Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Glazbeno-pedagoški projekt I

Šifra:
240389
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
6.0
Opterećenje:
25(GL) + 10(P) + 15(S)
Izvođači:

doc. dr. sc. Nikolina Matoš (GL, P, S)

Opis predmeta:
A. Teorijski dio 1. Nastavne metode, nastavna tehnologija i nastavna sredstva i pomagala u nastavi glazbe (kategorizacija i mogućnosti primjene); 2. Oblici suradničke nastave u glazbenoobrazovnom procesu; 3. Mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) u nastavi glazbe; 4. Međupredmetne teme i njihova povezanost s nastavom glazbe (Učiti kako učiti, Uporaba IKT-a, Osobni i socijalni razvoj, Građanski odgoj i obrazovanje, Poduzetništvo, Održivi razvoj, Zdravlje); 5. Interdisciplinarni pristup predmetima u općeobrazovnoj i glazbenoj školi (predmeti u okviru Umjetničkoga područja kurikuluma, povezivanje različitih područja kurikuluma, implementacija sadržaja međupredmetnih tema, povezanost teorijskih glazbenih disciplina u glazbenoj školi). B. Praktični dio 1. Izrada nastavnih materijala u pisanom obliku na zadanu temu: - priprema nastavnoga sata - nastavni materijal za učitelje/nastavnike i za učenike (izručak, infografika, plakat, nastavni listić) - didaktičko-metodička obrada primjera iz glazbene literature (npr. formalna ili tonalitetno-harmonijska shema skladbe/stavka/ulomka) - powerpoint prezentacije - sheme, grafikoni, tablice, mentalne mape i ostali načini sistematizacije i vizualizacije nastavnih sadržaja - različiti oblici provjere znanja - test i bodovna skala, vježbe, kvizovi, križaljke 2. Izrada multimedijskih materijala: - samostalna i zajednička izrada audiozapisa i/ili videozapisa namijenjenih odgojno-obrazovnom procesu 3. Izrada digitalnih materijala: - izrada gorenavedenih materijala u digitalnim formatima / pomoću digitalnih aplikacija Napomene: Teorijski se dio u manjoj mjeri usvaja putem predavanja, a u većoj se mjeri povezuje s praktičnim dijelom kolegija s ciljem stjecanja određenih teorijskih znanja tijekom same prakse (tzv. learning by doing). Izrada vježbi i materijala, kao i omjeri zajedničkoga (timskog) i samostalnog rada studenata ovisit će o konkretnom sadržaju projekta u tekućoj akademskoj godini. Sadržaj projekta će se usmjeriti na jedan predmet odnosno skupinu srodnih predmeta, što obuhvaća sljedeće predmete/discipline: Glazbena kultura, Glazbena umjetnost, Solfeggio, teorijski glazbeni predmeti u srednjoj glazbenoj školi (Harmonija, Polifonija, Glazbeni oblici, Povijest glazbe i dr.), izborni i fakultativni predmeti/moduli po izboru studenata.
Obavezna literatura:

1. MZOŠ i HDGPP (2006). Nastavni planovi i programi predškolskog i osnovnog obrazovanja za glazbene i plesne škole. Zagreb: Hrvatsko društvo glazbenih i plesnih pedagoga MZOŠ i HDGPP (2008). Nastavni planovi i programi za srednje glazbene i plesne škole. Zagreb: Hrvatsko društvo glazbenih i plesnih pedagoga MZO (2019). Kurikulum za nastavni predmet Glazbene kulture za osnovne škole i Glazbene umjetnosti za gimnazije u Republici Hrvatskoj. Zagreb: Ministarstvo znanosti i obrazovanja MZO (2019). Kurikulum za međupredmetnu temu Učiti kako učiti / Uporaba IKT-a / Osobni i socijalni razvoj / Građanski odgoj i obrazovanje / Poduzetništvo / Održivi razvoj / Zdravlje za osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Zagreb: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Preporučena literatura:

2. Propisana literatura iz kolegija (po dogovoru sa studentima, ovisno o aktualnom projektu): Didaktika Osnove glazbene pedagogije Metodika nastave teorijskih glazbenih predmeta / Metodika nastave Solfeggia Glazbena literatura u odgojno-obrazovnom procesu 1/2. Postojeći udžbenici, priručnici i ostali materijali za Glazbenu kulturu/umjetnost, Solfeggio i ostale glazbenoteorijske discipline. Digitalne aplikacije i alati za izradu nastavnih materijala. Ciljevi za razvoj umjetničkoga obrazovanja (2010). The Second World Conference on Arts Education. Seoul (Korea): UNESCO Deklaracija o umjetničkom odgoju (2006). Lisabon: UNESCO (InSEA, IDEA, ISME) Konvencija o pravima djeteta (1989). New York (NY): UN Headquarters Opća deklaracija o pravima čovjeka (1948). Pariz: United Nations General Assembly Smjernice za umjetnički odgoj. Oblikovanje stvaralačkih mogućnosti za 21. stoljeće (2006). Lisabon: UNESCO Univerzalna deklaracija o kulturnoj raznolikosti (2001). Pariz: UNESCO EMU (2010). Music schools in Europe. Berlin: European Music School Union Polifonia (2007a). Music schools in Europe. Brussels (Belgium): Association Europeenne des Conservatoires, Academies de Musique et Musikhochschulen (AEC) Rodriguez, J. A., Dogani, K. (2011). Music in schools across Europe: analysis, interpretation and guidelines for music education in the framework of the European Union. U: Airi, Liimets i Marit (ur.): Music Inside and Outside the School, 95 - 122. Frankfurt am Main: Baltische Studien zur Erziehungs und Sozialwissenschaft. Ballanti, F.; Fiocchetta, G. (2012): NET Sounds Report on Good Practices and Methodologies for Music Education through ICT. Roma: Anicia Bruner, J. (2000). Kultura obrazovanja. Zagreb: Educa Dobrota, S. (2011): Primjena obrazovne tehnologije u glazbenoj nastavi. U: Vidulin-Orbanić, S. (ur.), Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena - Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja. Zbornik radova Drugog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga, str. 73-83. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za glazbu Green, L. (2001). How popular musicians learn: A way ahead for music education. Aldershot: Ashgate. Green, L. (2004): What can music educators learn from popular musicians? U: Rodriguez, C. X. (ur.): Bridging the gap: popular music and music education, str. 225-241. Lanham (MD): Rowman & Littlefield Green, L. (2008): Music, Informal Learning and the School: A New Classroom Pedagogy. Farnham (UK): Ashgate Publishing, Ltd. Mak, P. (2006). Learning music in formal, non-formal and informal contexts. Lifelong Learning in Music (research paper), str. 1-7. Brussels (Belgium): Association Européenne des Conservatoires, Académies de Musique et Musikhochschulen (AEC); European Forum for Music Education and Training (EFMET) Matoš, N. (2017). Kurikulumski pristup glazbenom obrazovanju u Hrvatskoj. Napredak: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 158 (1/2), 143-164. Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor Penderel, S. (2007): Music Education for the New Millennium: Theory and Practice Futures for Music Teaching and Learning. Journal of Aesthetic Education, 41 (4), str. 117-121. Champaign (IL): University of Illinois Press Rainbow, B. (2007): Music in Educational Thought and Practice: A Survey from 800 BC. Woodbridge, Suffolk: Boydell & Brewer Publications

Ishodi učenja:

1. Studenti će: - upoznati i prilikom rada primijeniti elemente timskoga rada i suradničkoga poučavanja

2. steći digitalne kompetencije i primjenjivati web-alate pri obradi nastavnih sadržaja

3. razvijati kreativnost i inovativnost planiranjem odgojno-obrazovnoga procesa i izradom materijala za nastavu

4. razvijati komunikacijske vještine izlaganjem pred auditorijem i/ili izradom audiozapisa i videozapisa

5. naučiti rješavati problemske situacije

6. ovladati procesom planiranja vremena, što će se u pozitivnom smislu odraziti na samu izradu projekta, ali i na vremensko planiranje nastavnih jedinica, tema i cjelina

7. osvijestiti vlastiti doprinos u zajedničkome projektu te steći kompetencije za samostalno planiranje i realizaciju glazbenopedagoških projekata u budućnosti

Legenda

  • P - Predavanje
  • S - Seminar
  • GL - Ostale gl. vježbe