Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Poslovna komunikacija

Šifra:
143182
Kratica:
B23B04
Visoko učilište:
Geodetski fakultet
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
15(P) + 15(S)
Nositelji:

prof. dr. sc. Branka Mraović

Izvođači:

prof. dr. sc. Branka Mraović (P, S)

Opis predmeta:
<br> Cilj je svladati temeljne principe i prakse poslovne komunikacije u geodetskoj tvrtki i instituciji, institucionalni okvir i usklađivanje i prilagođavanje hrvatskih tvrtki standardima međunarodnog poslovanja. <br> <strong>Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi</strong> <ul><li>Razumjeti ulogu geodezije, geoinformatike i geoinformacija u suvremenom svijetu, poznavati mjerne sustave, metode i tehnologije mjerenja i prikupljanja prostornih podataka. <li>Poznavati upisnike nekretnina i interesa na njima, razumjeti mjere uređenja zemljišta i metode vrednovanja zemljišta. <li>Upotrebljavati informatičku tehnologiju u rješavanju geodetskih i geoinformatičkih zadataka. <li>Strankama te stručnjacima geodetske i srodnih struka prezentirati rezultate dobivene primjenom geodezije i geoinformatike. <li>Pratiti i usvajati nova tehnološka dostignuća u području geodetske izmjere, geoinformacijskih sustava i usluga temeljenih na položaju te promjene propisa, normi i standarda. <li>Planirati nastavak akademskog obrazovanja u području geodezije i geoinformatike ili srodnih disciplina, te razviti kulturu cjeloživotnog i stručnog obrazovanja.</ul> <strong>Očekivani ishodi učenja na razini predmeta</strong> <ul><li>Objasniti važnost ugleda tvrtke. <li>Objasniti važnost poslovne komunikacije za profesiju geodetskog inžinjera. <li>Objasniti o čemu ovisi izbor medija u poslovnoj komunikaciji. <li>Opisati inteligentno pretraživanje web stranica. <li>Objasniti učinkovito korištenje informacijskih tehnologija u komunikacijskom procesu. <li>Opisati oblike poslovne komunikacije i područja njihove primjene u geodeziji i geoinformatici. <li>Opisati komunikacijske modele. <li>Opisati principe i prakse uspješne komunikacije u geodetskoj tvrtki i instituciji. <li>Objasniti komunikacijski ciklus u geodetskoj tvrtki i instituciji. <li>Opisati organizaciju i vođenje sastanaka u geodetskoj tvrtki i instituciji. <li>Objasniti zapreke u komunikaciji i komunikacijske šumove. <li>Opisati rad s ljudima unutar tvrtke. <li>Definirati odnose s javnošću. <li>Znati sačiniti učinkovite govorne prezentacije. <li>Znati sačiniti vizualnu, pisanu i govornu prezentaciju. <li>Opisati strategije i taktike u poslovnim pregovorima. <li>Objasniti kulturološke razlike u poslovnoj komunikaciji. <li>Objasniti kako samostalno uspostaviti kontakt s budućim poslodavcima i uspješno komunicirati s klijentima, poslovnim partnerima i kolegama na verbalan i pisani način u Hrvatskoj i inozemstvu. <li>Definirati kako sačiniti pismeni i usmeni intervju s dionicima u njihovim radnim okolinama.</ul> <strong>Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave</strong><br> Sadržaj predavanja(po jedno-satnim predavanjima) - 15 sati. <ol start="0"><li>Organizacija predmeta - upoznavanje s nastavnikom, sadržajem predmeta i vremenikom izvođenja nastave, korištenja e-učenja, obvezama i pravima studenata, načinom provjere znanja, pravilima ponašanja na nastavi i statistikom predmeta iz prethodnih godina. <li>Proces komunikacije. Oblici komunikacije. Socijalna komunikacija. Mrežna komunikacija. Rad s ljudima. Poslovna komunikacija. Važnost poslovne komunikacije za tvrtku. <li>Principi i prakse poslovne komunikacije u geodetskim tvrtkama - analiza sadržaja prikupljene dokumentacije iz prethodnih generacija. Primjeri: Gruntovnica, DGU, Gradski ured za katastar i geodetske poslove. <li>Komunikacija u odnosima s javnošću. Komunikacijski ciklus. Oblici medija: pisani, govorni, vizualni. Čimbenici koji utječu na izbor medija. <li>Komunikacija i informacijske tehnologije. Prednosti i nedostaci komunikacije kroz mreže. Prezentiranje tvrtke na tržištu. Oglašavanje. <li>Elektronički podaci i povjerljivost. Pohranjivanje podataka. Elektroničke konferencije. <li>Komunikacije na radnome mjestu. Komunikacijski kanal. Temeljne faze komunikacijskog ciklusa. Oblici pisane komunikacije. Oblici govorne komunikacije. <li>Vrste sastanaka. Uloga odbora i pravila pri vođenju sastanaka. Izvješća. Oblici izvješća. Kratka i duga izvješća. Posebna izvješća. <li>Komunikacijski ciklus u maloj tvrtki. Sustav y. Horizontalna i vertikalna komunikacija. Izrada poslovnih pisama. Analize web stranica geodetskih tvrtki. Analize pisama glavnih direktora dioničarima. Jezik korporacijskih lidera. <li>Komunikacijski ciklus u velikoj tvrtki. Grupe i mreže. Mreže otvorenih kanala. Kombinacija formalne strukture i mreže. Izrada upitnika za potrebe terenskog rada. Vježbe vođenja intervjua. Case studije iz geodetskih tvrtki: tehnička izvješća. <li>Poteškoće u komunikaciji. Loše definiran cilj. Zapreke što su ih prouzročili pošiljatelj i/ili primatelj. Organizacijske zapreke. Eksterne zapreke. <li>Pretraživanja web stranica geodetskih tvrtki i institucija. Financijska izvješća. Poslovno pismo. Sadržaj i dizajn. Primjeri: potraživanja, pritužbe, isprike. Cirkularna pisma, standardna pisma. Unutarnja komunikacija. <li>Analiza podataka o geodetskim tvrtkama iz uzorka: grafički, vizualni, pisani i govorni podaci. Konstrukcija poslovne informacije u geodeziji. <li>Formulari i upitnici. Dizajniranje formulara. Popunjavanja formulara. Korištenje formulara. Formulari iz natječajne dokumentacije. <li>Grafička komunikacija. Uporaba statističkih podataka. Čitanje tablica, grafikona i simbola. <li>Web komunikacija. Pretraživanje podataka po web stranicama. Inteligentno pretraživanje. Kulturni kontekst i sadržaj web stranica.</ol> Sadržaj seminara i praktične nastave (po jedno-satnim seminarima) - 15 sati seminara i terenskog rada. Tijekom seminarskog rada studenti analiziraju dionike u geodeziji - tvrtke, institucije u Hrvatskoj, međunarodne organizacije i medije. Nakon toga uspostavljaju direktni kontakt i odlaze na teren. Ovaj rad ima za cilj: <ol><li>Naučiti nešto korisno iz primjera iz prakse <li>Saznati uspješnu geodetsku priču i od nje sačiniti nastavni materijal <li>Naučiti kako pratiti konkurente <li>Projekt promiče vrednote rada i osobnog angažmana kao put do uspjeha.</ol> KONCEPT STUDENTSKE ZADAĆE<br> <strong>Profil dionika treba sadržavati:</strong> <ol><li>Opće podatke o dioniku i historijat <li>Tehničku sliku tvrtke <li>Financijsku sliku tvrtke <li>Oblik poslovnog organiziranja - organizaciona shema i kako se ona mijenjala u etapama <li>Intervju s dionicima</ol> Profil sačinjavaju dva dijela: <ol><li>Prezentacija <li>Esej - komentar i analiza svih prikupljenih podataka</ol> Esej ima za funkciju pretvaranje podataka - slika, numeričkih i tekstualnih podataka u priču sa likovima, zapletom i akcijom. Studenti trebaju odgovoriti na dva temeljna pitanja: <ol><li>Čime se bave tvrke u geodeziji; <li>Što je faktor uspjeha u geodeziji. </ol> Pri pisanju eseja visoko se vrednuje individualnost i kreativnost.<br> <strong>FAZE RADA</strong> <ul><li>1. FAZA: Studenti su sami odabrali dionike su bili predmet njihovog istraživanja u projektu. Prvo su trebali predložiti nekoliko dionika (do 5) iz svake kategorije - tvrtka, institucija, međunarodna organizacija i medij, bez obzira da li su o tim dionicima već nešto znali ili su o njima prvi put saznali pretraživanjem web stranica. <li>2. FAZA: Studenti su podijeljeni u radne timove, pri čemu im je dozvoljeno da se sami grupiraju. Na taj način od 83 studenta formiran je 41 radni tim. <li>3. FAZA: Izvršen je konačan odabir dionika. Jednog dionika mogao je obrađivati samo jedan studentski tim, tako da je u konačnom rezultatu 41 tim sačinio 42 profila. Jedan tim radio je komparativno istraživanje dva dionika (dvije geodetske tvrtke). <li>4. FAZA: Studenti su trebali na web stranici odabranog dionika proučiti način na koji dionik sebe prezentira i o tome periodično izvještavati u seminarskoj nastavi. <li>5. FAZA: Studenti su trebali sačiniti upitnik za promatranog dionika. Dozvoljeno im je da primarno postave ona pitanja koja ih najviše zanimaju. O pitanjima iz studentskih upitnika započela je kontinuirana debata u seminarskom dijelu nastave. Temeljem sugestija kolega iz drugih timova neka pitanja su modificirana, a neka nadopunjavana. <li>6. FAZA: Studenti su na web stranici fine trebali analizirati financijska izvješća promatranih dionika. Studenti koji su za predmet istraživanja imali međunarodne organizacije stupili su u direktan kontakt sa svojim dionicima. Neki od studenti koji su za odabranog dionika imali instituciju u Hrvatskoj, došli su do prikupljenih podataka kroz praktični rad uz vodstvo profesorice. <li>7. FAZA: Analiza financijskog poslovanja dionika. Nakon prikupljenih podataka, studenti su u seminarskom dijelu nastave bili u mogućnosti sami analizirati bilance tvrtki, kao i financijsko poslovanje dionika na proračunu Grada Zagreba, dionika na državnom proračunu i financiranje međunarodnih organizacija. <li>8. FAZA: Studenti su stupili u direktan kontakt s dionicima i dogovorili, gdje god je to bilo moguće, sastanak na fizičkoj lokaciji dionika. S dionicima na udaljenoj lokaciji, studenti su kontaktostvarili telefonom i e-mailom. U toj fazi rada obavljeni su fokusirani intervjui s dionicima. <li>9. FAZA: Timovi su pred svojim kolegama prezentirali svoje analize prikupljenih podataka o dionicima. <li>10. FAZA: Na e-učenju kolegija kreirana su 2 zadataka. Prvi zadatak: Studenti su trebali posjetiti web stranicu Fininog registra javnih izvješća, pogledati bilance najuspješnijih poduzetnika u tekućoj godini i usporediti ih sa bilancama poslovnog subjekta čije su poslovanje oni pratili u okviru zadatak Profil dionika u geodeziji. Drugi zadatak: U seminarskom dijelu nastave otvorena je debata pro et contra javne objave bilance financijskih rezultata tvrtke. Temeljna pitanja bila su čemu nam služe financijska izvješća, zašto treba čitati financijska izvješća i da li objava financijskih izvješća treba biti javna. <li>11. FAZA: Radni timovi su predali profesorici u digitalnom i analognom obliku svoje prezentacije i eseje. Njihovim radom kreirani su nastavni materijali o dionicima u geodeziji.</ul> <strong>Praćenje rada studenata</strong> <ul><li>Pohađanje nastave - 0,5 ECTS-a <li>Esej - 0,5 ECTS-a <li>Seminarski rad - 0,5 ECTS-a <li>Kolokviji - 0,5 ECTS-a <li>Usmeni ispit - 0,5 ECTS-a <li>Pismeni ispit - 0,5 ECTS-a</ul>
Obavezna literatura:

1. Knjige Bovée, C.L., Thill, J.V. (2017.) Suvremena poslovna komunikacija, Mate d.o.o. Rouse, M. J., Rouse, S. (2005.) Poslovne komunikacije: Kulturološki i strateški pristup, Masmedia Jugo, D. (2017.) Menadžment kriznog komuniciranja, Knjižara Um. Leinert Novosel, S. (2015.) Komunikacijski kompas, Knjižara Um. Vidaček, I. (2007.) Lobiranje, Interesne skupine i kanali utjecaja u Europskoj uniji, Knjižara Um. Tafra-Vlahović, Majda (2012.) Komunikacijski menadžment, Strategija, modeli, planiranje, Knjižara Um. Jelić, B; Vlahović, N. (2015.) Profesionalni lobist, Priručnik o interesnom zagovaranju, Knjižara Um. Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2003.) Kako do DA: do dogovora pregovorom, a ne predajom, Zagreb: Impresum. Cutlip, S. M. (2003.) Odnosi s javnošću, Zagreb: Naklada MATE, Biblioteka gospodarska misao. Fox, R. (2001.) Poslovna komunikacija, Zagreb: Hrvatska Sveučilišna naklada & Pučko otvoreno učilište. Miljković, D. (2002.) Komuniciranje u organizaciji, Zagreb: IEP, Edicija Obelisk. Kliment, A. (2003.) Tradicionalne i digitalne poslovne komunikacije, Zagreb: Ekonomski fakultet & Mikrorad. Kliment, A. (1996.) Poslovne komunikacije, Zagreb: Zeus & Društvo za razvoj informacijske pismenosti, Biblioteka informacijsko društvo. Brajša, P. (1993.) Menadžerska komunikologija: razgovor, problemi i konflikti u poduzeću, Varaždin & Zagreb: Društvo za razvoj informacijske znanosti. Levine, M. ((2002.) Umreženi gerilski, Zagreb: Profil International. Osredečki, E. (1995.) Poslovno komuniciranje & Poslovni bonton, Zagreb & Samobor: Naklada EDO. Miljković, D., Rijavec, M. (1999.) Kako se dobro prezentirati, Zagreb: IEP, Edicija Obelisk. Jakovčević, T. (2000.) Menadžer i tajnica u poslovnom komuniciranju, Split: Knjigotisak. Verčić, D. (2004.) Odnosi s medijima, Zagreb: Mikrorad. Jolić, S. (2003.) Kako komunicirati s novinarima, medijima i javnošću, Zagreb: Press data, medijska agencija HND. Bahtijari, H. (2002.) Kako nastupati u javnosti, Zagreb: Savez samostalnih sindikata Hrvatske. Novak, B. (2001.) Krizno komuniciranje i upravljanje opasnostima, Zagreb: Binoza press. Osredečki, E. (1995.) Odnosi s javnošću, Samobor & Zagreb: Naklada EDO. Osredečki, E. (1996.) 101 savjet u tržišnom i uredskom poslovanju, Zagreb: Naklada EDO. Smithson, S. Whitehead, J. (1990.) Business Communication, Surrey: Croner Publications Ltd. McQuail, D., Windahl, S. (1986.) Communication Models, London: Longman. Le Poole, S. (1991) Never Take No for an Answer, London: Kogan Page. Slater, R. (1994.) Get Better or Get Beaten! New York: IRWIN. King, N. (1991.) Last Five Minutes, London: Simon & Schuster. Lewis, R. D. (2000.) When Cultures Colide, London: Nicholas Brealey Publishing. Časopisi Corporate Communications: An International Journal, Emerald Group Ltd Social Responsibility Journal, Emerald Group Ltd VINE: The Journal of Information and Knowledge Management, Emerald Group Ltd

2. Knjige Bovée, C.L., Thill, J.V. (2017.) Suvremena poslovna komunikacija, Mate d.o.o. Rouse, M. J., Rouse, S. (2005.) Poslovne komunikacije: Kulturološki i strateški pristup, Masmedia Jugo, D. (2017.) Menadžment kriznog komuniciranja, Knjižara Um. Leinert Novosel, S. (2015.) Komunikacijski kompas, Knjižara Um. Vidaček, I. (2007.) Lobiranje, Interesne skupine i kanali utjecaja u Europskoj uniji, Knjižara Um. Tafra-Vlahović, Majda (2012.) Komunikacijski menadžment, Strategija, modeli, planiranje, Knjižara Um. Jelić, B; Vlahović, N. (2015.) Profesionalni lobist, Priručnik o interesnom zagovaranju, Knjižara Um. Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2003.) Kako do DA: do dogovora pregovorom, a ne predajom, Zagreb: Impresum. Cutlip, S. M. (2003.) Odnosi s javnošću, Zagreb: Naklada MATE, Biblioteka gospodarska misao. Fox, R. (2001.) Poslovna komunikacija, Zagreb: Hrvatska Sveučilišna naklada & Pučko otvoreno učilište. Miljković, D. (2002.) Komuniciranje u organizaciji, Zagreb: IEP, Edicija Obelisk. Kliment, A. (2003.) Tradicionalne i digitalne poslovne komunikacije, Zagreb: Ekonomski fakultet & Mikrorad. Kliment, A. (1996.) Poslovne komunikacije, Zagreb: Zeus & Društvo za razvoj informacijske pismenosti, Biblioteka informacijsko društvo. Brajša, P. (1993.) Menadžerska komunikologija: razgovor, problemi i konflikti u poduzeću, Varaždin & Zagreb: Društvo za razvoj informacijske znanosti. Levine, M. ((2002.) Umreženi gerilski, Zagreb: Profil International. Osredečki, E. (1995.) Poslovno komuniciranje & Poslovni bonton, Zagreb & Samobor: Naklada EDO. Miljković, D., Rijavec, M. (1999.) Kako se dobro prezentirati, Zagreb: IEP, Edicija Obelisk. Jakovčević, T. (2000.) Menadžer i tajnica u poslovnom komuniciranju, Split: Knjigotisak. Verčić, D. (2004.) Odnosi s medijima, Zagreb: Mikrorad. Jolić, S. (2003.) Kako komunicirati s novinarima, medijima i javnošću, Zagreb: Press data, medijska agencija HND. Bahtijari, H. (2002.) Kako nastupati u javnosti, Zagreb: Savez samostalnih sindikata Hrvatske. Novak, B. (2001.) Krizno komuniciranje i upravljanje opasnostima, Zagreb: Binoza press. Osredečki, E. (1995.) Odnosi s javnošću, Samobor & Zagreb: Naklada EDO. Osredečki, E. (1996.) 101 savjet u tržišnom i uredskom poslovanju, Zagreb: Naklada EDO. Smithson, S. Whitehead, J. (1990.) Business Communication, Surrey: Croner Publications Ltd. McQuail, D., Windahl, S. (1986.) Communication Models, London: Longman. Le Poole, S. (1991) Never Take No for an Answer, London: Kogan Page. Slater, R. (1994.) Get Better or Get Beaten! New York: IRWIN. King, N. (1991.) Last Five Minutes, London: Simon & Schuster. Lewis, R. D. (2000.) When Cultures Colide, London: Nicholas Brealey Publishing. Časopisi Corporate Communications: An International Journal, Emerald Group Ltd Social Responsibility Journal, Emerald Group Ltd VINE: The Journal of Information and Knowledge Management, Emerald Group Ltd

Ishodi učenja:

1. Objasniti važnost ugleda tvrtke.

2. Objasniti važnost poslovne komunikacije za profesiju geodetskog inžinjera.

3. Objasniti o čemu ovisi izbor medija u poslovnoj komunikaciji.

4. Opisati inteligentno pretraživanje web stranica.

5. Objasniti učinkovito korištenje informacijskih tehnologija u komunikacijskom procesu.

6. Opisati oblike poslovne komunikacije i područja njihove primjene u geodeziji i geoinformatici.

7. Opisati komunikacijske modele.

8. Opisati principe i prakse uspješne komunikacije u geodetskoj tvrtki i instituciji.

9. Objasniti komunikacijski ciklus u geodetskoj tvrtki i instituciji.

10. Opisati organizaciju i vođenje sastanaka u geodetskoj tvrtki i instituciji.

11. Objasniti zapreke u komunikaciji i komunikacijske šumove.

12. Opisati rad s ljudima unutar tvrtke.

13. Definirati odnose s javnošću.

14. Znati sačiniti učinkovite govorne prezentacije.

15. Znati sačiniti vizualnu, pisanu i govornu prezentaciju.

16. Opisati strategije i taktike u poslovnim pregovorima.

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar