Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Hrvatska vokalna baština

Šifra:
92107
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P)
Izvođači:

Kristina Beck-Kukavčić, pred. (P)

red. prof. mr. art. Martina Zadro (P)

Opis predmeta:
Semestar I (15 sati) 1. Uvodno predavanje: što je popijevka, njezin razvoj značenje, usporedba s popijevkama ostalih evropskih naroda 2. Preslušavanje glasovnih mogućnosti studenata 3. Biranje glazbene literature prema trenutnim glasovnim i tehničkim mogućnostima studenata 4. Biranje glazbene literature prema trenutnim glasovnim i tehničkim mogućnostima studenata 5. Značaj hrvatske solo popijevke u kontekstu evropske popijevke 6. Rad na pjevačkoj literaturi uz usklađivanje klavirske pratnje studenta-korepetitora 7. Rad na pjevačkoj literaturi uz usklađivanje klavirske pratnje studenta-korepetitora 8. Rad na pjevačkoj literaturi uz usklađivanje klavirske pratnje studenta-korepetitora 9. Utvrđivanje raznolikosti i osebujnosti pjesama iz različitih područja naših regija 10. Analiza teksta i usvajanje pravilne akcentuacije hrvatskog jezika 11. Slušanje zvučnih primjera od samih početaka stvaranja popijevke do suvremenosti 12. Slušanje zvučnih primjera od samih početaka stvaranja popijevke do suvremenosti 13. Diskusija, raznolikost opažanja, sugestije, uočavanje utjecaja u stilskom i vremenskom razvitku 14. Ponavljanje naučene literature 15. Generalna proba, javni nastup Semestar II (15 sati) 1. Uvodno predavanje: a) Upoznavanje opernih arija i dueta u hrvatskoj glazbi b) Vremenske odrednice, postojanje, značaj u kontekstu evropske tradicije 2. Slušanje hrvatske operne glazbe u izvođenju opernih pjevača 3. Slušanje hrvatske sakralne glazbe u izvođenju pjevača 4. Odabir operne literature prema postojećem mogućnostima studenata 5. Odabir operne literature prema postojećem mogućnostima studenata 6. Čitanje operne literature, eventualne preinake najčešće završnih kadenci, ali i samog početka 7. Rad na opernim arijama i duetima uz pratnju studenta-korepetitora 8. Rad na opernim arijama i duetima uz pratnju studenta-korepetitora 9. Rad na opernim arijama i duetima uz pratnju studenta-korepetitora 10. Upoznavanje pjesama sa sakralnom tematikom i njihov značaj za pjevačku literaturu 11. Komparacija pjesama skladatelja od početka 20. stoljeća do II. Svjetskog rata u kontekstu evropske kulturne baštine i njihov utjecaj. 12. Predavanje o izvedbenim opernim djelima 20. stoljeća u HNK 13. O opernim umjetnicima koji su pjevali operne uloge hrvatskih skladatelja i o velikoj opernoj divi Milki Trnini 14. Utvrđivanje naučene operne literature, polaganje usmenog dijela ispita 15. Generalna proba, javni nastup
Obavezna literatura:

1. Muzička enciklopedija Leksikografskog zavoda FNRJ, Zagreb 1958. Josip Andreis: Povijest glazbe, Liber - Mladost, Zagreb 1974. g. Krešimir Kovačević: Muzičko stvaralaštvo u Hrvatskoj 1945-1965, Zagreb, 1966.g. Nenad Turkalj. Sto opera, Stvarnost Zagreb

Ishodi učenja:

1. dobro poznavanje najvažnijih hrvatskih autora u vokalnom stvaralaštvu kronološki kroz povijest

2. prepoznavanje stila pojedinog autora

3. poznavanje načina interpretacije

4. razumijevanje važnosti pojedinog autora za razvoj hrvatske vokalne umjetnosti

5. poznavanje dominantnog područja stvaranja pojedinog autora ( solo pjesma, oratorij, opera )

6. sposobnost prepoznavanja najznačajnijih opusa hrvatskih skladatelja na području solo pjesme, oratorija i opere

7. sposobnost prepoznavanja stilskih značajki u djelima s kojima se student susreće u svladavanju repertoara glavnog predmeta.Mogućnost određivanja stilskih i skladateljsko-tehničkih karakteristika hrvatske vokalne literature određenog perioda

8. sposobnost nabrajanja, u skladu sa značajem skladateljske osobnosti, barem tri i više najvažnijih vokalnih opusa pojedinog autora

9. sposobnost isticanja najvažnijih hrvatskih autora u vokalnom stvaralaštvu i njihova pozicija u povijesnom kontekstu

10. stilska upućenost pri prepoznavanju djela pojedinih autora

Legenda

  • P - Predavanje