- English
Sadržaj predmeta
Didaktika
- Šifra:
- 34779
- Kratica:
- DID-3US
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 7.0
- Opterećenje:
- 15(V) + 30(P) + 30(S)
- Nositelji:
-
izv. prof. dr. sc. Petra Pejić Papak
- Izvođači:
-
dr. sc. Jasna Arrigoni, pred. (S)
izv. prof. dr. sc. Petra Pejić Papak (V, P)
- Opis predmeta:
- PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA - Razlučiti i argumentirati temeljne didaktičke pojmove; - Objasniti i interpretirati različite didaktičke teorije, škole, pravce i modele; - Izraditi i analizirati nastavni plan i program; - Osmisliti i predlagati korelaciju i integraciju nastavnih sadržaja; - Opisati i razlikovati različite stilove učenja djece i obrazložiti njihovo postojanje i uvažavanje u odgojno-obrazovnom procesu; - Provesti i analizirati različite didaktičko-metodičke odluke u praktičnim situacijama niza odgojno-obrazovnih procesa; - Planirati i analizirati nastavni sat primjenom adekvatne nastavne metode; - Odabrati i obrazložiti izbor nastavne tehnologije; - Implementirati i evaluirati suvremene strategije učenja i poučavanja. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Predmetna i metodološko-epistemološka utemeljenost didaktike; 2. Terminologija i didaktički sustav; 3. Obrazovanje i nastava (ciljevi, zadaci i sadržaji; zakoni i zakonitosti, zakonite tendencije; načela, faktori, sredstva i socijalni oblici); 4. Odgojno-obrazovne i nastavne situacije; 5. Didaktički ciklus i njegove etape (pripremanje, realizacija i evaluacija nastave i obrazovanja); 6. Planiranje i programiranje-strukturiranje kurikuluma; 7. Teorije o izboru i strukturiranju sadržaja nastave; 8. Tehnologija obrazovanja i nastave; 9. Makro i mikro organizacija obrazovanja i nastave; 10. Nacionalni okvirni kurikulum; 11. Hrvatski kvalifikacijski okvir (ishodi učenja) 12. Odgojno-obrazovna komunikacija.
- Obavezna literatura:
-
1. Obavezna: Bognar, L., Matijević, M. (2002). Didaktika. Zagreb: Školska knjiga. Jurčić M. (2012) Pedagoške kompetencije suvremenog učitelja. Zagreb:Recedo d.o.o. Jensen, E. (2003). Super nastava.Zagreb: Educa. Kyriacou, Ch., (2001). Temeljna nastavna umijeća, II. Dopunjeno izdanje.Zagreb: Educa. Previšić, V. (ur.), (2007). Kurikulum. Zagreb: Zavod za pedagogiju, Školska knjiga.
Matijević,M., Topolovčan T. (2017): Multimedijska didaktika
- Preporučena literatura:
-
2. Dodatna: Cindrić,M., Miljković,D.,Strugar,V. (2010). Didaktika i kurikulum. Zagreb:IEP d.o.o. Meyer, H. (2002). Didaktika razredne kvake. Zagreb, Educa. Meyer, H. (2005). Što je dobra nastava? Zagreb: Erudita. Marzano R.J., Pickering D.J., Pollock J.E. (2006) Nastavne strategije. Zagreb:Educa. Mattes, W. (2007). Nastavne metode. Zagreb: Naklada Ljevak.
Vujičić, L., Pejić Papak, P. i Valenčić Zuljan, M. (2018): Okruženje za učenje i kultura ustanove
Legenda
- P - predavanja
- S - seminar
- V - Vježbe