- English
Sadržaj predmeta
Metodologija pedagogijskih istraživanja
- Šifra:
- 82442
- Kratica:
- MPI-5PP
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 30(P) + 15(V)
- Nositelji:
-
prof. dr. sc. Renata Čepić
- Izvođači:
-
prof. dr. sc. Renata Čepić (P, V)
- Opis predmeta:
- PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Očekuje se da studenti: - pravilno tumače i razumiju istraživačke paradigme - pozitivističku, interpretativnu i kritičku; definirati znanost, znanstveni cilj i znanstvenu metodu; - poznaju i razumiju vrste istraživanja u području odgoja i obrazovanja (prednosti i nedostaci kvantitativnih i kvalitativnih pristupa u istraživanju pedagoških), osnove planiranja i provođenja istraživanja, obrade i interpretacije dobivenih podataka te izrade izvješća o istraživanju; -usvoje osnove znanstvene pismenosti te ovladaju osnovnom stručnom terminologijom iz metodologije i statistike koji su važni za provođenje istraživanja i pripremu podataka za statističku analizu; -poznaju (i uvaže) etička pravila i norme znanstvenog rada; -vladaju kompetencijama koje su važne za kvalitetno praćenje stručne i znanstvene literature i kritički odnos prema toj literaturi i prikazima provedenih istraživanja. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Značaj stjecanja osnovnih metodoloških kompetencija za odgajatelje predškolske djece. Predmet, cilj i zadaci pedagoške metodologije. Mogućnosti i granice pedagoških istraživanja. 2. Istraživačke paradigme - pozitivistička, interpretativna i kritička; Znanost, znanstveni cilj i znanstvena metoda. 3. Kvantitativni i kvalitativni pristup u istraživanju pedagoških problema: osnovna značajke. 4. Vrste istraživanja odgoja i obrazovanja; Neke vrste kvantitativno i kvalitativno usmjerenih istraživanja u području odgoja i obrazovanja 5. Akcijska istraživanja u organizaciji odgojno-obrazovnog procesa vrtića. Istraživanja i profesionalni razvoj odgajatelja 6. Osnovne etape istraživanja. Izrada projekta/nacrta istraživanja. Matrica za planiranje istraživanja. 7. Postupci i instrumenti sakupljanja podataka; Metrijske i ostale karakteristike instrumenata za prikupljanje podataka. 8. Statistika i njena uloga u opisivanju i istraživanju odgoja i obrazovanja. Logičko polazište statističkih postupaka. Tijek statističke analize. Osnove statističke obrade podataka: pokazatelji deskriptivne i inferencijalne statistike. 9. Mjerenje ( Što i kako mjerimo), vrste mjerenja i mjerne skale. Osnove statističke obrade podataka: pokazatelji deskriptivne i inferencijalne statistike (teorije uzorka). Distribucija rezultata. 10. Provođenje istraživanja. Etička pitanja istraživanja u obrazovanju. Svjesni pritisak. Pristupanje i prihvaćanje. Izvori napetosti. Etičke dvojbe. Osnovna metodološka pravila u pisanju stručnih i znanstvenih radova. Vrste znanstvenih i stručnih tekstova
- Obavezna literatura:
-
1. Obavezna: 1. Mužić, V. (2004.): Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja (2. izmijenjeno i dopunjeno izdanje) Zagreb: Educa. 2. Cohen, L ., Lauren i Morrison, K. (2007.): Metode istraživanja u obrazovanju. Jastrebarsko: Naklada Slap . (odabrana poglavlja)
Matijević, M., Bilić, V., Opić, S. (2016): Pedagogija za učitelje i nastavnike
- Preporučena literatura:
-
2. 1. Mejovšek, M. (2008). Metode znanstvenog istraživanja u društvenim i humanističkim znanostima. Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja/. i druga dodatna literatura po preporuci nositelja kolegija
Pološki Vokić, N.; Sinčić Ćorić, D., Tkalac Verčič, A. (2011): PPRIRUČNIK ZA METODOLOGIJU ISTRAŽIVAČKOG RADA -Kako osmisliti, provesti i opisati znanstveno ili stručno istraživanje.
Mejovšek, M. (2008): Metode znanstvenog istraživanja u društvenim i humanističkim znanostima.
Sekulić-Majurec, A. (2007): Kraj rata paradigmi pedagoških istraivanja
Serdar, V., Šošić, I. (2003): Uvod u statistiku
Pupovac, V.: Akademsko pisanje.
Prof. dr. sc. Marina Ajduković Prof. dr. sc. Vladimir Kolesarić (Ur.): Etički kodeks istraživanja s djecom
- Ishodi učenja:
1. - razumjeti istraživačke paradigme - pozitivističku, interpretativnu i kritičku; definirati znanost, znanstveni cilj i znanstvenu metodu;
2. poznavati vrste istraživanja u području odgoja i obrazovanja (prednosti i nedostaci kvantitativnih i kvalitativnih pristupa u istraživanju pedagoških), osnove planiranja i provođenja istraživanja, obrade i interpretacije dobivenih podataka te izrade izvješća o istraživanju;
3. -usvojiti osnove znanstvene pismenosti te ovladati osnovnom stručnom terminologijom iz metodologije i statistike koji su osnova za razumijevanje provedbe istraživanja i pripremu podataka za statističku analizu;
4. -poznavati (i uvažiti) etička pravila i norme znanstvenog rada;
5. -vladati kompetencijama koje su važne za kvalitetno praćenje stručne i znanstvene literature i kritički odnos prema toj literaturi i prikazima provedenih istraživanja.
Legenda
- P - predavanja
- V - Vježbe