Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Digitalna postprodukcija ( A 200-2 )

Šifra:
119712
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
2.0
Opterećenje:
30(P)
Nositelji:

izv. prof. art. Branko Linta

Izvođači:

Krešo Vlahek (P)

izv. prof. art. Branko Linta (P)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: a) Upoznati studente sa teorijskim konceptima koji predstavljaju temelje suvremene, računalne obrade filmskevideotv slike. b) Upoznati studente s prikladnim metodama praktične primjene u različitim produkcijskim okolnostima. Ulazne kompetencije: Položen ispit iz predmeta Tehnika laboratorija i boje A i B (Snimanje, 1. godina MA). Ishodi učenja: Studenti će: 1. Razumjeti mogućnosti koje postoje ukoliko se u produkcijski proces uključi i etapa računalne postprodukcijske obrade slike i razumijeti razliku koju unosi upotreba ove tehnologije u odnosu na fotokemijske metode obrade slike. 2. Moći će samostalno i utemeljeno donjeti odluku o tome koji tehnološki pristup će dati tražene umjetničke rezultate. 3. Biti će u sposobni artikulirati zahtjeve kao i uvjete provjere kompletnog radnog toka sa svim ključnim elementima koji će se upotrijebiti u nekoj produkciji. 4. Znati će koncipirati, organizirati i izvesti testiranje kojim će ukloniti postojeće dvojbe. 5. Biti će sposobni napraviti analizu ostvarenih rezultata provjere. U slučaj potrebe znati će kako naći rješenja za one aspekte koji zahtjevaju dodatnu provjeru. 6. Moći će, temeljem testiranja i analize rezultata dati kompletan prijedlog tehničkih rješenja za artistički odabrane ciljeve prema vlastitom viđenju načina na koji je poželjno oblikovati projekt na kompetentan način. 7. Znat će užoj, stručnoj kao i široj publici prenijeti informacije o ostvrenim rezultatima testiranja. 8. Biti će sposobni uspostaviti i prema potrebi mjenjati funkcionalne vezu između umjetničkih zdataka, metoda provjere i rješenja odabranih za praktičnu izvedbu. 9. Biti će sposobni prezentirati projekt u tehničkom i umjetničkom smislu. 10. Biti će sposobni za složen, specifičan rad i komunikaciju sa različitim kategorijama suradnika koje će susretati za vrijeme rada na projektima koji koriste spomenutu tehnologiju. U etapi koncipiranja parametara projekta, planiranja, priprema snimanja, testiranja, tokom snimanju te u postprodukcijskoj obradi slike. Sadržaj predmeta: Zimski semestar (I): 1 Uvod. 2 Specifičnosti digitalnog. 3 Osjetnici (vrste, povijesni razvoj, osobine, uticaj na kasniji rad u postprodukcijskoj obradi). 4 Gama, vrste. Osobine, prednosti, nedostaci, . 5 Kako testirati elektroničku kameru? Metode analize rezultata i procjene prikladnosti instrumenta projektu. 6 Oblici digitalnog zapisa. 7 Digitalni LAD (ponavljanje LAD tehnike iz predmeta s niže godine; Tehnika laboratorija i boje te usporedba s mogućnostima i metodama koje se primjenjuju u suvremenim, računalnim postupcima). 8 Memorijski sustavi (i njihova uloga u postprodukcijskoj obradi slike). 9 Upravljanje bojom (koncept, usporedba fotografija-tisak-film). 10 Upravljanje bojom (instrumentarij). 11 Upravljanje bojom (procedura i vrednovanje ostvarenih rezultata). 12 Programi za postprodukcijsku obradu slike (vrste, specifičnosti). 13 Strategije, metode i postupci postprodukcijske obrade slike. 14 Strategije, metode i postupci postprodukcijeke obrade slike. 15 Strategije, metode i postupci postprodukcijske obrade slike. Obveze studenata: Redovita prisutnost i aktivno sudjelovanje u nastavi. Eventualno manji pisani radovi ili referati. Manji praktični zadaci.
Obavezna literatura:

1. 1. Color Correction Handbook, Alexis Van Hurkman. Peachpit Press, 2010. 2. Udžbenik (u izradi).

Preporučena literatura:

2. Digital Compositing for Film and Video (II izdanje), Stewe Wright. Focal Press, 2010. Fix it in Post, Jack James. Focal Press, 2009. The Art and Technique of Digital Color Correction, Steven Hullfish. Focal Press, 2012. Color and Mastering for Digital Cinema, Glenn Kennel. Focal Press, 2006. Color Imaging, Fundamentals and Applications, Reinhart, Khan, Akyuz, Johnson. A.K.Peters, 2008. Color Appearance Models (II izdanje), Mark D. Fairchild. Wiley, 2006. Color for the Sciences, Jan Koendrink, MIT Press, 2010.

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
12 Filmsko i video snimanje diplomski 3 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja