- English
Sadržaj predmeta
Razvojna psihologija
- Šifra:
- 31375
- Kratica:
- RP-1US
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 7.0
- Opterećenje:
- 45(P) + 30(S)
- Nositelji:
-
izv. prof. dr. sc. Darko Lončarić
- Izvođači:
-
izv. prof. dr. sc. Darko Lončarić (P, S)
- Opis predmeta:
- PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Uvod u razvojnu psihologiju (Definiranje; Periodizacija; Metodologija; Povijest; Temeljna pitanja); 2. Razvojne teorije (Psihoanaliza; Biheviorizam; Socijalno učenje; Kognitivna teorija Piageta; Sociokulturalna teorija Vigotskog; Model obrade Informacija; Etološka i evolucijska perspektiva; Teorija ekoloških sustava); 3. Biološke i okolinske osnove razvoja i njihova interakcija; 4. Prenatalni razvoj; 5. Tjelesni i psihomotorni razvoj; 6. Kognitivni razvoj (Piaget i Vigotski; Razvoj osjeta, percepcije i pažnje; Učenje i pamćenje; Govor; Mišljenje; Inteligencija); 7. Emocionalni i socijalni razvoj (Erikson, Kohlberg, Roditelji i privrženost, Vršnjaci; Socijalizacija i socijalna kognicija; Igra; Spolne uloge; Moralni razvoj; Razvoj pojma o sebi; Razvoj identiteta; Razvoj emocija, Razvoj temperamenta i ličnosti); 8. Periodizacijski pristup razvoju (Dojenče; Prve dvije godine; Rano djetinjstvo; Srednje djetinjstvo; Pubertet i adolescencija). Aktivnosti i vrednovanje: aktivnost u nastavi [5%] učenje na daljinu [10%] seminarski rad [15%] kontinuirana provjera znanja [40%] pismeni završni ispit [30%]
- Obavezna literatura:
-
Berk, L. E. (2015): Dječja razvojna psihologija.
Vasta, R., Haith, M.M., Miller, S.A (2004): Dječja psihologija: Moderna znanost.
- Preporučena literatura:
-
Andrilović, V. i Čudina-Obradović, M. (1994): Osnove opće i razvojne psihologije.
Furlan, I. (1991): Čovjekov psihički razvoj
Starc, B. i sur. (2004): Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi.
Berk, L. E. (2008): Psihologija cjeloživotnog razvoja.
- Ishodi učenja:
1. pronaći informacije potrebne za obradu određene nastavne teme, usporediti ih, procijeniti njihovu primjerenost zadanoj temi i organizirati ih u funkcionalnu cjelinu (informacijska pismenost; analiza i sinteza; organizacija; kritičko mišljenje)
2. surađivati s drugim studentima u realizaciji zajedničkog zadatka (interpersonalne vještine i timski rad)
3. Opisati i usporediti različite teorijske pristupe razvoju djeteta
4. aktivno sudjelovati u procesu "e-učenja" i steći vještine sudjelovanja u suvremenim oblicima cjeloživotnog učenja i obrazovanja (sposobnost cjeloživotnog učenja; informatička pismenost)
5. Objasniti utjecaj bioloških i okolinskih čimbenika razvoja
6. Opisati faze i važne čimbenike prenatalnog razvoja
7. Opisati tjelesni, kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj djeteta
8. Usporediti različite modele kognitivnog razvoja i povezati ih s procesima obrazovanja
9. Usporediti različite modele emocionalnog, moralnog i socijalnog razvoja i povezati ih s odgojno-afektivnom komponentom nastave
10. Prepoznati normativni razvoj i uočiti specifičnosti individualnog razvoja i odstupanja od normi
Legenda
- P - predavanja
- S - seminar