- English
Sadržaj predmeta
Iskustveno učenje
- Šifra:
- 82460
- Kratica:
- IU-PP-I
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 3.0
- Opterećenje:
- 30(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Lucija Jančec
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Lucija Jančec (P, S)
- Opis predmeta:
- OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA: 1. "Kurikulum" iskustvenog učenja; skriveni kurikulum u odgojno-obrazovnim institucijama; terminologija i definicije skrivenog kurikuluma 2. Teorije skrivenog kurikuluma povijesni prikaz i društvena uvjetovanost 3. "nevidljivo vođenje", "posredno učenje" , iskustveno učenje 4. Implicitne teorije: ciljevi, činioci (zakonitosti) razvoja; odnosne relacije odgoja, obrazovanja, razvoja i socijalizacije; područja ranog odgoja i obrazovanja; djetetove potrebe. 5. Pedagogija obespravljenih - možemo li djelovati kao profesionalci? 6. Skupina elemenata svakodnevnog života i učenja u vrtiću a ubrajaju se u neplanirane, nenamjerne, često nesvjesne faktore 7. Čimbenici koji se odnose na strukovne djelatnike (stajališta/očekivanja; vjerovanja, ..) i čimbenici vršnjačkih odnosa pri iskustvenom učenju 8. Implicitno djelujuća podloga "nevidljivog vođe" i posrednog učenja koje važno određuju kvalitetu života i učenja u vrtićima 9. Važnost kulturnog konteksta i okoline - kreiranje vrijednosti, normi, običaja, rutina i rituala
- Obavezna literatura:
-
Bašić, Slavica (2000): Koncept prikrivenog kurikuluma
Freire, Paolo (2002): Pedagogija obespravljenih
Jukić, Renata (2013): Moralne vrijednosti kao osnova odgoja
Vujičić, Lidija (2011): Istraživanje kulture odgojno-obrazovne ustanove
Krstović, Jasna (2009): Neke dileme o obrazovanju odgajatelja u svjetlu pozicioniranja ranog i predškolskog odgoja u prijedlogu Nacionalnog okvirnog kurikuluma i njihov odraz na polazne osnove Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira
- Preporučena literatura:
-
Dolar Bahovec, E. i Bregar Golobič, K. (2004): Šola in vrtec skrozi ogledalo. Priročnik za vrtce. šole in starše.
Dolar Bahovec, E. i Kodelja, Z. (1996): Vrtci za današnji čas.
Jančec, L., Tatalović Vorkapić, S. i Lepičnik Vodopivec, J. (2015): Hidden curriculum determinants in (pre)school institutions - implicit cognition in action.
Legenda
- P - predavanja
- S - seminar