Osnovni pojmovi teorije kaosa, fraktalne geometrije i metode iteracije (2 sata).
  • Animacija kao temelj računalne grafike, nekad i danas .
  • Prikaz geometrijskih figura animacijom (4 sata).
  • Vizualizacija projektivne ravnine.
  • Prikaz krivulja 2. i višeg stupnja animacijom (4 sata).
  • Matematičko/ geometrijsko modeliranje (2 sata)
  • Neeuklidska geometrija (2 sata).

Praćenje rada studenata
  • Pohađanje nastave - 0.5 ECTS-a
  • Domaće zadaće - 1 ECTS
  • Kolokviji - 1.2 ECTS-a
  • Usmeni ispit - 1.2 ECTS-a
  • Pismeni ispit - 1.1 ECTS
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
Obavezna literatura:
3. A. Barager: A Survey of Classical and Modern Geometries with Computer Activities, Prentice-Hall, 2001.
4. B. E. Reynolds, W. E. Fenton: College Geometry Using The Geometer's Sketchpad, Key College Publishing, 2006.
8. L. C. Kinsey, T. E. Moore: Symmetry, Shape and Space with the Geometer's Sketchpad, Key Curriculum Press, 1001.
9. C. V. Sanders: Geometric Graphic, Key Curriculum Press, Emeryville, 2003.
Preporučena literatura:
2. R. Dixon: Mathograpies, Dover Publications, Inc, New York, 1991.
5. L. S. Leff: Geometry - The Easy Way, Barron's Education Series, New York, 1997.
6. V. Gutenmacher, N. B. Vasilyev: Lines and Curves A Practical Geometry Handbook, Birkhauser Boston Inc., 2004.
7. J. Vince: Geometry for Computer Graphic, Springer - Verlag, 2006.
Legenda
P - Predavanja
PK - Vježbe u praktikumu
T - Terenske vježbe
L - Laboratorijske vježbe
S - Seminar
TJ - Vježbe tjelesnog odgoja
A - Auditorne vježbe
PRJ - Projektantske vježbe
* - Predmet se ne polaže
Srce - Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu