- English
Sadržaj predmeta
Dječja književnost s medijskom kulturom
- Šifra:
- 71007
- Kratica:
- DKMK-3PP
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 30(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
izv. prof. dr. sc. Maja Verdonik
- Izvođači:
-
izv. prof. dr. sc. Maja Verdonik (P, S)
- Opis predmeta:
- PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA - pravilno tumačiti i analizirati temeljne pojmove iz područja dječje književnosti i medijske kulture - samostalno interpretirati književna djela iz područja dječje književnosti te prepoznati književni tekst kao pedložak za nastanak drugih umjetničkih ostvarenja (filmova, kazališnih predstava itd.) - samostalno interpretirati medijska ostvarenja i stručnu literaturu te prepoznati medijsko ostvarenje kao spoj više umjetnosti - samostalno koristiti sadržaje iz područja dječje književnosti i medijske kulture u radu s djecom rane i predškolske dobi OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Dječja književnost - sastavnica književnosti kao umjetnosti riječi; vrste dječje književnosti: slikovnica, dječja poezija, dječji roman (roman o djetinjstvu), roman o životinjama, avanturistički (pustolovni) roman, znanstvenofantastični roman, povijesni roman, basna, ostale vrste - reprezentativni autori i djela hrvatske i svjetske dječje književnosti u sinkronijskom i dijakronijskom slijedu. Medijska kultura: mjesto i uloga medijskog odgoja u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju, filmske i kazališne prilagodbe književnih djela iz korpusa dječje književnosti. Tisak, radio, televizija s videom i računalo - pregled medijskih ostvarenja namijenjenih djeci i mladima, posebno djeci rane i predškolske dobi.
- Obavezna literatura:
-
1. Crnković, M, Težak, D. (2002), Povijest hrvatske dječje književnosti od početaka do 1955. Zagreb: Znanje.
2. Hranjec, S. (2009), Ogledi o dječjoj književnosti, Zagreb: Alfa.
3. Visinko, K. (2005), Dječja priča, povijest, teorija, recepcija i interpretacija. Zagreb: Školska knjiga.
4. Zalar, I. (2008), Antologija hrvatske dječje poezije. Zagreb: Školska knjiga.
5. Mikić, K. (2001), Film u nastavi medijske kulture. Zagreb: Educa.
- Preporučena literatura:
-
6. Peterlić, A. (2000), Osnove teorije filma. Zagreb: Hrvatska sveucilišna naklada.
7. Izbor iz literature o dječjem igrokazu.
8. Crnković, M. (1987), Sto lica priče, antologija dječje priče s interpretacijama. Zagreb: Školska knjiga.
9. Crnković, M. (1990), Dječja književnost, Zagreb: Školska knjiga.
10. Filmska enciklopedija, I. i II., (1986.1990.). Zagreb: Leksikografski zavod Miroslav Krleža.
Legenda
- P - predavanja
- S - seminar