- English
Sadržaj predmeta
Kontinuirano profesionalno obrazovanje
- Šifra:
- 62361
- Kratica:
- KPO-1PD
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 5.0
- Opterećenje:
- 15(V) + 30(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
prof. dr. sc. Renata Čepić
- Izvođači:
-
prof. dr. sc. Renata Čepić (V, P, S)
- Opis predmeta:
- PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Očekuje se da studenti: -demonstriraju višu razinu znanja u planiranju vlastitog obrazovanja i učenja u profesionalnom kontekstu -pokažu sposobnost analiziranja složenih situacija učenja i profesionalnoga razvoja u raznolikim kontekstima, uključujući i vlastito učenje i profesionalni razvoj -pokažu višu razinu znanja i razumijevanja različitih teorijskih pristupa i modela kontinuiranog profesionalnog obrazovanja odgajatelja u kontekstu suvremenih zahtjeva -razumiju različite filozofske orijentacije i vrijednosti odgajatelja te kritički procijeniti njihov utjecaj na praksu ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja -mogu kritički analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću odgajatelji u ostvarivanju kontinuiranog profesinalnog obrazovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja -znaju primijeniti odgovarajuće strategije planiranja vlastitoga kontinuiranoga profesionalnoga razvoja -demonstriraju sposobnost izrade individualnog obrazovnog plan na temelju prepoznatih osobnih i profesionalnih obrazovnih potreba, uz uvažavanje postojećih obrazovnih uvjeta i mogućnosti. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1.Kontinuirano profesionalno obrazovanje odgajatelja u okvirima integralnoga koncepta cjeloživotnog obrazovanja i učenja. 2.Neki teorijsko-metodološki pristupi i modeli razvoja kurikuluma u kontinuiranom profesionalnom obrazovanju odgajatelja. 3.Obrazovne potrebe, uvjeti i mogućnosti kao pretpostavke realizacije kontinuiranog profesionalnog obrazovanja odgajatelja. Metodologijski pristupi ispitivanju obrazovnih potreba, obrazovnih uvjeta i obrazovnih mogućnosti 4.Odgajatelj i individualni obrazovni plan (značaj, sadržaj, vrste i oblici). Refleksija i njen značaj za profesionalnu osposobljenost odgajatelja. 5.Refleksije aktualne obrazovne politike Europske unije na promjene obrazovanja odgajatelja. 6.Nove profesionalne uloge odgajatelja. Profesionalni standardi (ISSA-standardi).
- Obavezna literatura:
-
1. Obavezna literatura: 1.XXX Zbornik radova (2010): Stručno usavršavanje i profesionalni razvoj (ur. Barbaroša-Šikić, M., Zrnčić, M., Hrţica, V.), Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (www.azoo.hr/admin/fckeditor/File/Zbor ... pdf. format) 2.XXX (2013) Strategija stručnog usavršavanja za profesionalni razvoj odgojno-obrazovnih djelatnika 2014.-2020. (nacrt, ožujak 2013( Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje http://www.azoo.hr/images/IPA/Nacrt_Strategije_IPA.pdf
- Preporučena literatura:
-
Čepić, R., Kalin, J. (Ur.) (2017): Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije. Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci.
Čepić, R. (2017): Pedagogija cjeloživotnog obrazovanja ( Nastavni materijal)
ISSA i radna grupa za reviziju Standarda (2011): Kompetentni odgajatelji 21. stoljeća
Vizek Vidović, V. (ur.) (2005): Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive.
Previšić, V., Šoljan, N.N., Hrvatić, N. (ur.) (2007): Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja (svezak 1. i svezak 2.),
Valenčič Zuljan, M. (2001): Modeli in načela učiteljevega profesonalnega razvoja
Jarvis, P. (1995): Poučavanje- teorija i praksa (prijevod).
- Ishodi učenja:
1. Studenti će nakon uspješno svladanog predmeta biti sposobni (opće kompetencije): - pokažu sposobnost analiziranja složenih situacija učenja i profesionalnoga razvoja u raznolikim kontekstima, uključujući i vlastito učenje i profesionalni razvoj te (specifične kompetencije): - demonstriraju višu razinu znanja u planiranju vlastitog obrazovanja i učenja u profesionalnom kontekstu - pokažu višu razinu znanja i razumijevanja različitih teorijskih pristupa i modela kontinuiranog profesionalnog obrazovanja o
2. - demonstriraju višu razinu znanja u planiranju vlastitog obrazovanja i učenja u profesionalnom kontekstu
3. - pokažu višu razinu znanja i razumijevanja različitih teorijskih pristupa i modela kontinuiranog profesionalnog obrazovanja odgajatelja u kontekstu suvremenih zahtjeva
4. - razumiju različite filozofske orijentacije i vrijednosti odgajatelja te kritički procijeniti njihov utjecaj na praksu ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
5. - mogu kritički analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću odgajatelji u ostvarivanju kontinuiranog profesionalnog obrazovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
6. - znaju primijeniti odgovarajuće strategije planiranja vlastitoga kontinuiranoga profesionalnoga razvoja demonstriraju sposobnost izrade individualnog obrazovnog plan na temelju prepoznatih osobnih i profesionalnih obrazovnih potreba, uz uvažavanje postojećih obrazovnih uvjeta i mogućnosti.
Legenda
- P - predavanja
- S - seminar
- V - Vježbe