Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Neuropsihološke osnove ranog učenja

Šifra:
82465
Kratica:
NORU-3PD
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
6.0
Opterećenje:
45(P) + 30(S)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Darko Lončarić

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Darko Lončarić (P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Neurološki razvoj; 2. Osjeti, percepcija i procesiranje informacija; 3. Okolinski utjecaji i hrana za mozak; 4. Plastičnost mozga i kritična razdoblja; 5. Uloga emocija i njihova povezanost s umom i tijelom; 6. Model obogaćivanja; Programi obogaćivanja u prenatalnom razvoju, u prve dvije godine života i u predškolskoj dobi; 7. Kreativnost 8. Lijevi i desni mozak: stilovi učenja i mozgovna lateralizacija; 9. Od misli do pokreta; Pokret i učenje; Kinestetička inteligencija; Pokreti koji potiču kognitivne funkcije; 10. Integrativna metoda razvoja kroz pokret, glazbu i igru. Aktivnosti i vrednovanje: aktivnost na nastavi 5% kontinuirana provjera znanja 40% učenje na daljinu 10% seminarski rad 15% pismeni završni ispit 30%
Obavezna literatura:

Jensen, E. (2005): Poučavanje s mozgom na umu.

Goddard Blythe, S. (2008): Uravnoteženi razvoj: Što sve dječji mozak treba za zdrav razvoj od rođenja do školskih dana

Wasserman, L. H. i Zambo, D. (2013): Early Childhood and Neuroscience - Links to Development and Learning

Preporučena literatura:

Diamond, M. i Hopson, J. (2002): Čarobno drveće uma

Gopnik, A., Meltzoff, A. N. i Kuhl, P. K. (2003): Znanstvenik u kolijevci: što nam rano učenje kazuje o umu?

Jensen, E. (2004): Različiti mozgovi, različiti učenici

Hannaford, C. (2007): Pametni pokreti

Pospiš, M. (1997): Neurološki pristup školskom neuspjehu

Salkičević, S. i Tadinac M. (2017): Neuropsihološki aspekti istraživanja ADHD-a kod djece

Ishodi učenja:

1. aktivno sudjelovati u procesu "e-učenja" (informatička pismenost)

2. pronaći informacije potrebne za obradu određene nastavne teme, usporediti ih, procijeniti njihovu primjerenost zadanoj temi i organizirati ih u funkcionalnu cjelinu (informacijska pismenost)

3. opisati i analizirati odabrane znanstvene radove uz osvrt na sadržaj i metodologiju te se kritički osvrnuti na znanstvenu literaturu iz područja neuropsiholoških osnova ranog učenja.

4. surađivati s drugim studentima u realizaciji zajedničkog zadatka (interpersonalne vještine i timski rad)

5. opisati neurološke i fiziološke osnove kognitivnog razvoja te recipročni odnos bioloških i psiholoških odrednica ranog i predškolskog razvoja vezanog uz rano učenje

6. objasniti utjecaj okolinskih čimbenika na razvoj neurološkog sustava

7. argumentirati važnost i doprinos modela obogaćivanja za neurološki i kognitivni razvoj

8. osmisliti program obogaćivanja za djecu u razdoblju ranog i predškolskog djetinjstva utemeljen na suvremenim spoznajama o neuro-kognitivnom razvoju

9. prepoznati djecu s različitim stilovima učenja i izraditi primjerene individualizirane programe obogaćivanja i poučavanja.

10. objasniti povezanost kognitivnog razvoja s pokretom i osjetilnim iskustvima

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar