- English
Sadržaj predmeta
Semiotika u masovnom komuniciranju
- Šifra:
- 86092
- Kratica:
- KOMBO314
- Visoko učilište:
- Fakultet hrvatskih studija
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 30(P)
- Nositelji:
-
prof. dr. sc. Danijel Labaš
- Izvođači:
-
prof. dr. sc. Danijel Labaš (P)
- Opis predmeta:
- Glavni cilj predmeta je pružiti uvid u osnovna znanja o semiotici, s posebnim osvrtom na njezinu interdisciplinarnost, razumijevajući je kao točku u kojoj se stapaju znanosti o životu i znanosti o znakovima (T. Sebeok). Specifični cilj kolegija je pripremanje studenata za razumijevanje semiotike kao znanosti, opće semioze i sustava komuniciranja, kakvo se očituje u najširem rasponu - od svakodnevne komunikacije preko javne (i masovne) komunikacije do estetičkih struktura jezičnih, slikovnih i zvučnih znakova - kako bi se od znaka došlo do simbola, te prepoznalo mogućnosti semiotičkoga tumačenja svih vrsta medijskih tekstova (tiskani mediji općenito, naslovnica, promidžba, fotografija, glazba, film).
- Obavezna literatura:
-
1. BARTHES, R., Mitologije, Pelago, Zagreb 2009;
2. JOHANSEN, J. D. LARSEN, S. E., Uvod u semiotiku, Croatialiber, Zagreb 2000;
3. NOTH, W., Priručnik semiotike, Ceres, Zagreb 2004, (59-130; 467-511);
4. LABAŠ, D., - MIHOVILOVIĆ, M., Masovni mediji i semiotika popularne kulture, Kroatologija, 2 (2011)1, 95-122;
5.
- Preduvjeti za upis predmeta:
Začetnici komunikologije i njihova djela (položen)
Osnove komunikologije (položen)
Legenda
- P - Predavanja