Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Mozak, spoznaja, odgoj i obrazovanje

Šifra:
200154
Kratica:
PSIBI873
Visoko učilište:
Fakultet hrvatskih studija
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(P)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Lovorka Brajković

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Lovorka Brajković (P)

doc. dr. sc. Dunja Jurić Vukelić (P)

doc. dr. sc. Vanja Kopilaš (P)

Opis predmeta:
Cilj predmeta je upoznati studente sa suvremenim kognitivnim, neuroznanstvenim i psihologijskim tumačenjima dinamičkoga odnosa neuralne osnove, spoznajnih procesa, odgoja i obrazovanja. Predmet je namijenjen studentima srednjoškolske razine znanja iz humane biologije i psihologije te je osmišljen s predavačke platforme istraživača i nastavnika zainteresiranih za interdisciplinaran, kognitivno-neuroznanstveni pristup odgoju i obrazovanju. Student će steći osnovni uvid u spoznajne procese koji u značajnoj mjeri određuju školski uspjeh i odgojno-obrazovne procese s jasnim naglaskom na njihovu neuralnu osnovu i funkciju u odgoju i obrazovanju. Pri tome će imati priliku vidjeti slikovite prikaze tri temeljne sastavnice predmeta - neuralne osnove, kognitivnoga procesa, obrazovnoga ishoda - te raspravljati o dvosmjernosti njihove povezanosti. Susrest će se s različitim mjerama navedene tri temeljne sastavnice te upoznati izazove s kojima se suočavaju stručnjaci odgojno-obrazovnih znanosti u pokušaju primjene dostignuća iz više znanstvenih disciplina. Osim snažnoga naglaska na interdisciplinarnom dijalogu, predmet se bavi i premošćivanjem jaza između istraživanja i prakse.
Obavezna literatura:

Sousa, D. A. (2010): Mind, Brain and Education: Neuroscience Implications for the Classroom (Leading Edge)

Tokuhama-Espinosa, T. (2010): Mind, brain, and education science: A comprehensive guide to the new brain-based teaching

Blakemore, S. J., & Frith, U. (2005): The learning brain: Lessons for education

Ishodi učenja:

1. obrazložiti važnost kognitivne neuroznanosti za odgojno-obrazovne programe i praksu

2. definirati spoznajne procese značajne za odgoj i obrazovanje te opisati njihovu neuralnu osnovu

3. prepoznati različite mjere obrazovno relevantnih spoznajnih procesa i nabrojati područja njihove primjene u odgoju i obrazovanju

4. analizirati i pravilno interpretirati međudjelovanje mozga, kognitivnoga sustava (uma), odgoja i obrazovanja

5. razlikovati više i niže kognitivne procese, te diskutirati njihov međusobni odnos, kao i odnos sa školskim postignućem

6. povezati razvoj neuralne osnove i kognitivnih procesa tijekom odrastanja s kapacitetima za učenje te ilustrirati važnost usklađenosti tih kapaciteta sa zahtjevima obrazovnih programa

Legenda

  • P - Predavanja