- English
Sadržaj predmeta
Povijest 19. st.
- Šifra:
- 38058
- Kratica:
- POVBO455
- Visoko učilište:
- Fakultet hrvatskih studija
- ECTS bodovi:
- 5.0
- Opterećenje:
- 30(P)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Kristina Milković
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Kristina Milković (P)
- Opis predmeta:
- Stjecanje znanja o najvažnijim događajima i procesima dugog trajanja u dugom 19. stoljeću svjetske povijesti, razumijevanje specifičnosti političkih, društvenih, kulturnih i gospodarskih zbivanja u geopolitičkom i vremenskom kontekstu njihova odvijanja, usporedba i analiza sličnih povijesnih procesa u različitim političkim i gospodarskim sustavima te u drugačijim društvenim i kulturnim uvjetima.
- Obavezna literatura:
-
Grupa autora (1976): Povijest svijeta od početaka do danas
Eric Hobsbawm (1987): Doba revolucije
Eric Hobsbawm (1989): Doba kapitala
Jean Carpentier, Francois Lebrun (1999): Povijest Francuske
Ulf Dirlmeier i dr. (1999): Povijest Njemačke
Charles Sellers (1996): Povijest Sjedinjenih Američkih Država
Asa Briggs (2003): Socijalna povijest Engleske
Jeremy Black (2004): Povijest britanskih otoka
Josef Matuz (1992): Osmansko Carstvo
Mark Mazower (2003): Balkan. Kratka povijest
Werner Keller (1997): Povijest Židova: od biblijskih vremena do stvaranja Izraela
Jacques Mercier (2001): Povijest Vatikana
Henry Kissinger (2000): Diplomacija
- Ishodi učenja:
1. objasniti glavne događaje i procese moderne svjetske povijesti i ulogu glavnih aktera
2. prikazati njihove glavne značajke i obilježja
3. usporediti slične događaje i procese u različitim političkim, društvenim i gospodarskim sustavima, analizirati njihove sličnosti i razlike
4. definirati temeljne pojmove političke i institucionalne povijesti, npr. parlament, ustav, monarhija, trodioba vlasti, sustavi podjele vlasti, imperijalizam, kolonijalizam itd.
5. imenovati glavne karakteristike velikih ideologija 19. stoljeća liberalizma, konzervativizma, socijalizma, socijalne demokracije, nacionalizma itd.; analizirati ih i usporediti
6. opisati razlike u načinu života pojedinih društvenih slojeva
7. interpretirati proces demokratizacije društva
8. povezati stečena znanja s ciljem bolje kontekstualizacije i interpretacije nacionalne povijesti
Legenda
- P - Predavanja