Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Filozofija medija

Šifra:
187866
Kratica:
FILBI133
Visoko učilište:
Fakultet hrvatskih studija
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
15(P) + 15(S)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Ivana Greguric

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Ivana Greguric (P, S)

Opis predmeta:
Kolegij ''Filozofija medija'' promišlja utjecaj medija, posebno masovnih i novih medija, na ontologiju i antropologiju čovjeka u novom okruženju kiborgizirane društvene zbilje. Medij kao nositelj poruke i produžena ruka čovjeka stvara slike povijesne zbilje, njezinu istinu i etičke vrijednosti koje su pod utjecajem ekonomije, politike, vlasnika medija i globalnog utjecaja znanosti i tehnike na svijest i ponašanje ljudi. Kroz kolegij studenti će se upoznati sa različitim teorijama medija, mediologije i filozofije medija (Harold Innis, Marshall McLuhan, Walter Benjamin, Theodor Adorno i Max Horkheimer, Regis Debray, Günther Anders, Guy Debord, Jean Baudrillard i dr.)
Obavezna literatura:

McLuhan, M (2008): Razumijevanje medija

Preporučena literatura:

McLuhan, M (1973): Gutenbergova galaksija - nastajanje tipografskog čovjeka

Alić S (2009): Mediji, od zavođenja do manipuliranja

Baudrillard, J (2013): Simulacija i zbilja

Debray R (1997): Uvod u mediologiju

Debord, G (1967): Društvo spektakla

Kellner, D (1995): Medijska kultura

Rotar Zgrabljić, N (2011): Digitalno doba: Masovni mediji i digitalna kultura

Inglis F: Teorija medija.

Vuksanović D (2007): Filozofija medija: ontologija, estetika, kritika

Ishodi učenja:

1. samostalno analizirati medijsku manipulaciju i medijsko zavođenje,

2. definirati osnovnu terminologiju, ključne koncepte mediologije,

3. kritički promišljati ulogu i značaj medijske propagande,

4. zauzimanje stava prema teorijskim i praktičnim segmentima problematike medija,

5. stjecanje znanja za svijet multimedijske komunikacije i samostalno praćenje promjena u medijima.

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar