Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Informacijsko društvo

Šifra:
143219
Kratica:
B23A05
Visoko učilište:
Geodetski fakultet
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
15(P) + 15(S)
Nositelji:

prof. dr. sc. Branka Mraović

Izvođači:

prof. dr. sc. Branka Mraović (P, S)

Opis predmeta:
<br> Sačiniti sektorsku analizu geodetskog sektora i kontinuirano kroz proces nastave pratiti dionike u geodeziji. <br> <strong>Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi</strong> <ul><li>Razumjeti ulogu geodezije, geoinformatike i geoinformacija u suvremenom svijetu, poznavati mjerne sustave, metode i tehnologije mjerenja i prikupljanja prostornih podataka. <li>Poznavati upisnike nekretnina i interesa na njima, razumjeti mjere uređenja zemljišta i metode vrednovanja zemljišta. <li>Upotrebljavati informatičku tehnologiju u rješavanju geodetskih i geoinformatičkih zadataka. <li>Strankama te stručnjacima geodetske i srodnih struka prezentirati rezultate dobivene primjenom geodezije i geoinformatike. <li>Pratiti i usvajati nova tehnološka dostignuća u području geodetske izmjere, geoinformacijskih sustava i usluga temeljenih na položaju te promjene propisa, normi i standarda. <li>Planirati nastavak akademskog obrazovanja u području geodezije i geoinformatike ili srodnih disciplina, te razviti kulturu cjeloživotnog i stručnog obrazovanja.</ul> <strong>Očekivani ishodi učenja na razini predmeta</strong> <ul><li>Samostalno uspostaviti kontakt s poslodavcima, definirati tko su temeljni dionici u geodeziji i geoinformatici, te opisati oblike njihovog organiziranja i načine komuniciranja i razlikovati razine njihovih kompetencija i ingerencija. <li>Kontinuirano analizirati dionike, svoje buduće poslodavce i konkurente - kako, kojom brzinom i kojim tempom se dionici u geodeziji mijenjaju i prilagođavaju zahtjevima domaće i međunarodne poslovne okoline i definirati čimbenike koji utječu na razvoj karijera mladih. <li>Sačiniti prezentaciju o dionicima u geodeziji i geoinformatici - tvrtkama, institucijama, međunarodnim organizacijama i medijima i provesti kritičku evaluaciju prezentirane teme. <li>Definirati koncept "tvrtke koja uči" ("learning organisation") u geodeziji: Analizirati razvojne faze uvođenja i implementacije informacijskih i komunikacijskih tehnologija u geodetske tvrtke i institucije i usporediti trendove u hrvatskoj geodeziji sa svjetskim trendovima, te napraviti kritičku evaluaciju pojedine faze. <li>Analizirati zahtjeve direktiva Europske unije o transparentnosti poslovanja pravnih i fizičkih osoba i opisati napore koji se u geodeziji čine u procesima usklađivanja hrvatskog poslovnog i pravnog okruženja s onim Europske unije i međunarodnim standardima financijskog poslovanja. <li>Analizirati važnost odgovornog rukovanja s poslovnim informacijama u skladu s međunarodnim etičkim standardima i etičkim standardima Europske unije.</ul> <strong>Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave<br></strong> <strong>Sadržaj predavanja</strong> (po jedno-satnim predavanjima) -15 sati. <ol start="0"><li>Organizacija predmeta - upoznavanje s nastavnikom, sadržajem predmeta i vremenikom izvođenja nastave, korištenja e-učenja, obvezama i pravima studenata, načinom provjere znanja, pravilima ponašanja na nastavi i statistikom predmeta iz prethodnih godina. <li>Epistemologija informacijskih sustava - Informacijsko i mrežno društvo. Informacija - semantika i etimologija pojma. Svrha dizajniranja informacijskih sustava. Prednosti mrežnog dizajna. <li>Epistemologija informacijskih sustava - Konceptualni model otvorenih informacijskih sustava. Konstrukcija znanja: podatak, informacija, znanje, djelovanje, društvo znanja. Virtualna organizacija. <li>Epistemologija informacijskih sustava - "Digitalni nervni sustav", "mrežni stil rada", "mrežni stil života". <li>Epistemologija informacijskih sustava - Mrežna logika informacijske ere. Kompanija koja kreira znanje. Novi sustav proizvodnje bogatstva. <li>Računala i ljudski um - Emocionalni menadžment. Oblici učenja pri kreiranju elektroničkog teksta. <li>Računala i ljudski um - Metodologija korištenja jezika u virtualnim on-line zajednicama. Koncept govora kao dijaloga. <li>Računala i ljudski um - Prema novoj teoriji subjektiviteta u digitalnoj eri. R. Penrose: Kritika umjetne inteligencije: inteligencija i razumijevanje. <li>Rudarenje podataka - Osnovna obilježja alata rudarenja podataka. Inovativnost tehnika rudarenja podataka. <li>Rudarenje podataka - Etička pitanja pri konstrukciji znanja u tehničkoj okolini. Tehno-optimisti i tehno-pesimisti. Budućnost tehnika rudarenja podataka. <li>Globalni procesi - Osnovna obilježja globaliteta. Sistemska ravnoteža globalnog poretka. <li>Globalni procesi - Kapitalizam novčanog menadžera. Procesi deindustrijalizacije. <li>Globalne kompanije - Oblici korporacija u doba globaliteta i njihov način rada: etnocentrične, policentrične i geocentrične. <li>Globalne kompanije - Koje bi trebale biti uzajamne koristi između kultinacionalnih korporacija i zemalja domaćina? Najčešće uzajamne pritužbe. Sredstva i svrhe korporativne mreže.</ol> <strong>Sadržaj seminara i praktične nastave</strong> (po jedno-satnim seminarima) -15 sati seminara i terenskog rada.<br> Tijekom seminarskog rada studenti analiziraju dionike u geodeziji - tvrtke, institucije u Hrvatskoj, međunarodne organizacije i medije. Ovaj rad ima za cilj: <ol><li>Naučiti nešto korisno iz primjera iz prakse <li>Saznati uspješnu geodetsku priču i od nje sačiniti nastavni materijal <li>Naučiti kako pratiti konkurente <li>Projekt promiče vrednote rada i osobnog angažmana kao put do uspjeha.</ol> <strong>KONCEPT STUDENTSKE ZADAĆE<br></strong> Profil dionika treba sadržavati: <ol><li>Opće podatke o dioniku i historijat <li>Tehničku sliku tvrtke <li>Financijsku sliku tvrtke <li>Oblik poslovnog organiziranja - organizaciona shema i kako se ona mijenjala u etapama <li>5. Intervju s dionicima</ol> Profil sačinjavaju dva dijela: <ol><li>Prezentacija <li>Esej - komentar i analiza svih prikupljenih podataka</ol> Esej ima za funkciju pretvaranje podataka - slika, numeričkih i tekstualnih podataka u priču sa likovima, zapletom i akcijom. Studenti trebaju odgovoriti na dva temeljna pitanja: <ol><li>Čime se bave tvrke u geodeziji, <li>Što je faktor uspjeha u geodeziji. </ol> Pri pisanju eseja visoko se vrednuje individualnost i kreativnost.<br> <strong>FAZE RADA</strong> <ul><li>1. FAZA: Studenti su sami odabrali dionike su bili predmet njihovog istraživanja u projektu. Prvo su trebali predložiti nekoliko dionika (do 5) iz svake kategorije - tvrtka, institucija, međunarodna organizacija i medij, bez obzira da li su o tim dionicima već nešto znali ili su o njima prvi put saznali pretraživanjem web stranica. <li>2. FAZA: Studenti su podijeljeni u radne timove, pri čemu im je dozvoljeno da se sami grupiraju. Na taj način od 83 studenta formiran je 41 radni tim. <li>3. FAZA: Izvršen je konačan odabir dionika. Jednog dionika mogao je obrađivati samo jedan studentski tim, tako da je u konačnom rezultatu 41 tim sačinio 42 profila. Jedan tim radio je komparativno istraživanje dva dionika (dvije geodetske tvrtke). <li>4. FAZA: Studenti su trebali na web stranici odabranog dionika proučiti način na koji dionik sebe prezentira i o tome periodično izvještavati u seminarskoj nastavi. <li>5. FAZA: Studenti su trebali sačiniti upitnik za promatranog dionika. Dozvoljeno im je da primarno postave ona pitanja koja ih najviše zanimaju. O pitanjima iz studentskih upitnika započela je kontinuirana debata u seminarskom dijelu nastave. Temeljem sugestija kolega iz drugih timova neka pitanja su modificirana, a neka nadopunjavana. <li>6. FAZA: Studenti su na web stranici fine trebali analizirati financijska izvješća promatranih dionika. Studenti koji su za predmet istraživanja imali međunarodne organizacije stupili su u direktan kontakt sa svojim dionicima. Neki od studenti koji su za odabranog dionika imali instituciju u Hrvatskoj, došli su do prikupljenih podataka kroz praktični rad uz vodstvo profesorice. <li>7. FAZA: Analiza financijskog poslovanja dionika. Nakon prikupljenih podataka, studenti su u seminarskom dijelu nastave bili u mogućnosti sami analizirati bilance tvrtki, kao i financijsko poslovanje dionika na proračunu Grada Zagreba, dionika na državnom proračunu i financiranje međunarodnih organizacija. <li>8. FAZA: Studenti su stupili u direktan kontakt s dionicima i dogovorili, gdje god je to bilo moguće, sastanak na fizičkoj lokaciji dionika. S dionicima na udaljenoj lokaciji, studenti su kontakt ostvarili telefonom i e-mailom. U toj fazi rada obavljeni su fokusirani intervjui s dionicima. <li>9. FAZA: Timovi su pred svojim kolegama prezentirali svoje analize prikupljenih podataka o dionicima. <li>10. FAZA: Na e-učenju kolegija kreirana su 2 zadataka.<br>Prvi zadatak: Studenti su trebali posjetiti web stranicu Fininog registra javnih izvješća, pogledati bilance najuspješnijih poduzetnika u 2012. g. i usporediti ih sa bilancama poslovnog subjekta čije su poslovanje oni pratili u okviru zadatak Profil dionika u geodeziji.<br>Drugi zadatak: U seminarskom dijelu nastave otvorena je debata pro et contra javne objave bilance financijskih rezultata tvrtke. Temeljna pitanja bila su čemu nam služe financijska izvješća, zašto treba čitati financijska izvješća i da li objava financijskih izvješća treba biti javna. <li>11. FAZA: Radni timovi su predali profesorici u digitalnom i analognom obliku svoje prezentacije i eseje. Njihovim radom kreiran je 41 nastavni materijal o 42 dionika u geodeziji.</ul> <strong>Praćenje rada studenata</strong> <ul><li>Pohađanje nastave - 0,5 ECTS-a <li>Esej - 0,5 ECTS-a <li>Seminarski rad - 0,5 ECTS-a <li>Kolokviji - 0,5 ECTS-a <li>Usmeni ispit - 0,5 ECTS-a <li>Pismeni ispit - 0,5 ECTS-a</ul>
Ishodi učenja:

1. Kontinuirano analizirati dionike, svoje buduće poslodavce i konkurente, kako, kojom brzinom i kojim tempom se dionici u geodeziji mijenjaju i prilagođavaju zahtjevima domaće i međunarodne poslovne okoline i definirati čimbenike koji utječu na razvoj karijera mladih.

2. Sačiniti prezentaciju o dionicima u geodeziji i geoinformatici u tvrtkama, institucijama, međunarodnim organizacijama i medijima i provesti kritičku evaluaciju prezentirane teme.

3. Definirati koncept "tvrtke koja uči" ("learning organisation") u geodeziji: Analizirati razvojne faze uvođenja i implementacije informacijskih i komunikacijskih tehnologija u geodetske tvrtke i institucije i usporediti trendove u hrvatskoj geodeziji sa svjetskim trendovima, te napraviti kritičku evaluaciju pojedine faze.

4. Analizirati zahtjeve direktiva Europske unije o transparentnosti poslovanja pravnih i fizičkih osoba i opisati napore koji se u geodeziji čine u procesima usklađivanja hrvatskog poslovnog i pravnog okruženja s onim Europske unije i međunarodnim standardima financijskog poslovanja.

5. Analizirati važnost odgovornog rukovanja s poslovnim informacijama u skladu s međunarodnim etičkim standardima i etičkim standardima Europske unije.

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar