Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Alternativni programi

Šifra:
171369
Kratica:
AP-PP-I
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(P) + 15(S)
Nositelji:

Senior Lecturer Vesna Katić

Izvođači:

Senior Lecturer Vesna Katić (P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Izvoditi usmenu i pismenu komunikaciju na materinjem jeziku Demonstrirati razumijevanje raznolikosti i multikulturalnosti Poduprijeti primjenu interpersonalnih vještina i timski rad Voditi i upravljati vlastitim učenjem Osmisliti i kreirati nove ideje Argumentirano promišljati o alternativnim programima u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju i tako promicati ideju različitosti kao kvalitativnog dosega suvremenog izvanobiteljskog odgoja u RH Razumjeti smisao demokratičnosti odgojno obrazovnog sustava u aspektu promicanja ideje pluralizma u predškolskom odgoju OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Alternativnost u pedagogiji shvaćena kao proizvod pluralizma u pedagoškoj teoriji i praksi Razlozi za afirmaciju ideje pluralizma u predškolskom odgoju Povijesni pregled ideje alternativnosti u svjetskim i domaćim predškolskim sustavima Waldorfska pedagogija R. Stainera i umijeće odgajanja koje nije zbir pedagoških metoda već određeni životni stav Casa dei bambini dječja kuća M. Montessori Reggio pedagogija L. Malaguzzi Socijalno situacijski pristup J. Zimmer Head start kurikulum za rano obrazovanje Agazzi metoda
Obavezna literatura:

Calgren, F. (1990): Odgoj ka slobodi

De Beni, M., Šimović, V., Gasparini, A. L. (2012): Pedagogija zajedništva i Agazzi metoda

Golubović, A. (2007): Učiti za život u životnim situacijama

Matijević, M. (2001): Alternativne škole

Seitz, M., Hallwach, U. (1997): Montessori ili Waldorf?

B. Gotlin (Ur.). (2018): Pedagoški pluralizam

Preporučena literatura:

Glocker, M., Goebel, W. (1991): Što je Waldorfska pedagogija

Matijević, M., Pranjić, M., Previšić, V. (1994): Pluralizam u odgoju i školstvu

Lillard, A. S. (2013): Playful Learning and Montessori Education

Ishodi učenja:

1. Zapamtiti, razumjeti i primijeniti različite alternativne programe.

2. Razumjeti smisao demokratičnosti u sustavu odgoja i obrazovanja u aspektu promicanja ideje pluralizma u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar