Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Folklorna glazba

Šifra:
26090
Kratica:
FG-US-I
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(P) + 15(S)
Nositelji:

Darko Đekić, prof., v. pred.

Izvođači:

Darko Đekić, prof., v. pred. (P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Znanja: Vrednovati prirodu i svrhu folklorne glazbe u osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju u razrednoj nastavi. Spoznajne vještine: istraživanje, analiziranje, zaključivanje i interpretiranje glazbenofolklornih činjenica karakterističnih i primjerenih u nastavnoj, izvannastavnoj i izvanškolskoj aktivnosti učenika. Psihomotorične vještine: Glazbena percepcija (kroz slušanje i vizualizaciju) instrumentalne, vokalne i plesne zavičajne, hrvatske i multikulturane glazbe. Samostalnost: Pri izboru sadržaja i oblika primjera glazbene baštine i njihove prezentacije i posredovanja u razredu. Odgovornost: za konkretizaciju razvoja senzibiliteta, glazbenog i kulturnog identiteta učenika. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Upoznavanje s ciljem i zadacima kolegija (kompetencije). Upute za samostalan i grupni rad, predavanja i seminari, literatura, obveze. 2. Folklorna ili tradicijska glazba; terminološka distinkcija u antropološkom i društvenom kontekstu. 3. Glazbenotradicijski identitet, individualni i kolektivni na primjeru zavičajne glazbe. Tradicijska glazba u urbanom multikulturalnom društvu, uloga obveznog odgoja i obrazovanja. Škola kao odgojna, kulturna i društvena ustanova u promicanju zavičajne glazbe. 4. Hrvatske etnografske i folklorne zone i regionalna podjela. 5. Značajke zavičajne glazbe Primorske Hrvatske. 6. Značajke zavičajne glazbe Nizinske Hrvatske. 7. Značajke zavičajne glazbe Središnje Hrvatske. 8. Značajke zavičajne glazbe Gorske Hrvatske. 9. Tradicijska glazba nacionalnih manjina u Hrvatskoj. 10. Raznolikost razmrvljenih glazbenih identiteta u hrvatskoj tradicijskoj glazbi. 11. Javna praksa hrvatske tradicijske glazbe. 12. Zavičajna i multikulturalna glazba u kurikulu i udžbenicima glazbene kulture u razrednoj nastavi. 13. Tradicijska glazba sukonstrukt interkulturalnog (glazbenog) odgoja i obrazovanja učitelja, tg u izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima. 14. Priprema za završni ispit.
Obavezna literatura:

1. 1.Bezić, J. (1974), Hrvatska muzika. Narodna u: Muzička enciklopedija II. Zagreb: JLZ, str. 168-175. 2. Miholić, I. (2009) Hrvatska tradicijska glazba. Zagreb: Profil. 3. Marošević, G., Zebec, T. (1998), Folklorna glazba i ples. Uloga glazbe i plesa u životu ljudi ? Regionalni pregled, u: Etnografija, Svagdan i blagdan hrvatskoga puka. Zagreb, str. 231-243. 4. Ceribašić, N., Ćaleta, J. (2000), Hrvatska tradicijska glazba: Nizinska, Središnja, Gorska i Primorska Hrvatska. (prir.). Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku, CD IEF 00/1-2. 5. Ćaleta, J. (2001), Tradicijska glazbala. U: Hrvatska tradicijska kultura na razmeđu svjetova i epoha. Z. Vitez i A. Muraj, ur. Zagreb: Barbat [etc.], 423-439.

Preporučena literatura:

2. 1. Ceribašić, N. and Erica Haskell (ur.) (2006) Shared Music and Minority Identities/Dijeljenje glazbe i manjinski identiteti. Zagreb: Institute of Ethnology and Folklore Research; Roč: Cultural-Artistic Society ?Istarski željezničar?. 2. Pettan, S. (1998) Music, Politics and War: Views from Croatia. Zagreb: Institute of Ethnology and Folklore Research. 3. Ceribašić, N. (2003) Hrvatsko, seljačko, starinsko i domaće, povijest i etnografija javne prakse narodne glazbe u Hrvatskoj. Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku. Biblioteka etnografija.

Ishodi učenja:

1. Pravilno tumačenje i interpretiranje glazbenih sadržaja i oblika te oblika glazbenih interpretacija: vokalne i vokalno-instrumentalne folklorne/tradicijske glazbe.

2. Razumijevanje bitnih značajki prijenosa tradicijske glazbe djetetu.

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar