Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Pedagogija ( 201 - 3 )

Šifra:
130888
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(P) + 15(S)
Nositelji:

doc. dr. sc. Marina Đuranović

Izvođači:

doc. dr. sc. Marina Đuranović (P, S)

Opis predmeta:
Ciljevi Cilj predmeta koji se odvija u trećem semestru je upoznavanje studenata s osnovnim pojmovima u području odgojnog rada - pedagogijske teorije i prakse i prepoznavanje načina njihove primjene u nastavi plesa. Uvjeti upisa Ishodi učenja Specifični ishodi učenja Završetkom kolegija studenti/ce će moći pokazati: Znanja o društvenim i osobnim pretpostavkama i procesu odgoja; Znanja o zadacima i sadržajima pojedinih odgojnih područja; Sposobnost razvijanja vještina za njihovu primjenu u nastavi plesa, komunikaciji s roditeljima učenika i kolegama. Opći ishodi učenja: Primjena navedenih znanja u osobnom (samo) razvoju. Sadržaj predmeta Svrha, predmet i zadaci pedagogije. Pedagogijsko nazivlje. Društveno-povijesna dimenzija pedagogije: povijesni razvitak pedagogije; odnos pedagogije s drugim znanostima i znanstvenim disciplinama; pedagogijske discipline. Komunikacija u odgoju i obrazovanju: vrste i oblici komuniciranja; prepreke u komunikaciji na razini pojedinca i na razini odnosa odgajatelj - odgajanik; kako poboljšati komunikaciju. Odgoj u užem i širem značenju: učenje i obrazovanje u sklopu odgoja; učenje kao pedagoški problem. Moć i granice odgoja: između pedagoškog optimizma i pedagoškog pesimizma. Proces i subjekti odgoja: ličnost i odgoj, temeljna obilježja odgoja, podjela odgoja, analiza odgojnog procesa; učitelj kao subjekt odgoja. Odgojni ciljevi: različiti pristupi određivanju odgojnih zadataka; harmonijski razvitak ličnosti kao odgojni ideal. Stilovi odgoja. Odgojni autoriteti. Temeljna odgojna područja (tjelesni, intelektualni, moralni, socijalno - emocionalni, radni odgoj). Svrha, zadaci, sadržaj i putovi ostvarenja pojedinih odgojnih područja. Područja ostvarivanja odgoja (odgoj u obitelji, predškolski odgoj, odgoj u školi, odgoj u slobodnom vremenu) Metode i sredstva odgoja u nastavi. Samoodgoj (samopoštovanje, samopouzdanje, optimizam, sreća, pozitivno mišljenje, učinkovito upravljanje vremenom i životni ciljevi). Socijalne kompetencije i prosocijalno ponašanje (odnosi s drugima, tolerancija, rješavanje konflikata). Utjecaj medija na odgoj i samoodgoj.
Obavezna literatura:

1. Miljković, D. (2009.). Pedagogija za sportske trenere. Društveno veleučilište u Zagrebu i Kineziološki fakultet sveučilišta u Zagrebu. Miljković, D., Rijavec, M. (2008.). Razgovori sa zrcalom, V. izdanje, IEP-D2, Zagreb.

Preporučena literatura:

2. Bratanić, M. (2002.) Paradoks odgoja, III. izdanje, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb. Gudjous, H. (1994.). Pedagogija - temeljna znanja. Educa, Zagreb. Miljković, D., Rijavec, M. (2008.). Tri puta do otoka sreće, IEP-D2, Zagreb. Rijavec, M., Miljković, D., (2002.). U potrazi za čarobnom svjetiljkom, IEP-D2, Zagreb. Rijavec, M., Miljković, D., (2006.). Tko su dobri ljudi, IEP-D2, Zagreb

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
37 Suvremeni ples - Nastavnički prijediplomski 3 obavezni
38 Baletna pedagogija prijediplomski 3 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar