Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Psihologija obrazovanja

Šifra:
45817
Kratica:
PO-2US
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
7.0
Opterećenje:
45(P) + 30(S)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Darko Lončarić

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Darko Lončarić (P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Razvojna psihologija - položena OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Teorije učenja 2. Pamćenje i učenje kao procesiranje informacija; 3. Osobine učenika (ličnost, sposobnosti, kognitivni stilovi...) i proces obrazovanja; 4. Motivacija za učenje i strah od škole; 5. Samoregulirano učenje; 6. Osobine nastavnika povezane s procesom podučavanja i ocjenjivanja; 7. Planiranje, ishodi i evaluacija obrazovnog procesa; 8. Klasične i suvremene metode poučavanja; 9. Praćenje, vrednovanje i (pr)ocjenjivanje; 10. Razredno ozračje (klima), disciplina i psihosocijalni odnosi u razredu. Aktivnosti i vrednovanje: Kontinuirana provjera znanja [40%] aktivnost na nastavi [5%] seminarski rad [15%] učenje na daljinu [10%] pismeni završni ispit [30%]
Obavezna literatura:

Vizek-Vidović, V., Vlahović-Štetić, V., Rijavec, M. i Miljković, D. (2014): Psihologija obrazovanja.

Woolfolk, A. (2016): Edukacijska psihologija

Sorić, I. (2014): Samoregulacija učenja: Možemo li naučiti učiti

Preporučena literatura:

Kolić-Vehovec, S. (1999): Edukacijska psihologija

Grgin, T. (1997): Edukacijska psihologija.

Pastuović, N. (1997): Osnove psihologije obrazovanja i odgoja.

Lončarić, D. (2014): Motivacija i strategije samoregulacije učenja: teorija, mjerenje i primjena.

Ishodi učenja:

1. aktivno sudjelovati u procesu "e-učenja" i steći vještine sudjelovanja u suvremenim oblicima cjeloživotnog učenja i obrazovanja (sposobnost cjeloživotnog učenja; informatička pismenost)

2. pronaći informacije potrebne za obradu određene nastavne teme, usporediti ih, procijeniti njihovu primjerenost zadanoj temi i organizirati ih u funkcionalnu cjelinu (informacijska pismenost; analiza i sinteza; organizacija; kritičko mišljenje)

3. surađivati s drugim studentima u realizaciji zajedničkog zadatka (interpersonalne vještine i timski rad)

4. Opisati i usporediti teorije učenja

5. Primijeniti i vrednovati različite klasične i suvremene oblike poučavanja s obzirom na ishode učenja

6. Prepoznati individualne razlike među učenicima i vlastite osobine relevantne za proces obrazovanja

7. Opisati i usporediti teorije motivacije i motivirati učenike

8. Poučiti učenike samoregulaciji učenja za potrebe cjeloživotnog učenja

9. Izraditi različite zadatke za procjenjivanja znanja i učinkovito koristiti rezultate procjena i (samo)vrednovanja

10. Navesti osnovne elemente organizacije i evaluacije nastavnog procesa

Preduvjeti za upis predmeta:

Razvojna psihologija (položen)

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar