Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Metodologija kvalitativnih istraživanja

Šifra:
62365
Kratica:
MKLI-2PD
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
7.0
Opterećenje:
30(V) + 45(P) + 15(S)
Nositelji:

Full Professor Renata Čepić, PhD

Izvođači:

Full Professor Renata Čepić, PhD (V, P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Očekuje se da studenti: -demonstriraju višu razinu znanja i razumijevanja obilježja kvalitativno usmjerenih istraživanja; -kritički koriste znanstvenu i stručnu literaturu iz ovoga područja te prikupljati i analizirati različitu dokumentaciju; -razumiju osnovnu svrhu provođenja kvalitativnih istraživanja i prepoznati mogućnosti koje imaju u području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja -pojasne razlike između kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja pedagoških fenomena; -steknu znanja o osnovnim obilježjima kvalitativno usmjerenih istraživanja; -budu osposobljeni analizirati prednosti i nedostatke kvalitativno usmjerenih istraživanja; -pokažu osnovna znanja identificiranja i razumijevanja svrhe, predmeta, obilježja, te metodologijskih specifičnosti planiranja i provođenja različitih vrsta kvalitativno usmjerenih istraživanja; -razumiju etička pravila i norme znanstvenog rada u provođenju kvalitativnih istraživanja (važnost načela svjesnog pristanka, izvori napetosti, etičke dvojbe, etički kodeks postupanja); -razvijaju kompetencije koje su važne za izradu nacrta kvalitativnog istraživanja, te planiranje i provođenje tih istraživanja u području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1.Kvalitativni i kvantitativni pristup u istraživanju pedagoških problema: osnovne razlike. Osnovna obilježja kvalitativno usmjerenih istraživanja. Prednosti i nedostaci kvalitativno usmjerenih istraživanja. 2.Vrste kvalitativnih istraživanja (Studija slučaja, etnografska istraživanja, akcijska istraživanja, Gradbena/Utemeljena teorija, Hermeneutičko-fenomenološka istraživanja, klinička i povijesna istraživanja, narativna istraživanja, kritička istraživanja, postmoderna istraživanja) 3.Planiranje kvalitativnih istraživanja i odabir uzorka 4.Postupci i instrumenti za prikupljanje podataka u kvalitativnim istraživanjima 5.Kvalitativna analiza podataka i pisanje istraživačkog izvješća 6.Etika istaživanja s djecom.
Obavezna literatura:

1. Obavezna literatura: 1.Koller-Trbović, N., Žižak, A. (2008), (ur.) Kvalitativni pristup u društvenim znanostima Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. 2.Slunjski, E. (2011). Kurikulum ranog odgoja: Istraživanje i konstrukcija. Zagreb: Školska knjiga.(Odabrana poglavlja) 3. Mukherji, P. Albon, D, (2010), Research Methods in Early Childhood: An Introductory Guide. Sage. Los Angeles/London/New Delhi/singapore/Washington DC

Preporučena literatura:

2. Dodatna literatura: 1.Cohen, L ., Lauren i Morrison, K. (2007.): Metode istraživanja u obrazovanju. Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja) i druga literatura po preporuci nositelja kolegija

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar
  • V - Vježbe