Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Govor IVB ( 321-6 )

Šifra:
68626
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
6.0
Opterećenje:
30(DR) + 45(P) + 15(S)
Nositelji:

izv. prof. art. Alma Prica, akad. gl.

Izvođači:

izv. prof. art. Alma Prica, akad. gl. (DR, P, S)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: ovladavanje vještinom otkrivanja riječi (pronalaženje prave energije za odgovarajući tekst, korištenje kolokvijalnih ritmova svakodnevnog govora pri govorenju klasičnih tekstova) ovladavanje vještinom korištenja glasa pred mikrofonom ovladavanje prozodijom regionalnih tekstova Ishodi učenja: razvijanje svijesti o opasnostima glasovnog manirizma sposobnost svjesnog korištenja nepravilnog disanja ili krive impostacije glasa u funkciji rada na ulozi sposobnost samostalnog, kreativnog pristupa različitim literalnim predlošcima Očekivani ishodi učenja: sposobnost stvaralačko kritičkog procjenjivanj sebe i drugih s ciljem poboljšanja izvedbe sposobnost prepoznavanja teorijskog u praktičnome i obrnuto osviješćivanje potrebe trajnog usavršavanja tehničke glumčeve osobe (Gavella) Sadržaj predmeta: 1. GLAS Korištenje različitih rezonantnih prostora prilikom inetrpretacije zadanog teksta za postizanje bogatog, punog zvuka; baratanje širokim registrom glasa; svoju uključenost u govor ne smije se zapostaviti na račun stila govorenja i moguće formalne izvedbe. Glas kao most između unutarnjeg i vanjskog 2. DISANJE Kontrola nad raspodjelom daha unutar rečenice, ekonomičnna potrošnja daha 3. SLUH Samoslušanje, preciziranje sadržaja vokalima koji riječima snagu i zvučnost 4. NAVIKE Osvještavanje idealnog dramaturga, gledatelja i slušatelja u sebi, njegovanje radnih navika, profesionalnosti, odgovornosti; istraživanje raznih emocionalnih registara i promjenjive sastavnice boje glasa obogaćivanje izražajnih mogućnosti; emocionalnost, opasnost od preuranjenih rješenja 5.OSNOVNI GOVORNI ELEMENTI Preciziranje sadržaja teksta intonacijama, intenzitetom, pauzama, tempom, ritmom; doživljaj ritma kao elementa kreativnog rasporeda unutar zadanog materijala; osjećanje vremena na pozornici; vježbanje promjene tempa, ritma, raspoloženja 6. NEPRAVILNOSTI U IZGOVORU Kontinuirani rad na svladavanju izgovornih nedostataka i nečistoća 7. ANALIZA REČENIČNOG ISKAZA Proširivanje senzibiliteta za riječi i dublja značenja teksta, detaljno istraživanje rečeničnog smisla, odnosa rečenica/stihova; kreativno reagiranje na tekst; rješavanje kraće i duže govorne forme 8. HRVATSKI KNJIŽEVNI JEZIK Poznavanje leksičke strukture, četveronaglasnog sustava hrvatskog književnog jezika, osjećanje sintakse 9. MISLI Montaža misli, riječi kao misli i duh u akciji, ravnoteža zvuka i misli 10. INTERPRETACIJA Iskazivanje vlastitog stava, rafinirano promišljanje vlastitih umjetničkih ideja, samostalni odabir literarnog materijala, otkrivanje i izražavanje brojnih psiholoških nijansi, tvorba mislenih imenica; nema pravila kako se govori određeni tekst, osluškivanje sa sviješću das u mogućnosti neograničene 11. PARTNER Upućivanje teksta, slušanje, pronalaženje pravog trenutka za odgovor 12. GLASOVNE TRANSFORMACIJE Ukorijenjeni glas kao temelj svake glasovne transformacije, opasnost od glasovnog manirizma 13. NESTANDARDNI JEZIČNI I GOVORNI OBRASCI Korištenje kolokvijalnih ritmova pri govorenju klasičnih tekstova, istraživanje karakterne uvjetovanosti govornih oblika 14. TEMELJ OSOBNOG UMJETNIČKOG IZRAZA Idealan spoj tehničke i normativne glumčeve osobe (Gavella), odgovornost za jezik, sposobnost stvaralačko-kritičkog procjenjivanje sebe i drugih, svijest o trajnom usavršavanju, sposobnost prepoznavanja teorijskog u praktičnom i obrnuto 15. KORIŠTENJE GLASA Dvorane različitih veličina, otvoreni prostori, mikrofon, TV studio
Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
20 Gluma diplomski 2 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar
  • DR - Ostale dramske vježbe