- English
Sadržaj predmeta
Metodika hrvatskog jezika I
- Šifra:
- 34757
- Kratica:
- MHJ1-5US
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 30(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Maja Opašić
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Maja Opašić (P, S)
- Opis predmeta:
- Metodika hrvatskoga jezika kao znanstvena i praktična disciplina. Školski predmet Hrvatski jezik u razrednoj nastavi. Svrha i zadaće školskoga predmeta Hrvatski jezik. Ishodi učenja. Programska i kurikulska određenja, standardi i kompetencije školskoga predmeta Hrvatski jezik. Poučavanje Hrvatskoga jezika u poveznici s razvijanjem ključnih kompetencija. Nastavna načela u poučavanju hrvatskoga jezika i književnosti. Metode, metodički sustavi i oblici poučavanja hrvatskoga jezika i književnosti. Tipovi nastavnih sati i obilježja strukture nastavnih sati u pojedinome nastavnom području predmeta Hrvatski jezik. Izvori znanja, nastavna sredstva i pomagala u poučavanju hrvatskoga jezika i književnosti. Osnovne sastavnice učiteljeve pisane priprave za izvođenje nastavnih jedinica iz Hrvatskoga jezika. Jezične djelatnosti u poučavanju, učenju i nastavi Hrvatskoga jezika. Komunikacijska kompetencija. Vrednote govorenoga jezika i interpretativno čitanje. Poučavanje početnoga čitanja i pisanja: Početno čitanje i pisanje kao posebno nastavno područje. Jezikoslovne, psihološke i sociološke pretpostavke početnoga čitanja i pisanja. Tehnike početnoga pisanja. Tehnike i vrste čitanja u prvom razredu. Metodički sustavi, pristupi, strategije i metode poučavanja početnoga čitanja i pisanja. Struktura i izvođenje nastavnih jedinica početnoga čitanja i pisanja. Vrednovanje učeničkih postignuća u početnom čitanju i pisanju. Hrvatska standardna školska pisma.
- Obavezna literatura:
-
Bežen, Ante, Reberski, Siniša (2014): Početno pisanje na hrvatskome jeziku
Lazzarich, Marinko (2017): Metodika Hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi,
Rosandić, Dragutin (2005): Metodika književnog odgoja i obrazovanja
Težak, Stjepko (1998): Teorija i praksa nastave hrvatskoga jezika 1
Čudina-Obradović, Mira (2004): Kad kraljevna piše kraljeviću
- Ishodi učenja:
1. a) opisati i objasniti svrhu i zadaće nastave jezika, jezičnoga izražavanja i književnosti u školskome predmetu Hrvatski jezik b) oblikovati ishode učenja za različite tipove nastavnih sati iz hrvatskoga jezika i književnosti c) opisati i objasniti načela u poučavanju hrvatskoga jezika i književnosti d) opisati i objasniti uporabu izvora znanja, nastavnih sredstava i pomagala u učenju i poučavanju hrvatskoga jezika
2. primijeniti pravila o govornoj interpretaciji teksta i vrednote govorenoga jezika pri čitanju različitih vrsta tekstova
3. primijeniti školsko formalno i rukopisno pismo pri pisanju u pisankama
4. razlikovati i primijeniti različite pristupe poučavanja čitanju i pisanju
5. napisati pisanu pripravu za nastavne jedinice iz početnoga čitanja i pisanja
- Preduvjeti za upis predmeta:
Hrvatski jezik II (položen)
Legenda
- P - predavanja
- S - seminar