Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Uvod u etnomuzikologiju B

Opterećenje:
39(P) + 6(S)
Izvođači:

dr. sc. Jelka Vukobratović (P, S)

doc. dr. sc. Mojca Piškor (P, S)

Opis predmeta:
Kolegij Uvod u etnomuzikologiju B nudi uvid u povijest discipline, njezina središnja teorijska i metodološka uporišta te široko područje znanstvenog interesa i pristupa suvremenih etnomuzikologa. Kroz antologijske snimke i odabrane etnomuzikološke radove studenti će tijekom semestra upoznati glazbenostilske osobitosti i izvedbene kontekste tradicijskih glazbi pojedinih regija Hrvatske u prošlosti i suvremenosti. Od studenata se očekuje sudjelovanje u raspravama, redovito čitanje odabrane literature i izrada kraćih vježbi te postupno usvajanje vještine povezivanja i sučeljavanja samih glazbi i znanstvenog diskursa o njima. Tijekom semestra studenti će imati priliku provesti kraća samostalna istraživanja odabranih glazbenih pojava, koja će na kraju semestra predstaviti desetminutnim usmenim izlaganjem i pisanim seminarskim radom.
Obavezna literatura:

1. Blacking, John (1973): How Musical Is Man?, Seattle; London: University of Washington Press. Bohlman, Philip V (2002): World Music: A Very Short Introduction, Oxford; New York: Oxford University Press. Manuel, Peter (1988): Popular Musics of Non-Western World, New York; Oxford: Oxford University Press. Marošević, Grozdana (2010): Susret folkloristike i antropologije u hrvatskoj etnomuzikologiji, u: Hameršak, M.; Marjanić, S. (ur.): Folkloristička čitanka, Zagreb: AGM, 479-509. Merriam, Alan P. (1964): The Anthropology of Music, Evanston: Northwestern University Press.

Preporučena literatura:

2. Barz, Gregory F.; Timothy J. Cooley (ur.) (2008): Shadows in the Field: New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology, Oxford; New York: Oxford University Press. Bennett, Andy; Shank, Barry; Toynbee, Jason (ur.) (2006): The Popular Music Studies Reader, London; New York: Routledge. Bezić, Jerko (1998): Etnomuzikološka i etnokoreološka djelatnost Instituta od kasnih četrdesetih do osamdesetih godina, Narodna umjetnost. 35(2), 21-48. Ceribašić, Naila (1998): Etnomuzikološka i etnokoreološka djelatnost Instituta tijekom devedesetih godina, Narodna umjetnost, 35(2), 49-66. Ceribašić, Naila; Marošević, Grozdana (ur.) (1999): Glazba, folklor i kultura: Svečani zbornik za Jerka Bezića, Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku; Hrvatsko muzikološko društvo. Clayton, Martin; Herbert, Trevor; Middleton, Richard (ur.) (2003): The Cultural Study of Music: A Critical Introduction, New York; London: Routledge. Čapo Žmegač, Jasna; Gulin Zrnić, Valentina; Šantek, Goran Pavel (ur.) (2006): Etnologija bliskoga: Poetika i politika suvremenih terenskih istraživanja, Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku; Jesenski i Turk Keil, Charles; Feld, Steven (1994): Music Grooves: Essays and Dialogues, Chicago; London: University of Chicago Press. Magrini, Tullia (ur.) (2003): Music and Gender: Perspectives from the Mediterranean, Chicago; London: The Chicago University Press. Nettl, Bruno (2005): The Study of Ethomusicology: Thirty-One Issues and Concepts, Champaign: University of Illinois Press. Post, Jennifer C. (ur.) (2006): Ethnomusicology: A Contemporary Reader, New York: Routledge. Pettan, Svanibor (ur.) (1998): Music, Politics, and War: Views from Croatia, Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku. Reyes-Schramm, Adelaida (1982): Explorations in Urban Ethnomusicology: Hard Lessons from the Spectacularly Ordinary, Yearbook for Traditional Music, 14, 1-14. Slobin, Mark (2011): Folk Music: A Very Short Introduction, Oxford; London: Oxford University Press. Stobart, Henry (ur.) (2008): The New (Ethno)musicologies, Lanham: Scarecrow Press. Stone, Ruth M. (ur.) (2001): The Garland Encyclopedia of World Music, vol. 10: The World's Music: General Perspectives and Reference Tools, New York; London: Garland Publishing.

Ishodi učenja:

1. poznavati specifičnosti etnomuzikološkog pristupa glazbenim praksama u odnosu na druge pristupe

2. poznavati na elementarnoj razini teorijska uporišta suvremene etnomuzikologije

3. poznavati osnovne smjernice povijesti etnomuzikologije, s posebnim ozbirom na povijest etnomuzikoloških istraživanja u Hrvatskoj

4. poznavati osnovne metode etnomuzikološkog istraživanja

5. poznavati na elementarnoj razini tipove i repertoar tradicijske glazbe u Hrvatskoj

6. poznavati osnovne smjernice znanstvenog studija popularne glazbe

7. primijeniti usvojena znanja na planiranje i provedbu vlastita istraživanja manjeg opsega

8. poznavati na elementarnoj razini relevantnu stručnu literaturu

9. uspoređivati i kritički sučeljavati glazbe i njihovu etnografiju

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar