Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Umijeće snimanja film i video IB ( 421-4 )

Šifra:
188014
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
60(P) + 30(PK) + 15(S)
Nositelji:

izv. prof. art. Mario Kokotović, akad.snim.

Izvođači:

izv. prof. art. Mario Kokotović, akad.snim. (P, PK, S)

Opis predmeta:
(A 421-4) - Semestralna raspodjela satnice P 30 sati Midžić, 30 sati Kudin V 15 sati Midžić, 15 sati Kudin S 15 s Kudin (B 421-4) - Raspodjela satnice Isto kao u zimskom semestru ( Vježbe su umjetnička nastava) Sastavni dio umjetničke nastave je i Suradnja na akademskim projektima s 105 sati CILJEVI PREDMETA: Glavni umjetnički predmet studija Snimanja odbvija se kroz dva semestra i predviđa predavanja, umjetničku nastavu, grupnu i individualnu, umjetničku nastavnu produkciju u okviru samog kolegija i u timskom radu na programu Filmske i televizijske režije. U okviru toga razvija se razumijevanje međuovisnosti likovnog i tehnološkog u oblikovanju slike kroz rad na nastavnim zadaćama umjetničke nastave. Poznavanje i sposobnost odabira tehnike i tehnologije. Usmjeravanje razvoja individualnog talenta. Poticanje timskog i grupnog rada na umjetničkim zadaćama. Razvoj individualnog izraza podređenog realizaciji kompleksne zadaće umjetničkog djela u timskom radu, a s redateljem kao nositeljem projekta. Za studente ostalih studija znanja i razumijevanja oblikovanja filmske i el. slike s aspekta snimanja. ISHODI UČENJA: Usvajanje temeljnih znanja i vještina neophodnih za uspješan nastavak studija na višoj godini. Razvoj autorskog izraza i kreativnih potencijala filmske i melektroničke fotografije. Temeljna znanja tehničko-tehnoloških principa filmske i elektroničke fotografije. OČEKIVANI ISHODI UČENJA. Ovladavanje temeljnim snimateljskim vještinama: -ekspozicija; - temperatura boje; - osnove kadriranja; - pokreti kamerom; - rampa i generalni pravac. Usvajanje znanja o vizualnim principima te osnovama tehnike i tehnologije snimanja. SADRŽAJ PREDMETA: Kako kompleksnost predmeta nadilazi puko razdvajanje materije na dva samostalna semestralna kolegija, nametnuta računalnim ISVU sustavom, kolegij je usko vezan s Umijećem snimanja film i video I (B 400-4) s kojim predstavlja jedinstvenu cjelinu. Sastavni dio umjetničke nastave je i Suradnja na akademskim projektima s 105 sati Teme umjetničkog kolegija Filmsko i elektroničko snimanje pripadaju području snimateljske, a zasigurno i redateljske sintakse. One predstavljaju temeljne oblikovne i stvaralačke pretpostavke realizacije pokretnih slika sa stanovišta filmskog i elektroničkog snimanja, tj. iz pozicije snimatelja, a mimo teorijskih postavki koje objašnjavaju kadar i stanja kamere iz vizure strukturiranja i strukture filmskog djela. Teme o vodoravnom izravnanju kadra čine se samorazumljivima u praksi, ali u postupku kadriranja vodoravno izravnanje nije samo tehnička, nego i kreativna odrednica. Razmatranja o kadru i stanjima kamere u zavisnosti sa scenskom primjenom upotpunjena su temama o rampi i generalnom pravcu, a to je jednim dijelom proširenje na scenski govor snimatelja. Za potpunije sagledavanje ovih tema nužan je uvid u neka srodna tehnička područja oblikovanja filmske i elektroničke slike: uvid u odnos filmske slike i elektroničkog emitiranja; uvid u teme o scenskoj tehnici kamere; uvid u praktičan rad snimatelja i njegovog tima na sceni; uvid u odnos snimatelj - redatelj, snimatelj - scenograf i snimatelj - kostimograf. Jamačno se otvaraju i pitanja svjetlosnog oblikovanja slike i kadra, boje i atmosfere. Već iz kratke naznake navedenih tema razvidna je prepletenost s uskostručnim i umjetničkim kolegijima, ne samo na prvoj već i svim nastavnim godinama u preddiplomskom i diplomskom studiju. Za gledatelja i one koje zanima film sa stanovišta recepcije te bi teme trebalo sagledati kroz parametre promatranja, što je mnogo šire, složenije i teorijski razložnije, ali u okviru dugih kolegija. No, ovo su postavke snimatelja za snimatelja, postavke snimatelja za redatelja i filmaša. Izvođenje nastavnih jedinica vezano je i uz realizaciju zadaća umj. nast. produkcije, te se prema potrebi ne izvode navedenim redoslijedom. ZIMSKI / LJETNI SEMESTAR Profesija snimatelj: Snimatelji i akademci u domovinskom ratu. Uvodno predavanje o studiju, povijesti odsjeka i poginulim studentima u Domovinskom ratu Kadar, vizualni i vremenski i sadržajni prostor pokretnih slika. Okvir kadra. Okvir i omjer. Okvir i izrez. Okvir projekcije Okvir i lažna paralaksa. Filmsko snimanje i projiciranje. Filmsko snimanje i televizijsko emitiranje. Kadar i snimka. Filmski i fotografski fotogram. Kadar, vizualni, vremenski i sadržajni prostor pokretnih slika. Vremenski okvir snimke i kadra. Preklapanje kadrova. Vizualni okvir snimke. Dinamički okvir. Skriveni okvir. Plan, mjera vizualnog okvira. Plan i perspektiva. Plan i dubinski kadar. Plan i broj likova. Svjetlosni krupni plan. Kontraplan. Fotografija kadra. Kadar i kadriranje. Oblikovanje kadra. Kadar, položaj kamere i prizor. Kadar i kontinuitet. Kadar i zvuk. Snimatelj slike i zvučni kadar. Mikrofon u kadru. Vizualne odrednice kadra i kadriranja. Zlatni rez. Kompozicijska mreža kadra. Shoot and protect. Temeljna okomica kadra. Zona visine oka. Mjesto lika u kadru. Pravac pogleda i kretanja i njihov prostor. Pogled u kameru. Kompozicija u radu s više kamera (TV) Generalni pravac i rampa. Rampa i statična mizanscena. Rampa s dvije osobe. Rampa s tri osobe. Prelazak rampe. Rampa i dinamična mizanscena. Rampa u automobilu. Stanja kamere. Statička i dinamička kamera Pokreti i kretanja kamere. Postav i stanja kamere. Subjektivno i objektivno kretanje kamere. Panoramski pokreti. Bočno zakošenje (panorama), zakošena kamera i rotacija kamere. Nodalne točke objektiva. Brzina panoramskog pokreta i brišuća panorama. Vještina i tehnika izvođenja panoramskih pokreta. Panoramski pokreti i postolja. Prividno pokreti i kretanje kamere. Preoštravanje, zumiranje, Zum objektiv, uporaba zuma. Snimanje kamerom iz ruke. Oblikovanje kamera, kamera u ruci i na ramenu. Rameni i prsni stativi. Žiroskopski stabilizator. Kretanje s kamerom. Vodoravno izravnanje. Jednonogi stativ. Steadicam. Kodeks - snimatelj i prizor Kodeks - istine i laži fotografske i filmske slike UMJETNIČKA NASTAVNA PRODUKCIJA - program za Umijeće snimanja film i video I A i B RAZINA IZVOĐENJA A: osnovna razina, upoznavanje s tehnikom, istraživanje osnovnih vizualnih rezultata primjene određene tehnologije i proizvodnih postupaka. Tehničke vježbe, ne prikazuju se na ispitu. Vježbe se evaluiraju potpisom nastavnika krajem zimskog semestra. PLAN Snimiti sadržajno vezane kadrove u planovima i rakursima: 1. - total (T) 2. - srednje (SP) 3. - blizu (BP) 4. - krupno (KP) 5. - detalj (D) 6. Gornji rakurs 7. Donji rakurs OBJEKTIV - PERSPEKTIVNI ODNOS U KADRU SP osobe u prostoru sa naglašenom perspektivom: 1. - širokokutni objektiv 2. - srednji objektiv 3. - uskokutni objektiv BP 2 ili više osoba smještenih po dubini kadra: 1. - širokokutni objektiv 2. - srednji objektiv 3. - uskokokutni objektiv TEMPERATURA BOJE SVJETLA Snimiti kadar osvijetljen svjetlom odnosno u atmosferi koju karakterizira: A) Balans 5600 K B) Automatski balans temp. Boje C) Balans na bijeli papir 1. - sunčevo svjetlo 2. - sjeverno svjetlo 3. - sunčano rano jutro 4. - sunčano kasno popodne A) Balans 3200 K B) Automatsko balans temp. boje C) Balans na bijeli papir 5. - kućna žarulja 6. - žarulja 3200 K 7.- svjetlo svijeće 8. - miješano svjetlo (dnevno + umjetno) A) Balans 3200 K B) Balans 5600 K C) Automatsko balans temp. boje D) Balans na bijeli papir 9. - flourescentno svjetlo 10.- natrijevo svjetlo 11.- živino svjetlo Zatvarač (vrijeme ekspozicije) 1. - objekt u pokretu duga i kratka brzina 2. - objekt u pokretu duga i kratka brzina (panoramiranje) OBAVEZE STUDENATA: Realizacija zadataka umjetničke nastavne produkcije, pohađanje nastave, rad na projektima umjetničke nastavne produkcije studenata filmsklih studija. OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE: Kod studenata se najprije procjenjuje motivaciji te predznanja koja nisu provjeravana na prijamnom ispitu. Tijekom semestra vrednuje se sposobnost usvajanja vještina i znanja, realizacija radova umjetničke nastavne produkcije i kritički odnos prema vlastitim radovima nastavne produkcije. Na kraju semestra pregledom radova utvrđuje se ispunjenje programa i verificira potpisom u indeks. Time se ostvaruhju ECTS bodovi kolegija za zimski semestar. Tijekom ljetnog semestra kontinuirano se vrednuju radovi umjetničke nastavne produkcije, a završni ispit, koji je komisijski ispit, valorizacija je i ocjena cjelogodišnje produkcije kroz koju se procjenjuje napredak studenta kao i procjena usvajanja mentorskih primjedbi tijekom cijele godine. Studenti drugih studija polažu ispit koji sadrži provjeru usvajanja zanja s predavanja i zadane literature. NAĆIN PRAĆENJA KVALITETE Redovito pohađanje nastave, izrada zadataka umjetničke nastavne produkcije propisane nastavnim planom predmeta, rad na umjetničkoj nastavnoj produkciji sa studentima preddiplomskog studija Filmske i TV režije.
Preduvjeti za upis predmeta:

Umijeće snimanja film i video IA (421-4) (položen)

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
2 Snimanje prijediplomski 2 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar
  • PK - Vježbe u praktikumu