- English
Sadržaj predmeta
Pedagogija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
- Šifra:
- 91963
- Kratica:
- PRPO-2PP
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 6.0
- Opterećenje:
- 15(V) + 45(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
prof. dr. sc. Lidija Vujičić
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Lucija Jančec (P)
Akvilina Čamber Tambolaš, univ. mag. praesc. educ. (V, S)
prof. dr. sc. Lidija Vujičić (P)
- Opis predmeta:
- PREDUVJET UPISA PREDMETA Odslušati i izvršiti sve obveze iz kolegije Razvojna psihologija i Opća pedagogija PREDVIĐENI ISHODI UČENJA - poznavati i razumjeti (interpretirati, klasificirati, usporediti, objasniti) stručnu terminologiju primjerenu odgoju i obrazovanju u ranom djetinjstvu u okvirima svoje profesionalne uloge; - povezati i interpretirati usvojene temeljne pojmove ranog odgoja i obrazovanja; - klasificirati dobivene spoznaje, argumentirati stajališta o njima, te na taj način stvarati svoju implicitnu pedagogiju ranog djetinjstva; - prepoznati osobitosti ranog djetinjstva kao konteksta u kojem se realizira dijete sa svojim osobinama i značajkama; - razumjeti djetetova ponašanja i na toj ih osnovi diferencirati; - navesti osobine djece predškolske dobi, interpretirati ih u holističkom i diferencijacijskom aspektu te razumijeti i diferencirati djetetova ponašanja; - usporediti različite pristupe u definiranju odgojnih značajki, objasniti njihove odgojne refleksije; - objasniti temeljne značajke važnih ličnosti koje su doprinijele razvoju odgoja u ranom djetinjstvu, - analizirati i usporediti pedagoške koncepte i vrednovati ih sa pozicija njihove aktualnosti; - razumijeti i vrijednosno interpretirati vrednovati suštinu odgojno-obrazovnog djelovanja u ranom djetinjstvu (kao rezultat usvojenih spoznaja) ; - biti u mogućnosti identificirati ključne aspekte odgojno obrazovnih problema i formulirati strategiju za njihovo rješavanje. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Pedagogija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja kao sustav znanstvenih činjenica, istraživačkih metoda i znantsvenih teorija o odgoju u ranom djetinjstvu 2. Pedagogija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja kao pedagoška disciplina 3. Društvena i kulturna uvjetovanost odgoja i obrazovanja u ranom djetinjstvu: suvrmeneo poimanje ranog djetinjstva 4. Povijesni razvoj ideja o odgoju i obrazovanju u ranom djetinjstvu i njihov odraz u suvremeni odgojno-obrazovni kontekst 5. Ciljevi odgoja u ranoj dobi; činioci zakonitosti razvoja; područja odgoja i obrazovanja; djetetove potrebe 6. Rano djetinjstvo i društveni kontekst 7. Socijalizacija-pojam, razvojno određenje, posebnosti socijalizacije u ranom djetinjstvu, osobine djece predškolske dobi, razvoj dječje društvenosti, prve društvene grupe 8. Osnovne karakteristike izvanobiteljskog odgoja i obrazovanja u ranom djetinjstvu 9. Predškolski programi 10. Teorije dječjeg razvoja i njihove odgojno-obrazovne refleksije 11. Pojmovno određenje kurikuluma ranog odgoja i obrazovanja 12. Igra i igračke; teorijski pristupi u pojašnjenju igre; vrste igara i njihove značajke; edukacijski potencijali igre; uloga odraslog u igri
- Obavezna literatura:
-
1. 1.Duran, M. (2001), Dijete i igra. Jastrebarsko: Naklada Slap.(13-22) 2.Kamenov, E. (1991), Predškolska pedagogija. Beograd: Zavod za izdavanje udžbenika. 3.Milanović M.,Stricević I.,Maleš D.,Sekulic-Majurec A. (2000): Skrb za dijete i poticanje ranog razvoja djeteta u Republici Hrvatskoj. UNICEF. Zagreb 4.Miljak, A.: Humanistički pristup teoriji i praksi predškolskog odgoja do 53. str. 5.Starc. B., i dr. (2004). Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi.Golden Marketing - Tehnicka knjiga. Zagreb. ( str. 13. - 62.)
Došen-Dobud, Anka (2013): Slike iz povijesti predškolskog odgoja
Gopnik, A.; Melitzoff, A.; Kuhl, P (2003): Znanstvenik u kolijevci
Kamenov, E. (1991): Predškolska pedagogija
Kamenov, E. (2006): Dečja igra
Miljak,Arjana (2009): Življenje djece u vrtiću
Petrović-Sočo, Biserka (2007): Kontekst ustanove za rani odgoj i obrazovanje
Polić, Petra (2015): Što za pedagogiju znači pitanjue o odnosu i prava djeteta?
Vujičić, Lidija (2016): Kurikulum i kultura vrtića: od implementacije do istraživanja i obrnuto.
- Preporučena literatura:
-
2. 1.Došen-Dobud, A. (2013), Slike iz povijesti predškolskog odgoja. Rijeka: Centar za istraživanje djetinjstva, Učiteljski fakultet u Rijeci. 2.Miljak A ( 2009) Življenje djece u vrtiću SM naklada ( str.11-21) 3.Petrović,Sočo B. (2007) Kontekst ustanove za rani odgoj i obrazovanje Mali profesor Zagreb (Određenje i svojstva institucijskog konteksta str 31-40) 4.Slunjski, E. (2008) Dječji vrtić zajednica koja uči, Spektar Medija Str. 7-19 5.Šagud, M. (2002.), Odgajatelj u dječjoj igri, Zagreb: Školske novine
Duran, Mirjana (2001): Dijete i igra
Miljak,Arjana (1996): Humanistički pristup teoriji i praksi predškolskog odgoja
Starc, Branka i dr. (2004): Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi
Šagud, Mirjana (2002): Odgajatelj u dječjoj igri
Mendeš, Branimir (2015): Početci institucijskog predškolskog odgoja u hrvatskoj i njegova temeljna obilježja.
Mlinarević, V., Marušić, K. (2005): Prava djeteta i njihovo oživotvorenje u sustavu predškolskog odgoja i obrazovanja
Starc. B., i dr. (2004): Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi
- Preduvjeti za upis predmeta:
Opća pedagogija (položen)
Legenda
- P - predavanja
- S - seminar
- V - Vježbe