- English
Sadržaj predmeta
Filozofija medija
- Šifra:
- 187866
- Kratica:
- FILBI133
- Visoko učilište:
- Fakultet hrvatskih studija
- ECTS bodovi:
- 3.0
- Opterećenje:
- 15(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
izv. prof. dr. sc. Ivana Greguric
- Izvođači:
-
izv. prof. dr. sc. Ivana Greguric (P, S)
- Opis predmeta:
- Kolegij ''Filozofija medija'' promišlja utjecaj medija, posebno masovnih i novih medija, na ontologiju i antropologiju čovjeka u novom okruženju kiborgizirane društvene zbilje. Medij kao nositelj poruke i produžena ruka čovjeka stvara slike povijesne zbilje, njezinu istinu i etičke vrijednosti koje su pod utjecajem ekonomije, politike, vlasnika medija i globalnog utjecaja znanosti i tehnike na svijest i ponašanje ljudi. Kroz kolegij studenti će se upoznati sa različitim teorijama medija, mediologije i filozofije medija (Harold Innis, Marshall McLuhan, Walter Benjamin, Theodor Adorno i Max Horkheimer, Regis Debray, Günther Anders, Guy Debord, Jean Baudrillard i dr.)
- Obavezna literatura:
-
McLuhan, M (2008): Razumijevanje medija
- Preporučena literatura:
-
McLuhan, M (1973): Gutenbergova galaksija - nastajanje tipografskog čovjeka
Alić S (2009): Mediji, od zavođenja do manipuliranja
Baudrillard, J (2013): Simulacija i zbilja
Debray R (1997): Uvod u mediologiju
Debord, G (1967): Društvo spektakla
Kellner, D (1995): Medijska kultura
Rotar Zgrabljić, N (2011): Digitalno doba: Masovni mediji i digitalna kultura
Inglis F: Teorija medija.
Vuksanović D (2007): Filozofija medija: ontologija, estetika, kritika
- Ishodi učenja:
1. samostalno analizirati medijsku manipulaciju i medijsko zavođenje,
2. definirati osnovnu terminologiju, ključne koncepte mediologije,
3. kritički promišljati ulogu i značaj medijske propagande,
4. zauzimanje stava prema teorijskim i praktičnim segmentima problematike medija,
5. stjecanje znanja za svijet multimedijske komunikacije i samostalno praćenje promjena u medijima.
Legenda
- P - Predavanja
- S - Seminar