Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Metodologija pedagogijskih istraživanja

Šifra:
82442
Kratica:
MPI-5PP
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P) + 15(V)
Nositelji:

prof. dr. sc. Renata Čepić

Izvođači:

prof. dr. sc. Renata Čepić (P, V)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Očekuje se da studenti: - pravilno tumače i razumiju istraživačke paradigme - pozitivističku, interpretativnu i kritičku; definirati znanost, znanstveni cilj i znanstvenu metodu; - poznaju i razumiju vrste istraživanja u području odgoja i obrazovanja (prednosti i nedostaci kvantitativnih i kvalitativnih pristupa u istraživanju pedagoških), osnove planiranja i provođenja istraživanja, obrade i interpretacije dobivenih podataka te izrade izvješća o istraživanju; -usvoje osnove znanstvene pismenosti te ovladaju osnovnom stručnom terminologijom iz metodologije i statistike koji su važni za provođenje istraživanja i pripremu podataka za statističku analizu; -poznaju (i uvaže) etička pravila i norme znanstvenog rada; -vladaju kompetencijama koje su važne za kvalitetno praćenje stručne i znanstvene literature i kritički odnos prema toj literaturi i prikazima provedenih istraživanja. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Značaj stjecanja osnovnih metodoloških kompetencija za odgajatelje predškolske djece. Predmet, cilj i zadaci pedagoške metodologije. Mogućnosti i granice pedagoških istraživanja. 2. Istraživačke paradigme - pozitivistička, interpretativna i kritička; Znanost, znanstveni cilj i znanstvena metoda. 3. Kvantitativni i kvalitativni pristup u istraživanju pedagoških problema: osnovna značajke. 4. Vrste istraživanja odgoja i obrazovanja; Neke vrste kvantitativno i kvalitativno usmjerenih istraživanja u području odgoja i obrazovanja 5. Akcijska istraživanja u organizaciji odgojno-obrazovnog procesa vrtića. Istraživanja i profesionalni razvoj odgajatelja 6. Osnovne etape istraživanja. Izrada projekta/nacrta istraživanja. Matrica za planiranje istraživanja. 7. Postupci i instrumenti sakupljanja podataka; Metrijske i ostale karakteristike instrumenata za prikupljanje podataka. 8. Statistika i njena uloga u opisivanju i istraživanju odgoja i obrazovanja. Logičko polazište statističkih postupaka. Tijek statističke analize. Osnove statističke obrade podataka: pokazatelji deskriptivne i inferencijalne statistike. 9. Mjerenje ( Što i kako mjerimo), vrste mjerenja i mjerne skale. Osnove statističke obrade podataka: pokazatelji deskriptivne i inferencijalne statistike (teorije uzorka). Distribucija rezultata. 10. Provođenje istraživanja. Etička pitanja istraživanja u obrazovanju. Svjesni pritisak. Pristupanje i prihvaćanje. Izvori napetosti. Etičke dvojbe. Osnovna metodološka pravila u pisanju stručnih i znanstvenih radova. Vrste znanstvenih i stručnih tekstova
Obavezna literatura:

1. Obavezna: 1. Mužić, V. (2004.): Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja (2. izmijenjeno i dopunjeno izdanje) Zagreb: Educa. 2. Cohen, L ., Lauren i Morrison, K. (2007.): Metode istraživanja u obrazovanju. Jastrebarsko: Naklada Slap . (odabrana poglavlja)

Matijević, M., Bilić, V., Opić, S. (2016): Pedagogija za učitelje i nastavnike

Preporučena literatura:

2. 1. Mejovšek, M. (2008). Metode znanstvenog istraživanja u društvenim i humanističkim znanostima. Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja/. i druga dodatna literatura po preporuci nositelja kolegija

Pološki Vokić, N.; Sinčić Ćorić, D., Tkalac Verčič, A. (2011): PPRIRUČNIK ZA METODOLOGIJU ISTRAŽIVAČKOG RADA -Kako osmisliti, provesti i opisati znanstveno ili stručno istraživanje.

Mejovšek, M. (2008): Metode znanstvenog istraživanja u društvenim i humanističkim znanostima.

Sekulić-Majurec, A. (2007): Kraj rata paradigmi pedagoških istraivanja

Serdar, V., Šošić, I. (2003): Uvod u statistiku

Pupovac, V.: Akademsko pisanje.

Prof. dr. sc. Marina Ajduković Prof. dr. sc. Vladimir Kolesarić (Ur.): Etički kodeks istraživanja s djecom

Ishodi učenja:

1. - razumjeti istraživačke paradigme - pozitivističku, interpretativnu i kritičku; definirati znanost, znanstveni cilj i znanstvenu metodu;

2. poznavati vrste istraživanja u području odgoja i obrazovanja (prednosti i nedostaci kvantitativnih i kvalitativnih pristupa u istraživanju pedagoških), osnove planiranja i provođenja istraživanja, obrade i interpretacije dobivenih podataka te izrade izvješća o istraživanju;

3. -usvojiti osnove znanstvene pismenosti te ovladati osnovnom stručnom terminologijom iz metodologije i statistike koji su osnova za razumijevanje provedbe istraživanja i pripremu podataka za statističku analizu;

4. -poznavati (i uvažiti) etička pravila i norme znanstvenog rada;

5. -vladati kompetencijama koje su važne za kvalitetno praćenje stručne i znanstvene literature i kritički odnos prema toj literaturi i prikazima provedenih istraživanja.

Legenda

  • P - predavanja
  • V - Vježbe