Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Kineziologija

Šifra:
34789
Kratica:
KIN-4US
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
5.0
Opterećenje:
45(P) + 15(S)
Nositelji:

prof. dr. sc. Biljana Trajkovski

Izvođači:

dr. sc. Sanja Ljubičić (S)

prof. dr. sc. Biljana Trajkovski (P)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Očekivani ishodi razvoja općih kompetencija: Nakon odslušanog kolegija (predavanja i seminari) studenti će moći: rukovoditi procesima grupnog rada u području kineziologije i srodnim područjima I razviti sposobnost pravilnog i kvalitetnog prezentiranja i analize podataka kroz oblik seminarskog rada. Opće kompetencije razvit će se kao preduvjet razvoja specifičnih kompetencija. Opće kompetencije studenti će razvijati metodama razgovora, usmenog izlaganja, rada u skupinama, demonstracije i dr. Studenti će opće kompetencije razviti ostvarivanjem predloženih konkretnih zadataka koji će biti u skladu s razvojem specifičnih kompetencija. Specifične kompetencije: 1.Pojam kineziologijske znanosti 2.Mjerni instrumentarij i postupak mjerenja 3.Upravljanje kineziološkim procesima 4.Programiranje upravljanog procesa vježbanja 5.Značaj kretanja za ljudski organizam OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Pojam, definicije i razvoj kineziologije. Kineziološke pojave i zakonitosti. Struktura kineziologijske znanosti. Samosvojnost i odnos kineziologije i drugih znanosti. Predmet i metode istraživanja u kineziologiji. Mjerni instrumenti i mjerenja u kineziologiji u području primijenjene kineziologije (edukacije) u mlađem školskom uzrastu. Motorička znanja. Raznovrsnost i stupanj usvojenosti motoričkih znanja, razine osobina i sposobnosti, stanje zdravlja i odgojni efekti. Upravljanje kineziološkim transformacijskim procesima, parametri upravljanja procesa vježbanja. Definiranje cilja procesa vježbanja. Neposredni i posredni ciljevi procesa vježbanja. Pojam i elementi stanja subjekta, vrste stanja subjekta. Endogeni i egzogeni faktori ograničenja kao čimbenici upravljanog procesa vježbanja. Zakonitosti krivulja razvoja sposobnosti i osobina. Programiranje upravljanog procesa vježbanja - izbora i distribucija sadržaja rada, volumen opterećenja i izbor modaliteta rada. Praćenje, provjeravanje i vrednovanje usvojenosti motoričkih znanja, osobina, sposobnosti i zdravlja Utjecaj procesa vježbanja na ljudski organizam. Kretanje kao čimbenik filogenetskog i ontogenetskog razvoja i kao faktor kulture življenja. OCJENIVANJE: 1. NASTAVA 10% 2. SEMINAR 10% 3. PROJEKT 10% 4. PRAKTIČNI RAD 10% 5. 2 KOLOKVIJA 30% ZAVRŠNI PISMENI 30%
Obavezna literatura:

1. Mraković, M. (1997). Uvod u sistematsku kineziologiju. Zagreb. Fakultet za fizičku kulturu Sveučilišta u Zagrebu Sekulić, D., D. Metikoš (2007) Uvod u transformacijske postupke u kineziologiji: Udžbenici Sveučilišta u Splitu, Fakultet PMZK Split Dizdar, D. (2010). Kvantitativne metode. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu Findak V., Metikoš D., Mraković M., Neljak, B., Prot, F. (2000). Motorička znanja Findak, V., Metikoš, D., Mrakovi, M, Neljak, B. (1996). Primjenjena kineziologija u školstvu-NORME. Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, Fakultet za fizičku kulturu Sveučilišta u Zagrebu.

Preporučena literatura:

2. 1. Pejčić, A. (2005). Kineziološke aktivnosti za djecu predškolske i rane školske dobi, Visoka učiteljska škola Sveučilišta u Rijeci. 2. Zbornici radova Ljetnih škola kineziologa Hrvatske 3. Kineziologija, Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar