Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Etnomuzikološko istraživanje

Šifra:
103755
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
2(GL) + 24(P) + 4(S)
Izvođači:

doc. dr. sc. Jelka Vukobratović (GL, P, S)

Opis predmeta:
1. tjedan (2 sata predavanja): Istraživački proces u etnomuzikologiji 2. tjedan (2 sata predavanja): Terenska iskustva: strukturirani i otvoreni intervjui, životne priče 3. tjedan (2 sata predavanja): Terenska iskustva: promatranje sa sudjelovanjem, aktivno sudioništvo u glazbovanju 4. tjedan (2 sata predavanja): Obrada i pohranjivanje građe 5. tjedan (2 sata predavanja): Etnografije glazbe: klasična i dijaloška 6. tjedan (2 sata predavanja): Etnografije glazbe: autoetnografija, etnografija virtualnih komunikacija 7. tjedan (2 sata predavanja): Politika i poetika suvremenih terenskih istraživanja kod kuće 8. tjedan (2 sata predavanja): Etnomuzikologija kod kuće 9. tjedan (2 sata predavanja): Strani i domaći istraživači, tereni i publike 10. tjedan (2 sata vježbe): Terenska nastava 11. tjedan (2 sata predavanja): Refleksije na učinke etnomuzikološkog istraživanja 12. tjedan (2 sata predavanja): Primijenjena etnomuzikologija 13. tjedan (2 sata predavanja): Primijenjena etnomuzikologija u Hrvatskoj 14. tjedan (2 sata seminar): Predstavljanje seminarskih radova 15. tjedan (2 sata seminar): Zaključna rasprava
Obavezna literatura:

1. Barz, G., i T. J. Cooley (ur.) (2008): Shadows in the Field: New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology, Oxford ; New York. Ceribašić, N., i G. Marošević (ur.) (1999): Glazba, folklor i kultura: Svečani zbornik za Jerka Bezića, Zagreb. Čapo Žmegač, J. i dr. (ur.) (2006): Etnologija bliskoga: Poetika i politika suvremenih terenskih istraživanja, Zagreb. Myers, H. (ur.) (1992): Ethnomusicology: An Introduction, New York ; London. Stone, R. M. (ur.) (2002): The Garland Encyclopedia of World Music, sv. 10: The Worlds Music: General Perspectives and Reference Tools, New York ; London.

Preporučena literatura:

2. Araújo, S. (2006): Conflict and Violence as Theoretical Tools in Present-Day Ethnomusicology: Notes on a Dialogic Ethnography in Rio de Janeiro, Ethnomusicology 50/2, 287-313. Baily, J. (2001): Learning to Perform as a Research Technique in Ethnomusicology, British Journal of Ethnomusicology 10/2, 85-98. Brandes, E. (1991): The Role of the Female Ethnomusicologist in the Field: Experiences in Traditional Algerian Communities, The World of Music 33/2, 35-49. Ceribašić, N. (2003): O ulozi znanstvenika u javnoj praksi folklora, u: ista: Hrvatsko, seljačko, starinsko i domaće: Povijest i etnografija javne prakse narodne glazbe u Hrvatskoj, Zagreb, 269-293. Hellier-Tinoco, R. (2003): Experiencing People: Relationships, Responsibility and Reciprocity, British Journal of Ethnomusicology 12/1, 19-34. Hemetek, U. (2006): Applied Ethnomusicology in the Process of the Political Recognition of a Minority: A Case Study of the Austrian Roma, Yearbook for Traditional Music 38, 33-55. Hine, C. (2004): Virtualni predmeti etnografije, u: Senjković, R. ; Pleše, I. (ur.): Etnografije interneta, Zagreb, 27-54. Keil, C. (1998): Applied Sociomusicology and Performance Studies, Ethnomusicology 42/2, 303-312. Kubik, G. (2000): Interconnectedness in Ethnomusicological Research, Ethnomusicology 44/1, 1-14. Lawless, E. J. (1991): Womens Life Stories and Reciprocal Ethnography as Feminist and Emergent, Journal of Folklore Research 28/1, 35-60. León, J. F. (1999): Peruvian Music Scholarship and the Construction of an Academic Other, Latin American Music Review /Revista de Música Latinoamericana 20/2, 168-183. Lysloff, R. T. A. (2003): Musical Community on the Internet: An On-Line Ethnography, Cultural Anthropology 18/2, 233-263. Marošević G. (2010): Susret folkloristike i antropologije u hrvatskoj etnomuzikologiji, u: Hameršak, M. ; Marjanić, S. (ur.): Folkloristička čitanka, Zagreb, 479-509. Narayan, K. (1993): How Native Is a Native Anthropologist?, American Anthropologist (New Series) 95/3, 671-686. Pettan, S. (1995): Uloga znanstvenika u stvaranju pretpostavki za suživot: Ususret primijenjenoj etnomuzikologiji, Narodna umjetnost 33/2, 217-234. Pian, R. C. (1992): Return of the Native Ethnomusicologist, Yearbook for Traditional Music 24, 1-7. Reed-Danahay, D. E., (1997): Introduction, u: Reed-Danahay, D. E. (ur.): Auto/Ethnography: Rewriting the Self and the Social, Oxford, 1-17. Rice, T. (2003): Time, Place, and Metaphor in Musical Experience and Ethnography, Ethnomusicology 47/2, 151-179. Romero, R. R. (2001): Tragedies and Celebrations: Imagining Foreign and Local Scholarships, Latin American Music Review /Revista de Música Latinoamericana 22/1, 48-62. Sheehy, D. (1992): A Few Notions about Philosophy and Strategy in Applied Ethnomusicology, Ethnomusicology 36/3, 323-336. Silverman, C. (1995): Forum Comments: Learning to Perform, Performing to Learn, The Journal of American Folklore 108/429, 307-316. Titon, J. T. (1980): The Life Story, The Journal of American Folklore 93/369, 276-292. Turino, T. (1990): Structure, Context, and Strategy in Musical Ethnography, Ethnomusicology 34/3, 399-412.

Ishodi učenja:

1. Polaznicima bi pohađanje predmeta trebalo omogućiti stjecanje sljedećih kompetencija: formulirati istraživačku temu s obzirom na dosadašnje spoznaje, značenje i moguću primjenu istraživanja

2. poznavati metodu i tehniku terenskog rada te njihovu provedbu

3. obraditi, arhivirati, analizirati, podvrgnuti kritici i interpretirati prikupljenu građu i usporediti je sa srodnom građom

4. razmatrati status i obilježja etnografije glazbe

5. pisati prema uzusima znanstvenoga pisanja

6. moći analizirati fokus i argumentacijske postupke u različitim vrstama znanstvenih i stručnih etnomuzikoloških tekstova te u različitim etnomuzikološkim tradicijama

7. pisati seminarski rad, predstaviti ga i kritički se osvrnuti na provedeno istraživanje

Legenda

  • P - Predavanje
  • S - Seminar
  • GL - Ostale gl. vježbe