Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Iskustveno učenje

Šifra:
82460
Kratica:
IU-PP-I
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(P) + 15(S)
Nositelji:

doc. dr. sc. Lucija Jančec

Izvođači:

doc. dr. sc. Lucija Jančec (P, S)

Opis predmeta:
OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA: 1. "Kurikulum" iskustvenog učenja; skriveni kurikulum u odgojno-obrazovnim institucijama; terminologija i definicije skrivenog kurikuluma 2. Teorije skrivenog kurikuluma povijesni prikaz i društvena uvjetovanost 3. "nevidljivo vođenje", "posredno učenje" , iskustveno učenje 4. Implicitne teorije: ciljevi, činioci (zakonitosti) razvoja; odnosne relacije odgoja, obrazovanja, razvoja i socijalizacije; područja ranog odgoja i obrazovanja; djetetove potrebe. 5. Pedagogija obespravljenih - možemo li djelovati kao profesionalci? 6. Skupina elemenata svakodnevnog života i učenja u vrtiću a ubrajaju se u neplanirane, nenamjerne, često nesvjesne faktore 7. Čimbenici koji se odnose na strukovne djelatnike (stajališta/očekivanja; vjerovanja, ..) i čimbenici vršnjačkih odnosa pri iskustvenom učenju 8. Implicitno djelujuća podloga "nevidljivog vođe" i posrednog učenja koje važno određuju kvalitetu života i učenja u vrtićima 9. Važnost kulturnog konteksta i okoline - kreiranje vrijednosti, normi, običaja, rutina i rituala
Obavezna literatura:

Bašić, Slavica (2000): Koncept prikrivenog kurikuluma

Freire, Paolo (2002): Pedagogija obespravljenih

Jukić, Renata (2013): Moralne vrijednosti kao osnova odgoja

Vujičić, Lidija (2011): Istraživanje kulture odgojno-obrazovne ustanove

Krstović, Jasna (2009): Neke dileme o obrazovanju odgajatelja u svjetlu pozicioniranja ranog i predškolskog odgoja u prijedlogu Nacionalnog okvirnog kurikuluma i njihov odraz na polazne osnove Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira

Preporučena literatura:

Dolar Bahovec, E. i Bregar Golobič, K. (2004): Šola in vrtec skrozi ogledalo. Priročnik za vrtce. šole in starše.

Dolar Bahovec, E. i Kodelja, Z. (1996): Vrtci za današnji čas.

Jančec, L., Tatalović Vorkapić, S. i Lepičnik Vodopivec, J. (2015): Hidden curriculum determinants in (pre)school institutions - implicit cognition in action.

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar