Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Poticanje darovitih

Šifra:
160136
Kratica:
PD-US-I
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P) + 15(S)
Nositelji:

dr. sc. Jasna Arrigoni, pred.

Izvođači:

dr. sc. Jasna Arrigoni, pred. (P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Nakon učenja studenti će biti sposobni učiniti slijedeće: - Analizirati temeljne pojmove i različita shvaćanja darovitosti - Objasniti i usporediti različite teorijske pravce i njihov utjecaj na obrazovanje darovitih - Analizirati i provesti postupak prepoznavanja darovitog djeteta u školi - Odrediti ulogu učitelja u interdisciplinarnom postupku identifikacije - Obrazložiti postupak procjenjivanja darovitog djeteta - Izraditi pisano izvješće o darovitom djetetu prema uputama dobivenim od nastavnika - Strukturirati individualizirani program za potencijalno darovitog učenika - Obrazložiti i uspoređivati pojedine oblike odgojno-obrazovne potpore darovitim pojedincima (akceleracija, obogaćivanje, izdvajanje) - Objasniti ulogu kreativnosti u razvoju darovitosti - Izraditi program kreativne radionice za rad s darovitom djecom OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA - Osnovni pojmovi i različita shvaćanja darovitosti - Teorijski pravci o darovitosti i njihov utjecaj na oblike poticanja darovitosti - Identifikacija darovitosti (metodološki problemi, moguće posljedice, interdisciplinarni pristup identifiakciji, uloga učitelja) - izrada individualiziranog programa za darovitog učenika - Osobine darovitih pojedinaca - Osobine učitelja za rad s darovitima, uspostavljanje suradnje obitelji i škole - Uloga obitelji u razvoju darovitih pojedinaca, primjeri organiziranog rada s roditeljima - Kreativnost i darovitost - pojam, modeli poticanja kreativnosti, kreativne radioncie kao oblik poticanja darovitosti - Oblici odgojno-obrazovne potpore darovitim pojedincima - Mogućnosti za izradu individualiziranog programa za potencijalno darovitog učenika - Akceleracija - prednosti, nedostaci, postupak akceleracije u školama - Obogaćivanje programa (Bloomova taksonomija znanja, J.Renzulli, unutarnja diferencijacija programa - Oblici izdvajanja učenika, iskustva iz neposredne odgojno-obrazovne prakse (različiti programi u ustanovama) - Upoznavanje s europskim i svjetskim iskustvima u organiziranju sustavne brige za darovite
Ishodi učenja:

4. - Analizirati temeljne pojmove i različita shvaćanja darovitosti - Objasniti i usporediti različite teorijske pravce i njihov utjecaj na obrazovanje darovitih - Analizirati i provesti postupak prepoznavanja darovitog djeteta u školi - Odrediti ulogu učitelja u interdisciplinarnom postupku identifikacije - Obrazložiti postupak procjenjivanja darovitog djeteta - Izraditi pisano izvješće o darovitom djetetu prema uputama dobivenim od nastavnika - Strukturirati individualizirani program za potencijalno da

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar