Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Metodika hrvatskog jezika I

Šifra:
34757
Kratica:
MHJ1-5US
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P) + 15(S)
Nositelji:

doc. dr. sc. Maja Opašić

Izvođači:

doc. dr. sc. Maja Opašić (P, S)

Opis predmeta:
Metodika hrvatskoga jezika kao znanstvena i praktična disciplina. Školski predmet Hrvatski jezik u razrednoj nastavi. Svrha i zadaće školskoga predmeta Hrvatski jezik. Ishodi učenja. Programska i kurikulska određenja, standardi i kompetencije školskoga predmeta Hrvatski jezik. Poučavanje Hrvatskoga jezika u poveznici s razvijanjem ključnih kompetencija. Nastavna načela u poučavanju hrvatskoga jezika i književnosti. Metode, metodički sustavi i oblici poučavanja hrvatskoga jezika i književnosti. Tipovi nastavnih sati i obilježja strukture nastavnih sati u pojedinome nastavnom području predmeta Hrvatski jezik. Izvori znanja, nastavna sredstva i pomagala u poučavanju hrvatskoga jezika i književnosti. Osnovne sastavnice učiteljeve pisane priprave za izvođenje nastavnih jedinica iz Hrvatskoga jezika. Jezične djelatnosti u poučavanju, učenju i nastavi Hrvatskoga jezika. Komunikacijska kompetencija. Vrednote govorenoga jezika i interpretativno čitanje. Poučavanje početnoga čitanja i pisanja: Početno čitanje i pisanje kao posebno nastavno područje. Jezikoslovne, psihološke i sociološke pretpostavke početnoga čitanja i pisanja. Tehnike početnoga pisanja. Tehnike i vrste čitanja u prvom razredu. Metodički sustavi, pristupi, strategije i metode poučavanja početnoga čitanja i pisanja. Struktura i izvođenje nastavnih jedinica početnoga čitanja i pisanja. Vrednovanje učeničkih postignuća u početnom čitanju i pisanju. Hrvatska standardna školska pisma.
Obavezna literatura:

Bežen, Ante, Reberski, Siniša (2014): Početno pisanje na hrvatskome jeziku

Lazzarich, Marinko (2017): Metodika Hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi,

Rosandić, Dragutin (2005): Metodika književnog odgoja i obrazovanja

Težak, Stjepko (1998): Teorija i praksa nastave hrvatskoga jezika 1

Čudina-Obradović, Mira (2004): Kad kraljevna piše kraljeviću

Ishodi učenja:

1. a) opisati i objasniti svrhu i zadaće nastave jezika, jezičnoga izražavanja i književnosti u školskome predmetu Hrvatski jezik b) oblikovati ishode učenja za različite tipove nastavnih sati iz hrvatskoga jezika i književnosti c) opisati i objasniti načela u poučavanju hrvatskoga jezika i književnosti d) opisati i objasniti uporabu izvora znanja, nastavnih sredstava i pomagala u učenju i poučavanju hrvatskoga jezika

2. primijeniti pravila o govornoj interpretaciji teksta i vrednote govorenoga jezika pri čitanju različitih vrsta tekstova

3. primijeniti školsko formalno i rukopisno pismo pri pisanju u pisankama

4. razlikovati i primijeniti različite pristupe poučavanja čitanju i pisanju

5. napisati pisanu pripravu za nastavne jedinice iz početnoga čitanja i pisanja

Preduvjeti za upis predmeta:

Hrvatski jezik II (položen)

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar