Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Obiteljska pedagogija

Šifra:
82456
Kratica:
OP-6PP
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P) + 15(S)
Nositelji:

doc. dr. sc. Lucija Jančec

Izvođači:

doc. dr. sc. Lucija Jančec (P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Razviti nove vještine učenja kao pretpostavke daljnjeg kontinuiranog, cjeloživotnog obrazovanja Primijeniti znanja o odgoju i obrazovanju u obiteljskom kontekstu na profesionalno odgovoran i s etički usklađenim načelima Razviti više razine postignuća kao pretpostavke za daljnje učenje i fleksibilnost u promjenljivim društvenim i profesionalnim uvjetima Razviti kvalitetu autonomnog učenja Uočiti probleme i riješiti ih Primijeniti komunikacijske vještine i ostale vještine prijenosa znanja Argumentirano promišljati i razumjeti obitelj kao društvenu grupu i edukacijski kontekst Opisati i analizirati strukturu suvremene obitelji kao pretpostavke za njenu odgojnu funkciju Definirati, opisati, interpretirati i usporediti različita teorijska gledišta kojima se tumači posebnosti odgojnog djelovanja u suvremenoj obitelji Primijeniti više razine znanja i razumijevanja u području odgojnih procesa u suvremenoj obitelji u ranom i predškolskom djetinjstvu OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Teorijske pretpostavke suvremene obiteljske pedagogije kao pedagoške discipline 1.1. Cilj, zadaci i predmet proučavanja obiteljske pedagogije;određenje mjesta u sustavu pedagoških disciplina i njen odnos prema drugim znanostima 1.2. Posebnosti istraživanja u području obiteljske pedagogije - od kvantitativnog ka kvalitativnim istraživanjima. 2. Obitelj kao društvena skupina 2.1. Kraći povijesni pregled razvoja od porodice do suvremene obitelji 2.2. Osnovne sociološke kategorije obitelji pojam srodstva, obiteljske strukture, odnosi u obitelji te obiteljske funkcije 2.3. Suvremena obitelj i njene značajke 2.4. Pedagoške implikacije promjena u suvremenoj obitelji u kontekstu aktualnih društvenih promjena. 3. Obitelj kao odgojna zajednica 3.1. Posebnosti odgojnih utjecaja u obitelji kao primarnoj odgojnoj zajednici, Vrijednosni sustav roditelja kao pretpostavka uspješnog odgojnog djelovanja 3.2. Stilovi odgoja suvremene obitelji 3.3. Sredstva i metode roditeljskog utjecaja. 4. Otvorenost obitelji prema društvenoj sredini obitelj između intime i komunikacije 4.1. Potrebe suvremene obitelji njena komunikacijska dimenzija. Što obitelj treba iz socijalne sredine i kako to postiže
Obavezna literatura:

1. 1. Brajša-Žganec A.(2003). Dijete i obitelj,emocionalni i socijalni razvoj. Jastrebarsko : Naklada Slap. 2. Covey, S. R. (1998), Sedam navika uspješne obitelji. Zagreb: Mozaik knjiga. 3. Gordon, T. (1996), Škola roditeljske odgovornosti. Zagreb: Poduzetništvo Jakić. 4. Longo, I. (2001), Roditeljstvo se može učiti. Alinea, Zagreb. 5. Ljubetić, M. (2012), Nosi li dobre roditelje roda. Zagreb: Profil.

Preporučena literatura:

2. 1. Arendell,T. (1997.), Conteporary parenting, challenges and issues. London: Sage Publications. 2. Berger,E.H. (1991) Parents as Partners in Education: The School and Home Working Together. New York: Macmillan Publishing Company. 3. Brott, A. (1998), Kako biti tata. Zagreb: Mozaik knjiga. 4. Gerson, K. (1997), The social construction of fatherhood. U: Arendell,T. (1997.), Conteporary parenting, challenges and issues. London: Sage Publications. str. 119-154. 5. Janković, J. (2008). Obitelj u fokusu. Zagreb: etcetera d. o. o.

Ishodi učenja:

1. Argumentirano promišljati i razumjeti obitelj kao društvenu grupu i edukacijski kontekst

2. Opisati i analizirati strukturu suvremene obitelji kao pretpostavke za njenu odgojnu funkciju

3. Definirati, opisati, interpretirati i usporediti različita teorijska gledišta kojima se tumači posebnosti odgojnog djelovanja u suvremenoj obitelji

4. Primijeniti više razine znanja i razumijevanja u području odgojnih procesa u suvremenoj obitelji u ranom i predškolskom djetinjstvu

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar