Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Psihologija ranog učenja i poučavanja

Šifra:
62265
Kratica:
PRUP-2PP
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
5.0
Opterećenje:
15(V) + 30(P) + 15(S)
Nositelji:

prof. dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić

Izvođači:

prof. dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić (V, P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Razvojna psihologija - položena! PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Osnovni cilj ovog nastavnog predmeta je razvijanje općih i specifičnih kompetencija odgajatelja koje se odnose na informacijsku pismenost, interpersonalne vještine i primjenu spoznaja o teorijama učenja, poučavanja i motiviranja u procesu ranog odgoja i obrazovanja. Nakon učenja sadržaja iz kolegija Psihologija ranog učenja i poučavanja student će moći: 1.Identificirati i opisati temeljna znanja iz područja psihologija ranog učenja I poučavanja 2.Dati primjer i diskutirati o različitim teorijama učenja I teorijama kognitivnog razvoja, s posebnim osvrtom na period ranog učenja i poučavanja 3.Demonstrirati i ilustrirati individualne razlike među djecom i vlastite osobine kao budućih odgajatelja relevantne za proces ranog učenja i poučavanja 4.Analiziarati različite teorije motivacije i kreirati metode motiviranja djecu na usvajanje novih znanja i vještina 5.Analizirati učenje kroz igru, spoznaje iz područja predčitačkih i predmatematičkih vještina, te kritički prosuđivati efikasnost pojedinih metoda poučavanja 6.Na osnovu temeljnih spoznaja iz područja ranog učenja I poučavanja uopćiti I generirati načine učenja I poučavanja u različitim područjima interesa 7.Kreirati okvir za poučavanje određenog sadržaja kroz aktivnosti igre te kritički prosuđivati svoj rad i pratiti napredak djeteta 8.Analizirati, uopćiti i kreirati metode praćenja i (pr)ocjenjivanja individualnog napretka djeteta 9.Kritički prosuđivati osnovne elemente organizacije i evaluacije ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Teorije kognitivnog razvoja; Teorije učenja; Pamćenje; Motivacija; Poučavanje, alternativni pristupi poučavanju; Osobine djeteta važne za učenje i poučavanje; Osobine odgajatelja povezane s procesom poučavanja; Učenje kroz igru; Predčitačke i predmatematičke vještine; Rano učenje i poučavanje stranih jezika i znanstvenog mišljenja; Praćenje i poticanje individualnog napretka djeteta; Planiranje i evaluacija procesa ranog obrazovanja; Rano otkrivanje i tretman nadarenih i darovitih; Priprema za školu
Obavezna literatura:

1. 1. Hitrec, G. (1991). Kako pripremiti dijete za školu, Zagreb: Školska knjiga. 2. Wood, D. (1995). Kako djeca misle i uče, Zagreb: Educa.1. 3. Vizek-Vidović, V., Vlahović-Štetić, V., Rijavec, M. i Miljković, D. (2003). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP-Vern. 4. Rathus, S.A. (2000). Temelji psihologije. Jastrebarsko: Naklada Slap. (Učenje: 207-247; Pamćenje: 247-293; Mišljenje i govor: 295-343; Inteligencija: 343-377; Motivacija i čuvstva: 377-421) 5. Gopnik, A., Meltzoff, A. N. i Kuhl, P. K. (2003). Znanstvenik u kolijevci: što nam rano učenje kazuje o umu? Zagreb: Educa.

Preporučena literatura:

2. 1. Jensen, E. (2005). Poučavanje s mozgom na umu. Zagreb: Educa. 2. Grgin, T. (2004). Edukacijska psihologija. Naklada Slap: Jastrebarsko. 3. Čudina Obradović, M. (2003). Igrom do čitanja: Igre i aktivnosti za razvijanje vještina čitanja. Školska knjiga, Zagreb. 4. Čudina Obradović, M. (2002). Čitanje prije škole: Priručnik za roditelje i odgojitelje. Školska knjiga, Zagreb. 5. Čudina Obradović, M. (2002). Matematika prije škole: Priručnik za roditelje i odgojitelje. Školska knjiga, Zagreb.

Preduvjeti za upis predmeta:

Razvojna psihologija (položen)

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar
  • V - Vježbe