Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Poticanje darovitih

Šifra:
82459
Kratica:
PD-PP-I
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(P) + 15(S)
Nositelji:

dr. sc. Jasna Arrigoni, pred.

Izvođači:

dr. sc. Jasna Arrigoni, pred. (P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Nakon učenja studenti će biti sposobni učiniti slijedeće: - Analizirati temeljne pojmove i različita shvaćanja darovitosti - Objasniti i usporediti različite teorijske pravce i njihov utjecaj na obrazovanje darovitih - Analizirati i provesti postupak prepoznavanja darovitog djeteta u školi - Odrediti ulogu učitelja u interdisciplinarnom postupku identifikacije - Obrazložiti postupak procjenjivanja darovitog djeteta - Izraditi pisano izvješće o darovitom djetetu prema uputama dobivenim od nastavnika - Obrazložiti i uspoređivati pojedine oblike odgojno-obrzaovne potpore darovitim pojedincima (akceleracija, obogaćivanje, izdvajanje) - Objasniti ulogu kreativnosti u razvoju darovitosti - Izraditi program kreativne radionice za rad s darovitom djecom OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA - Osnovni pojmovi i različita shvaćanja darovitosti - Teorijski pravci o darovitosti i njihov utjecaj na oblike poticanja darovitosti - Identifikacija darovitosti (metodološki problemi, moguće posljedice, interdisciplinarni pristup identifiakciji, uloga učitelja) - izrada individualiziranog programa za darovitog učenika - Osobine darovitih pojedinaca - Osobine učitelja za rad s darovitima, uspostavljanje suradnje obitelji i škole - Uloga obitelji u razvoju darovitih pojedinaca, primjeri organiziranog rada s roditeljima - Kreativnost i darovitost - pojam, modeli poticanja kreativnosti, kreativne radioncie kao oblik poticanja darovitosti - Oblici odgojno-obrazovne potpore darovitim pojedincima - Akceleracija - prednosti, nedostaci, postupak akceleracije u školama - Obogaćivanje programa (Bloomova taksonomija znanja, J.Renzulli, unutarnja diferencijacija programa - Oblici izdvajanja učenika, iskustva iz neposredne odgojno-obrazovne prakse (različiti programi u ustanovama) - Načela sastavljanja programa za darovite u školi - Upoznavanje s europskim i svjetskim iskustvima u organiziranju sustavne brige za darovite
Obavezna literatura:

1. 1. Cvetković-Lay, J., Sekulić-Majurec, A. (1998), DArovito je , što ću s njim. Priručnik za odgoj i obrazovanje darovite djece predškolske dobi, Alinea i Centar za poticanje darovitosti "Bistrić", Zagreb. 2. Cvetković-Lay, J. (2002), Darovito je, što ću sa sobom. Alinea. Zagreb. 3. Čudina-Obradović, M. (1990), Nadarenost-razumijevanje, prepoznavanje, razvijanje. Školska knjiga. Zagreb 4. George, D. (2005), Obrazovanje darovitih-kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike. EDUCA. Zagreb 5. Koren, I. (1989), Kako prepoznati identificirati nadarenog učenika. Škoslke novien. Zagreb

Preporučena literatura:

2. 1. Štetić-Vlahović, V. (2005), Daroviti učenici: teorijski pristup i primjena u školi. Institut za društvena istraživanja. Zagreb 2. Winner, E. (2005), Mitovi i stvarnost: Darovita djeca. Ostvarenje d.o.o. Lekenik 3. Armstrong, T. (2006), Višestruke inteligencije u razredu. EDUCA. Zagreb 4. Srića, V. (1992), Upravljanje kreativnošću. Školska knjiga. Zagreb 5. Sternberg, R. (1995) Uspješna inteligencija. Barka. Zagreb

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar