Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Hrvatska glazba srednjeg vijeka 2P

Šifra:
201046
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
2.0
Opterećenje:
10(P) + 5(S)
Izvođači:

prof. dr. sc. Hana Breko Kustura (P, S)

Ana Čizmić Grbić, dipl. muz. (P, S)

Opis predmeta:
1. tjedan (1 sat predavanja): Opći pregled i kulturni kontekst. Stanje izvora i istraživanja srednjovjekovnog razdoblja u povijesti hrvatske glazbe (10-15. st.). 2. tjedan (1 sat predavanja): Materijalni spomenici glazbenog srednjovjekovlja: Glazbeni arhivi i zbirke u Hrvatskoj. Inozemni izvori (Rim, Venecija, Oxford, Pariz, Sankt Petersburg, Budimpešta, Beč i dr.). 3. tjedan (1 sat predavanja): Spomenici gregorijanike (kodeksi u Zagrebu - Metropolitanska zbirka). 4. tjedan (1 sat predavanja): Spomenici gregorijanike (kodeksi u Dubrovniku - franjevački i dominikanski samostan). 6. tjedan (1 sat predavanja): Spomenici gregorijanike (kodeksi u Splitu, Zadru, Šibeniku i Trogiru). 7. tjedan (1 sat predavanja): Crkva i srednjovjekovna glazba u Hrvatskoj: glazbena djelatnost katedralne škole u Zagrebu, te glazbena praksa benediktinaca, franjevaca, dominikanaca i pavlina. 8. tjedan (1 sat predavanja): Glazbena kultura hrvatskih srednjovjekovnih gradova: Zagreb, Dubrovnik, Zadar, Split. 9. tjedan (1 sat predavana): Spomenici glagoljaškog pjevanja. 10. tjedan (1 sat predavanja): Istaknute ličnosti hrvatskog glazbenog srednjovjekovlja (skladatelji, pisci o glazbi i dr.): Adam quidam Parisiensis, Herman Dalmatin, Petar Pavao Vergerije st., Augustin Kažotić, Juraj Dubrovčanin. 11. tjedan (1 sat seminara): Slušanje odabranih skladbi gregorijanskog repertoara (1). 12. tjedan (1 sat seminara): Slušanje odabranih skladbi gregorijanskog repertoara (2). 13. tjedan (1 sat seminara): Slušanje odabranih skladbi glagoljaškog repertoara. 14. tjedan (1 sat seminara): Hrvatska srednjovjekovna glazbena ikonografija. 15. tjedan (1 sat seminara): Glazbeni instrumentarij u srednjovjekovnoj Hrvatskoj. Raširenost orgulja u 14. i 15. st. (Zagrebački Gradec i Kaptol, Dubrovnik, Split, Šibenik, Zadar, Varaždin i dr.).
Obavezna literatura:

1. Andreis, Josip (1974): Povijest hrvatske glazbe, Zagreb: Liber, 7-35. Hudovsky, Zoran (1969): Razvoj muzičke kulture u Zagrebu od XI. do konca XVII. stoljeća, Rad JAZU, knj. 351, 5-61. Kos, Koraljka (1969): Muzički instrumenti u srednjovjekovnoj likovnoj umjetnosti Hrvatske, Rad JAZU, knj. 351, str. 167-270. Stipčević, Ennio (1997): Hrvatska glazba: Povijest hrvatske glazbe do 20. stoljeća, Zagreb: Školska knjiga, 13-37. Tuksar, Stanislav (2000): Povijest hrvatske glazbe: Zbirka članaka - Srednji vijek (skripta) Županović, Lovro (1980): Stoljeća hrvatske glazbe, Zagreb: Školska knjiga, 9-23. Tekstovi autora Livljanić, Kelly, Gyug, Reynolds i Vojvoda, okupljeni pod naslovom Dalmatinska beneventanska tradicija: nova otkrića, u: Arti musices, XLV, 2014, 2, str. 145-216, dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php?show=toc&id_broj=10802 (pristup: 07.12.2018.)

Preporučena literatura:

2. Breko, Hana (2003): Misal MR 70 zagrebačke Metropolitanske knjižnice, Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo. Breko Kustura, Hana (2005), Hrvatski srednjovjekovni glazbeni kodeksi - na razmeđi različitih kulturnih tradicija, u: BUDAK, Neven (ur.), Raukarov zbornik: Zbornik u čast Tomislava Raukara, Zagreb: Filozofski fakultet, str. 107-120. Kelly, Thomas Forrest (2008): The Beneventan Chant, Cambridge, Cambridge University Press. Tuksar, Stanislav (ur.) (2000): Srednjovjekovne glazbene kulture na istočnoj i zapadnoj obali Jadrana do početka 15. stoljeća, Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo.

Ishodi učenja:

1. poznavati osnovne smjernice hrvatske glazbe srednjeg vijeka

2. kontekstualizirati glazbu iz ovoga razdoblja s obzirom na druga područja srednjovjekovne kulture

3. prepoznavati notne zapise hrvatske glazbe srednjeg vijeka

4. kritički vrednovati izvedbe ove glazbe

5. poznavati priručnu muzikološku literaturu o hrvatskoj glazbi srednjeg vijeka

Legenda

  • P - Predavanje
  • S - Seminar