Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Povijest 19. st.

Šifra:
38058
Kratica:
POVBO455
Visoko učilište:
Fakultet hrvatskih studija
ECTS bodovi:
5.0
Opterećenje:
30(P)
Nositelji:

doc. dr. sc. Kristina Milković

Izvođači:

doc. dr. sc. Kristina Milković (P)

Opis predmeta:
Stjecanje znanja o najvažnijim događajima i procesima dugog trajanja u dugom 19. stoljeću svjetske povijesti, razumijevanje specifičnosti političkih, društvenih, kulturnih i gospodarskih zbivanja u geopolitičkom i vremenskom kontekstu njihova odvijanja, usporedba i analiza sličnih povijesnih procesa u različitim političkim i gospodarskim sustavima te u drugačijim društvenim i kulturnim uvjetima.
Obavezna literatura:

Grupa autora (1976): Povijest svijeta od početaka do danas

Eric Hobsbawm (1987): Doba revolucije

Eric Hobsbawm (1989): Doba kapitala

Jean Carpentier, Francois Lebrun (1999): Povijest Francuske

Ulf Dirlmeier i dr. (1999): Povijest Njemačke

Charles Sellers (1996): Povijest Sjedinjenih Američkih Država

Asa Briggs (2003): Socijalna povijest Engleske

Jeremy Black (2004): Povijest britanskih otoka

Josef Matuz (1992): Osmansko Carstvo

Mark Mazower (2003): Balkan. Kratka povijest

Werner Keller (1997): Povijest Židova: od biblijskih vremena do stvaranja Izraela

Jacques Mercier (2001): Povijest Vatikana

Henry Kissinger (2000): Diplomacija

Ishodi učenja:

1. objasniti glavne događaje i procese moderne svjetske povijesti i ulogu glavnih aktera

2. prikazati njihove glavne značajke i obilježja

3. usporediti slične događaje i procese u različitim političkim, društvenim i gospodarskim sustavima, analizirati njihove sličnosti i razlike

4. definirati temeljne pojmove političke i institucionalne povijesti, npr. parlament, ustav, monarhija, trodioba vlasti, sustavi podjele vlasti, imperijalizam, kolonijalizam itd.

5. imenovati glavne karakteristike velikih ideologija 19. stoljeća liberalizma, konzervativizma, socijalizma, socijalne demokracije, nacionalizma itd.; analizirati ih i usporediti

6. opisati razlike u načinu života pojedinih društvenih slojeva

7. interpretirati proces demokratizacije društva

8. povezati stečena znanja s ciljem bolje kontekstualizacije i interpretacije nacionalne povijesti

Legenda

  • P - Predavanja