- English
Sadržaj predmeta
Inkluzivni odgoj i obrazovanje
- Šifra:
- 91871
- Kratica:
- IOO-4US
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 7.0
- Opterećenje:
- 15(V) + 45(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
prof. dr. sc. Nataša Vlah
- Izvođači:
-
prof. dr. sc. Nataša Vlah (V, P, S)
- Opis predmeta:
- PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta SADRŽAJ 1. Uvod u kolegij, definiranje prava i obveza i dogovor o načinu rada 2. Konceptualni okvir inkluzivnog obrazovanja: povijesni pregled, osnovni pojmovi i zakonski temelji 3. Inkluzivna kultura odgojno-obrazovnih ustanova: čimbenici i resursi 4. Polazišta inkluzivnog obrazovanja: teorijski koncepti i načela 5. Pedagoško-didaktički aspekti inkluzivnog obrazovanja: načela i metode 6. Specifičnosti odgoja i obrazovanja učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama: 7. - polazišta i smjernice odgojno-obrazovne potpore učenicima s teškoćama u razvoju 8. - polazišta i smjernice odgojno-obrazovne potpore učenicima sa specifičnim teškoćama učenja 9. - polazišta i smjernice odgojno-obrazovne potpore učenicima s problemima u ponašanju i emocionalnim problemima 10. - polazišta i smjernice odgojno-obrazovne potpore učenicima s teškoćama uvjetovanima obiteljskim, socijalnim, ekonomskim, kulturnim i/ili jezičnim činiteljima 11. - polazišta i smjernice odgojno-obrazovne potpore darovitim učenicima 12. Evaluacija
- Obavezna literatura:
-
Bouillet, D. (2019): Inkluzivno obrazovanje: odabrane teme
- Preporučena literatura:
-
4. Galić Jušić, I. (2004). Djeca s teškoćama u učenju: rad na spoznajnom razvoju, vještinama učenja, emocijama i motivaciji. Lekelnik: Ostvarenje, str. 19-41, 50-58, 73-82, 85-118, 205-221.
5. Guberina-Abramović, D. (2004). Priručnik za rad s učenicima s posebnim potrebama integriranim u razrednu nastavu u osnovnoj školi. Zagreb: Školska knjiga
6. Do prihvaćanja zajedno: Integracija djece s posebnim potrebama: priručnik za učitelje/ urednice Kiš-Glavaš, L., Fulgosi-Masnjak, R. (2002). Zagreb: Hrvatska udruga za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama IDEM
7. Juul, J. (2006). Obitelj s kronično bolesnom djecom. Zagreb: Pelago, 16-36, 64-79.
8. Krampač Grljušić, A. Marinić, I. (2007). Posebno dijete: priručnik za učitelje u radu s djecom s posebnim obrazovnim potrebama. Osijek: Grafika.
- Ishodi učenja:
1. - definirati odgojno-obrazovnu inkluziju, njezine elemente, pretpostavke i širi društveni značaj,
2. -obrazložiti ulogu učitelja u kreiranju i razvijanju inkluzivnih odgojno-obrazovnih okruženja (u razrednim odjelima i šire),
3. - razvijati inkluzivnu i suradničku klimu u razrednim odjelima i školama,
4. - obrazložiti, uočiti, prepoznati i zadovoljiti odgojno-obrazovne potrebe učenika s teškoćama u razvoju, problemima u ponašanju i drugim posebnim odgojno-obrazovnim potrebama,
5. - sudjelovati u timskom radu u sklopu edukacijsko-rehabilitacijskih intervencija,
6. -kritički analizirati socijalne okolnosti u kontekstu ostvarivanja prava djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama na najbolje moguće obrazovanje.
Legenda
- P - predavanja
- S - seminar
- V - Vježbe