- English
Sadržaj predmeta
Televizijska režija IA reportaža ( 222-5 )
- Šifra:
- 129210
- Visoko učilište:
- Akademija dramske umjetnosti
- ECTS bodovi:
- 5.0
- Opterećenje:
- 30(DR) + 30(P) + 30(S)
- Nositelji:
-
doc. art. Tonći Gaćina, akad. red.
- Izvođači:
-
doc. art. Tonći Gaćina, akad. red. (DR, P, S)
- Opis predmeta:
- Ciljevi predmeta: Ovladavanje teoretskim i praktičnim izvedbenim vještinama za samostalnu izradu televizijske reportaže. Ishodi učenja: Savladavanja teorijskih, stručnih i praktičnih - osnova televizijskog dokumentarizma Sadržaj predmeta: 1. Uvodno predavanje: definicija i vrste reportaže (primjeri studentskih vježbi, upoznavanje s literaturom) 2. Pretpostavke i medijski uvjeti za reportažu (odnos autorskog kritičkog stava prema javnom mnijenju) 3. Pretpostavke izrade reportaže: dostupnost lokaliteta, kooperativnost učesnika, objektivnost reportera itd. 4. Komunikološki uvjeti reportaže: relevantnost teme, jasni ciljevi, precizne adrese, provokacija javnog mnijenja 5. Stupnjevi, stanje reportaža: lokalna tema, regionalna, nacionalna, kontinentalna, globalna, galakcijska - tema 6. Metode detekcije i opservacije teme reportaža: stanje - prije, za vrijeme, poslije - događaja 7. Formalni elementi reportaža: Autentičnost lokaliteta i svjedočanstva protagonista, svjedoka,očevidaca,eksperata, arbitara 8. Scenaristička shema reportaže: audiovizualni dokaz mjesta i vremena radnje, opseg teme, povijest konflikta, uzrok, povod, posljedice, odgovornost, adrese odgovornosti. 9.Sadržajni elementi reportaže: teledemokracija - teleideologija 10. Audiovizualni elementi reportaže: Mjesto i pozadina za sugovornike, topografija lokaliteta izborom (pozadinskih) kadrova, psihološko portretiranje sugovornika, 11.Očekivane kvalitete reportaže: novo, autentično, izravno, vjerodostojno, ekonomično, objektivno, nepristrano, kritično,empatično, provokativno 12. Odnos Redatelja prema suradnicima: snimatelju, montažeru, producentu 13. Zadaci redatelja: fokusira i izabire problem i temu, pronalazi učesnike, očevice, svjedoke, arbitre 14. Kreativna sinergija slike i zvuka: slika potvrđuje izrečeno, zvuk (glas) potvrđuje događaj, ekonomiziranje tv vremenom 15. Komparativna evaluacija studentskih vježbi. Metode kritičke prosudbe, formiranje odobnog autorskog stava Ocjenjivanje studenta: Studenta se prati i ocjenjuje od početa semestra u svim pojedinim fazama izrade tv reportaže: izbor teme, tv sinopsis, tv scenarij, razrade (redateljske i producentske),montaža, prezentacija studentske umjetničke produkcije. Bez savladavanja bilo koje razine student ne može krenuti prema višim razinama zadataka ovog kolegija
- Obavezna literatura:
-
1. Hrvoje Turković:Što je reportaža, Zapis Chris Jenks: Vizualna kultura, Jesenski i Turk 2002.
- Preporučena literatura:
-
2. H. Turković: Narav televizije Plenković: Komunikologija: odabrana poglavlja Fiske - Hartley: Čitanje televizije Časopis - Medijska istraživanja, Zagreb Haralad Weinrich: Lingvistika laži, Algoritam Jean Baudrillard: Inteligencija zla Hannah Arend: O zlu, Breza Emil Cioran, brevijar poraženih, meandar Brian McNair: Striptiz kultura, Jesenski i Turk Alain Badiou: Stoljeće, Antibarbarus Gillo Dorfles: Kič, antologija lošeg ukusa Napomena: sva literatura je prevedena na hrvatski i nalazi se u BIBLIOTECI ADU
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 3 Filmska i televizijska režija prijediplomski 1 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja
- S - Seminar
- DR - Ostale dramske vježbe