Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Metodika prirode i društva III

Šifra:
58320
Kratica:
MPD3-9US
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(V) + 15(P)
Nositelji:

Associate Professor Dunja Anđić, PhD

Izvođači:

Associate Professor Dunja Anđić, PhD (V, P)

Antonia Ćurić (V)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Metodika prirode i društva II - položena! PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Nakon odslušanog kolegija studenti će: - biti sposobni za organizaciju, planiranje, pripremu i realizaciju timskog i samostalnog rada, kritiku i samokritiku, te rješavanje problema - biti sposobni povezivati teorijski i praktični (metodički) rad, odnosno primjeniti sposobnost (kapacitet) analize i sinteze, sposobnost organiziranja i planiranja i temeljno opće znanje metodike i predmeta prirode i društva u osnovnoj školi - biti će sposobni usmeno i pismeno komunicirati na materinjem jeziku, poticati kritičko mišljenje i kreativnosti kod učenika, primjeniti znanje u praksi, prilagoditi se novim situacijama i implementirati nove ideje u planiranju, pripremanju i realizaciji nastave prirode i društva (kreativnost) - biti će sposobni planirati, napisati i realizirati nastavnu pripremu temeljenu na nastavnoj jedinici iz nastavnog plana i programa za osnovnu školu u skladu sa zadanim pravilima: s preciziranim ciljevima i očekivanim ishodima učenja. - realizirati/ primijeniti prethodno stačena znanja i demostrirati ih putem nastavnog sata/ocjenskog predavanja u vježbaonici - pratiti i analizirati postojeću odgojno-obrazovnu praksu rada u osnovnim školama- kolegijalno opažati, analizirati i refleksivno kritički promišljati o nastavnim satima prirode i društva - vrednovati rad učenika i provoditi vrednovanje utemeljeno na ishodima učenja nastave prirode i društva - evaluirati vlastiti rad i unaprjeđivati poučavanje korištenjem rezultata samovrednovanja i vrednovanja ishoda učenja. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Planiranje i programiranje u nastavi prirode i društva: sadržaji nastavnog plana i programa priroda i društvo u Republici Hrvatskoj iz 2006. godine; nacionalni okvirni kurikulum: tematsko planiranje, nastavna priprema. 2. Planiranje, pripremanje i konstrukcija nastavne pripreme za jedan nastavni sat 3. Izvedba jednog nastavnog sata iz Prirode i društva 4. Analiza udžbenika PID-a od prvog do četvrtog razreda osnovne škole 5. Evaluacija- vrednovanje, praćenje i ocjenjivanje učenika u nastavi prirode i društva 6. Vrednovanje vlastitog rada- kolegijalno opažanje nastave prirode i društva
Obavezna literatura:

Razni autori (2019): Udžbenici prirode i društva od I. do IV. razreda osnovne škole

De Zan, I. (2010): Metodika prirode i društva

Kostović- Vranješ, V (2015): Metodika nastave prirodoslovnog područja

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2019): Kurikulum nastavnog predmeta priroda i društvo za osnovne škole.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2006): Nastavni plan i program za osnovnu školu.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2019): Škola za život: Metodički priručnici

Preporučena literatura:

2. 1. Miljević, R. R. (1999.). Odgoj za razvoj. Jastrebarsko: Naklada Slap. 2. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, Agencija za odgoj i obrazovanje (2012). Kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja.http://public.mzos.hr/Default.aspx?art=11948&sec=3426 3. Kurikulum zdravstvenog odgoja. http://public.mzos.hr/Default.aspx?art=12491&sec=3428 4. Spajić-Vrkaš, V., Kukoč, M., Bašić, S. (2001). Interdisciplinarni rječnik: obrazovanje za ljudska prava i demokraciju. Zagreb: Hrvatsko povjerenstvo za UNESCO. 5. Spajić-Vrkaš, V., Stričević, I., Maleš, D., Matijević, M. (2004). Poučavati prava i slobode. Priručnik za učitelje osnovne škole. Zagreb: Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo i Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu 6. Zarevski, P. (ur.) (2000.). Učitelji za učitelje. Zagreb: IEP

Preduvjeti za upis predmeta:

Metodika prirode i društva II (položen)

Legenda

  • P - predavanja
  • V - Vježbe