Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Sukonstrukcija kurikuluma u predškolskom odgoju i obrazovanju

Šifra:
82467
Kratica:
SKPO-3PD
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
7.0
Opterećenje:
30(V) + 30(P) + 30(S)
Nositelji:

prof. dr. sc. Lidija Vujičić

Izvođači:

Akvilina Čamber Tambolaš, univ. mag. praesc. educ. (V, S)

prof. dr. sc. Lidija Vujičić (P)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA - generirati višu razinu znanja i razumijevanja u analiziranju, sintetiziranju i vrednovanju u sukonstruiranju kurikuluma predškolskog odgoja i obrazovanja - preispitati sposobnosti primjene znanja u praksi stvaranjem novih ideja i kontinuiranom brigom o kvalitetnoj odgojno-obrazovnoj praksi s djecom od treće godine do polaska u osnovnu školu - demonstrirati i primjenjivati sposobnosti kvalitativno više razine interpretacije i evaluacije istraživačkih vještina u sukonstruiranju kurikukuma predškolskog odgoja i obrazovanja - izgraditi sustav poticanja i procjenjivanja procesa i učinaka dječjeg učenja i razvoja - primijeniti integrativnost različitih metodičkih postupaka, oblika i sadržaja za cjelovito (holističko) odgojno-obrazovno djelovanje na dijete i s djetetom - poduprijeti promišljanja novih strategija u sukonstruiranju integriranog kurikuluma kao odgovor na suvremene spoznaje o djetetu i djetinjstvu - analizirati, evaluirati i unapređivati teoriju i praksu suvremenog predškolskog odgoja i obrazovanja - demonstrirati sposobnost konstrukcije istraživačkog zadatka koji će se rješavati praktičnim istraživanjem, analizom i interpretacijom rezultata OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Konstruiranje i sukonstruiranje znanja u odgojno-obrazovnoj ustanovi 2. Sukonstrukcija predškolskog kurikuluma 3. Odnos kurikuluma i odgojne prakse 4. Dimenzije sukonstruiranja kurikuluma 5. Prostorno i materijalno okruženje kao dimenzija sukonstruiranja predškolskog kurikuluma 6. Fleksibilna organizacija vremena kao dimenzija sukonstrukcije kurikuluma 7. Razvoj suradničkih odnosa kao dimenzija sukonstruiranja kurikuluma 8. Istraživanje odgojne prakse i sukonstruiranje kurikuluma 9. Učenje od djece, o djeci i zajedničko učenje s djecom 10.Sukonstruiranje kurikuluma kroz rad na projektu čiji razvoj planiranju djeca 11.Umrežavanje suradnje u sukonstruiranju kurikuluma 12. Pedagoško istraživanje i sukonstrukcija kurikuluma 13.Dokumentiranje procesa učenja i sukonstrukcije djece u radu na projektima
Obavezna literatura:

1. 1. Woodhed, M.(2007), Changing perspectives on early childhood:theory, research and policy (prijevod) 2. Slunjski, E.(2011), Kurikulum ranog odgoja. Zagreb: ŠK. 3. Ljubetić, M. (2007), (Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja 4 (1), 43-56. 4. Barth , B. (2004), Razumijeti što djeca razumiju: struktura znanja i njegovo oblikovanje: problemi prijenosa znanja. Zagreb, Profil. 5. Gardner,H.(2005), Disciplinarni um. Zagreb: Educa

Preporučena literatura:

2. 1. Stoll, L., Fink, D. (2000), Mijenjajmo naše škole. Zagreb:Educa 2. Terhart,E. (2001), Metode poučavanja i učenja. Zagreb:duca 3. Mendeš,B.(ur.) (2013),Slike iz povijesti predškolskog odgoja, Rijeka-Split, 4. Hentig, H.(1997), Humana škola. Zagreb: Educa. 5. Hentig,H.(2008), Što je obrazovanje? Zagreb: Educa. 6. Hentig, H. (2007), Kakav odgoj želimo? Zagreb: Educa.

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar
  • V - Vježbe