Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Semiotika u masovnom komuniciranju

Šifra:
86092
Kratica:
KOMBO314
Visoko učilište:
Fakultet hrvatskih studija
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P)
Nositelji:

prof. dr. sc. Danijel Labaš

Izvođači:

prof. dr. sc. Danijel Labaš (P)

Opis predmeta:
Glavni cilj predmeta je pružiti uvid u osnovna znanja o semiotici, s posebnim osvrtom na njezinu interdisciplinarnost, razumijevajući je kao točku u kojoj se stapaju znanosti o životu i znanosti o znakovima (T. Sebeok). Specifični cilj kolegija je pripremanje studenata za razumijevanje semiotike kao znanosti, opće semioze i sustava komuniciranja, kakvo se očituje u najširem rasponu - od svakodnevne komunikacije preko javne (i masovne) komunikacije do estetičkih struktura jezičnih, slikovnih i zvučnih znakova - kako bi se od znaka došlo do simbola, te prepoznalo mogućnosti semiotičkoga tumačenja svih vrsta medijskih tekstova (tiskani mediji općenito, naslovnica, promidžba, fotografija, glazba, film).
Obavezna literatura:

1. BARTHES, R., Mitologije, Pelago, Zagreb 2009;

2. JOHANSEN, J. D. LARSEN, S. E., Uvod u semiotiku, Croatialiber, Zagreb 2000;

3. NOTH, W., Priručnik semiotike, Ceres, Zagreb 2004, (59-130; 467-511);

4. LABAŠ, D., - MIHOVILOVIĆ, M., Masovni mediji i semiotika popularne kulture, Kroatologija, 2 (2011)1, 95-122;

5.

Preduvjeti za upis predmeta:

Začetnici komunikologije i njihova djela (položen)

Osnove komunikologije (položen)

Legenda

  • P - Predavanja