Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Psihologija filma ( 201 - 2 )

Šifra:
129260
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
2.0
Opterećenje:
30(P) + 15(S)
Nositelji:

Marko Rojnić

Izvođači:

Marko Rojnić (P, S)

Opis predmeta:
Ciljevi kolegija: Uvid u temeljne ideje 'psihologije filma', odnosno kognitivne teorije filma, pristupa koji je koncem 1980ih, uslijed ekspanzije kognitivne (neuro)znanosti, postao iznimno relevantan i propulzivan pristup u psihologiji i filmologiji, s kritičkim osvrtom na druge psihološko-teorijske pristupe filmu (npr. psihoanalizu). Radi ilustracije bit će prikazani inserti iz brojnih filmova koji pripadaju najrazličitijim nacionalnim, žanrovskim i autorskim stilovima i poetikama, što će studentima omogućiti šire humanističko i gledateljsko obrazovanje koje im može biti od izravne koristi kao budućim filmašima. Preduvjeti za upis kolegija: Nema preduvjeta za upis i pohađanje kolegija Sadržaj predmeta: 1. Uvod u kolegij 2. Od folk psihologije do kognitivne teorije filma 3. Psihofilmologija, neurofilmologija, filmometrija 4. Percepcija životnog prizora i percepcija filmskog prizora 5. Perceptivne iluzije u temelju filma 6. Selektivna pažnja, pokreti očiju i percepcija filma 7. Osnove psihološke teorije kontinuirane montaže 8. Zašto ne zamjećujemo kontinuirane montažne prijelaze? 9. Oblikovanje i vođenje gledateljeve pažnje 10. Segmentacija zbivanja tijekom gledanja filma 11. Tipologija afektivnih stanja prilikom gledanja filma 12. Identifikacija i suosjećanje s fikcionalnim likovima 13. Psihologija likova, teorija uma i mentalna atribucija 14. Krosmodalna percepcija, sinestezija i film? 15. Završni osvrt i evaluacija kolegija Ocjenjivanje i vrednovanje rada: Pohađanje nastave i aktivnost u nastavi Redovito pohađanje nastave. Tolerira se najviše 3 izostanka. Studenti koji imaju više od 3 izostanka ne mogu dobiti potpis i izaći na ispit, već moraju ponovno upisati i odslušati kolegij. Redovito pohađanje i aktivnost u nastavi iznosi 40% konačne ocjene. Usmeni ispit sastoji se od 3 pitanja i obuhvaća provjeru razumijevanja građe obrađene u sklopu kolegija, pročitane literature ili analizu projiciranih i preporučenih filmova. Položen usmeni ispit iznosi 60% konačne ocjene. Obaveze studenata: 1. Redovito pohađanje nastave. 2. Položen usmeni ispit.
Obavezna literatura:

1. Messaris, P. (1994). Visual "iteracy": Image, mind, and reality. Boulder: Westview Press. Persson, P. (2003). Understanding cinema: A psychological theory of moving imagery. Cambridge: Cambridge University Press Zacks, J. M. (2015). Flicker: Your brain on movies. Oxford: Oyford University Press. (izabrati jedan naslov)

Preporučena literatura:

2. NAPOMENA: Studenti NISU dužni čitati građu s popisa dopunske literature. Anderson, J. D. (1996). The reality of illusion: An ecological approach to cognitive film theory. Carbondale: Southern Illinois University Press. Bordwell, D. (1985). Narration in the fiction film. London: Methuen & Co. Ltd. Bordwell, D. (2008). Poetics of cinema. New York and London: Routledge. Bordwell, D. & Carroll, N. (Ur.) (1996). Post-theory: Reconstructing film studies. Madison: Universty of Wisconsin Press. Branigan, E. (1992). Narrative comprehension and film. London: Routledge. Carroll, N. (1990). The philosophy of horror; or, paradoxes of the heart. New York: Routledge. Carroll, N. (1996). Theorizing the moving image. New York: Cmabridge University Press. Carroll, N. (2003). Engaging the moving image. New Haven & London: Yale University Press. Currie, G. (1995). Image and mind: Film, philosophy, and cognitive science. New York: Cambridge University Press. Grodal, T. (1997). Moving pictures: A new theory of film genres, feelings, and cognition. Oxford: Clarendon Press. Grodal, T. (2009). Embodied visions: Evolution, emotion, culture, and film. Oxford: Oxford University Press. Livingston, P. & Plantinga, C. (Ur.) (2009). The Routledge companion to philosophy and film. London & New York: Routledge. Münsterberg, H. (1916). The photoplay: A psychological study. New York: D. Appleton and Company. Nanicelli, T. & Taberham, P. (Ur.) (2014). Cognitive media theory. New York and London: Routledge. Plantinga, C. (2009). Moving viewers: American film and the spectator. Berkeley: University of California Press. Plantinga, C. & Smith, G. (Ur.) (1998). Passionate views: Thinking about film and emotion. Baltimore: Johns Hopkins. Shimamura, A. P. (Ur.) (2013). Psychocinematics: Exploring cognition at the movies. Oxford: Oxford University Press. Smith, G. (2003). Film structure and the emotion system. Cambridge: Cambridge University Press. Smith, M. (1995). Engaging characters: Fiction, emotion, and the cinema. London: Oxford University Press. Tan, E. S. (1996). Emotions and the structure of narrative film. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates. Turković, H. (1994). Teorija filma: Prizor, montaža, tematizacija. Zagreb: Meandar. Turković, H. (2002). Razumijevanje perspektive: Teorija likovnog razabiranja. Zagreb: Durieux.

Ishodi učenja:

1. Studenti će nakon odslušanog kolegija razumjeti psihološke osnove određenih filmskih postupaka i gledateljskih reakcija, te uvi

2. Nakon odslušanog kolegija studenti će imati slojevitiji uvid u ključne spoznaje iz "psihologije filma", odnosno razumjeti osnov

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
1 Montaža prijediplomski 2 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar