Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Studij oratorijskih uloga 2

Šifra:
103853
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P)
Izvođači:

doc. art. Ivan Josip Skender, mag. mus. (P)

Opis predmeta:
Upoznati studente sa oratorijskom vrstom, njezinim povijesnim razvojem i stilskim specifičnostima Upoznati studente s najvažnijim oratorijskim ulogama Osposobiti studente za samostalnu kompetentnu pripremu kroz analizu uloga i to na način prepoznavanja tehničko- izvedbenih problema, uočavanja stilskih specifičnosti i smještanja u estetski i umjetnički kontekst Razvijati znanja i vještine potrebne za realizaciju oratorijske uloge Pripremati solističke izvedbe oratorijskih uloga kroz praktičan rad Otvoreni kurikulum s obzirom na razinu sposobnosti dotičnog studenta i vrstu glasa, a uz sljedeći okvir: 1. sat - Oratorijska vrsta; Što je Oratorij? Uvod u povijesni razvoj oratorija 2. sat - Prethodnici oratorija: Laude, Misteriji, Pasije, Moteti, Dramatski madrigal,Dramatska cantata, Bratstvo Filippa Neria i prvo umjetnički prihvatljivo djelo oratorijske vrste Emilia de Cavalieria Rappresentazione di Anima et di Corpo , Claudio Monteverdi: Combattimento di Tancredi e Clorinda 3.- 6. sat - Osnove načina izvođenja duhovne glazbe 16. stoljeća i praktično izvođenje višeglasnih i monodijskih primjera iz literature 16. Stoljeća; Odnos riječi i glazbe te praktična interpretacija na primjerima Emilia de Cavalieria Rappresentazione di Anima et di Corpo i Claudia Monteverdija: Combattimento di Tancredi e Clorinda i Vespro della Beata Vergine; Ivan Lukačić: Sacrae Cantiones i sl. 7. - 9. sat - Barok u vokalnoj glazbi; stil; Oratorio Volgare i Oratorio Latino;Giacomo Carissimi i njegovi oratoriji; Ostali duhovni muzički oblici pod utjecajem monodije u 17. stoljeću u Italiji (Mise, Moteti, Psalmi, Himne, Litanije, Lamentacije, Stabat Mater, Te Deum i dr.) 10. - 11. sat - A. Vivaldi, Pergolesi - Venecija, Napulj 12. - 13. sat - Lully, Charpentier i oratorij u Francuskoj 14. sat - Protestantska Njemačka i glavni predstavnici Baroka prije Bacha 15. - 18. sat - Heinrich Schutz, Dieterich Buxtehude 19. - 24. sat Pasija i Misa - J. S. Bach 25. - 30. sat - Handel i engleski oratorij
Preporučena literatura:

1. E. de Cavalieri: Rappresentazione DI Anima, et di Corpo C. Monteverdi: Vespro della Beata Vergine, Madrigali Guerrieri et Amorosi Ivan Lukačić: Sacrae Cantiones Tomaso Cecchini: Terzo libro dei Madrigali Ivan Šibenčanin: Lauda Jerusalem Dominum G. Carissimi: Historia di Job, Ionas D. Buxtehude: Membra Jesu Nostri BuxWV 75 H. Schütz: Historia Jesu Christi, Musikalische Exequien, Weihnachtshistorie St. John Passion M. A. Charpentier: Judith sive Bethulia liberate, Te Deum H.146 A. Caldara: Oratorio per la Santissima Annunziata H. Purcell: Ode on St. Cecillias Day A. Vivaldi: Juditha (1716), Gloria RV 589, Dixit Dominus RV 594 G. B. Pergolesi: Stabat Mater J. S. Bach: Johannes-Passion BWV 245, Matthäus-Passion BWV 244, Weihnnachts-Oratorium BWV 248, Magnificat BWV 243, h-moll-messe BWV 232 G. F. Händel: L Allegro, il Penseroso ed il Moderato HWV 55, The Messiah HWV 56, Judas Maccabaeus HWV 63, Theodora HWV 68, Dixit Dominus HWV 232, Dettinger Te Deum HWV 283

Ishodi učenja:

1. Poznavati oratorijsku vrstu, njezin povijesni razvoj i stilske specifičnosti

2. Poznavati najvažnije oratorijske uloge

3. Poznavati način i tehnologiju pripreme oratorijske uloge

4. Izraditi nekoliko oratorijskih uloga na način da su spremne za praktičnu izvedbu

5. znati značenja i prijevod najvažnijih liturgijskih tekstova: Misa, Rekvijem, Stabat Mater, Te Deum i Magnificat.

Legenda

  • P - Predavanje