Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Pozitivna psihologija

Šifra:
62363
Kratica:
PP-1PD
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
5.0
Opterećenje:
30(P) + 30(S)
Nositelji:

prof. dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić

Izvođači:

prof. dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić (P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Opći je cilj kolegija upoznati studente s ciljevima i spoznajama pozitivne psihologije, usmjerene na jačanje i optimiziranje pozitivnih dimenzija kod pojedinca, koje mogu omogućiti bolju kvalitetu života, te primjenu tih saznanja u radu s predškolskom djecom. Nakon učenja sadržaja iz kolegija Pozitivna psihologija, student će moći: 1. Identificirati i opisati osnovnu terminologiju iz domene pozitivne psihologije 2. Izraziti i objasniti temeljne spoznaje i nova istraživanja o sreći i zadovoljstvu životom 3. Demonstrirati i interpretirati faktore koji utječu na povećanje subjektivne dobrobiti 4. Analizirati temeljne pojmove iz domene pozitivne psihologije: sreća, pozitivne emocije, pozitivna osoba i slično 5. Uopćavati i generirati primjene pozitivne psihologije u svakodnevnom životu i ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju 6. Argumnetirati svoje mišljenje I kritički prosuđivati spoznaje iz područja pozitivne psihologija u kontekstu njezine primjene u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju 7. Na osnovu specifičnosti pojedine situacije, a primjenom načela pozitivne psihologije kreirati prijedloge za njihovu implementaciju u vrtićkom okruženju, ili kao savjet u komunikaciji s roditeljima OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Uvod u pozitivnu psihologiju; Što je sreća?; Pozitivna stanja i pozitivne emocije; Subjektivna dobrobit; Sretni i nesretni ljudi/djeca, Pozitivno mišljenje; Pozitivne osobine; Pozitivna motivacija; Pozitivni odnosi; Pozitivna zajednica; Pozitivna psihologija u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju; Optimistično dijete
Obavezna literatura:

1. 1. Brdar, I., Rijavec, M. i Miljković, D. (2008). Pozitivna psihologija. IEP, Zagreb. 2. Miljković, D. i Rijavec, M. (2004). Tri puta do otoka sreće. IEP, Zagreb. 3. Seligman, M.E.P. (2005). Optimistično dijete: provjereni program za prevenciju i trajnu zaštitu djece od depresije. Zagreb: IEP.

Preporučena literatura:

2. 1. Miljković, D., Rijavec, M. (1996). Razgovori sa zrcalom / psihologija samopouzdanja. IEP, Zagreb. 2. Miljković, D., Rijavec, M. (2001). Kako postati i ostati nesretan / psihologija iracionalnih vjerovanja. IEP, Zagreb. 3. Miljković, D., Rijavec, M. (2002). Bolje biti vjetar nego list / psihologija dječjeg samopouzdanja. IEP, Zagreb. 4. Rijavec, M. (1994). Čuda se ipak događaju / psihologija pozitivnog mišljenja. IEP, Zagreb. 5. Rijavec, M., Miljković, D. (2002). U potrazi za čarobnom svjetiljkom / psihologija samomotivacije. IEP, Zagreb.

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar