Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Teorija filma ( B 200-3 )

Šifra:
60902
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(P)
Nositelji:

prof. dr. sc. Nikica Gilić

Izvođači:

prof. dr. sc. Nikica Gilić (P)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: Razumijevanje temeljnih pojmova teorije filma, stjecanje temeljjnih znanja o filmskim teorijama, osposobljenost za razumijevanje odnosa filmske teorije s pragmatičnim problemima filmskog gledanja, filmskog vrednovanja i filmske evaluacije. Ishodi učenja: Dubinsko razumijevanje klasičnih, modernih i suvremenih teorijskih orijentacija u filmologiji. Sposobnost samostalne analize najsloženijih kombinacija oblika filmskog zapisa i načina strukturiranja filmskog djela kao cjeline u svim filmskim rodovima. Temeljno razumijevanje problema filmske genologije i sposobnost samostalne primjene njenih postavki u filmološkoj analizi. LJETNII SEMESTAR NASLOV PREDAVANJA KRATKA RAZRADA TEMA PO VAŽNIM NATUKNICAMA 1.Zvuk na filmu. Govor, glazba i šum.Prizorno i neprizorno. Dijegetičko i nedijegetičko. 2.Teorijske škole. Realistička teorija filma Realistička teorija filma i čimbenici sličnosti. Kontektualistički realizam (marksistička, politička, feministička teorija filma). 3.Formalistička teorija filma Klasična formalistička ("formalna") teorija filma. Filmski modernizam i filmska avangarda u kontekstu formalističke teorije filma. 4. Strukturalističke i semiotičke teorije filma. Strukturalistički impuls humanističkih znanosti. Naratologija. Semiotika i filmski zna<k. Udvajanje. 5.Montaža kao oblik filmskog zapisa Definicija i vrste montaže. Montažne spone (protežna i neprotežne). 6.Funkcije montaže Narativna, asocijativna i ritmička funkcija montaže. 7.Analiza filmsko djela I Igrani film. Klasični fabularni stil. Modernistički stil. 8.Analiza filmskog djela II Dokumetnatrni film. Eksperimentalni film. Hibridne filmske forme. 9.Film i drugi mediji Televizija, digitalni mediji, videoumjetnost, konceptualna umjetnost. 10.Prikaz čovjeka i tvorba lika I Metode prikaza čovjeka. Skrivena kamera. 11.Prikaz čovjeka i tvorba lika II Metode prikaza čovjeka. Prateća kamera. Metoda intervjua. Anketna metoda. 12.Struktura filmskog djela I. Preuzimanje postojećih jezika. Univerzalije. Filmska priča. 13.Struktura filmskog djela II, Asocijativno-logičke strukture u filmu. Ritmičke strukture. Sinteza. 14.Filmska genologija Temeljne odrednice teorije filmskih vrsta. Filmski rod. Filmski žanr. 15.Novije teorije filma Temeljne odrednice poststruktualističke i novoformalističke teorije filma
Obavezna literatura:

1. Peterlić, Ante, 1982, Osnove teorije filma, 2. Izdanje, Zagreb: Filmoteka 16. Cijela knjiga. I sva kasnija izdanja

Preporučena literatura:

2. Altman, Rick, 1999, Film/Genre, London: BFI

3. Bordwell, David, 2005, O povijesti filmskog stila, Zagreb: HFS. Burch, Nöel, 1972, Praksa filma, Beograd, Institut za film.

4. Chion, Michel, 1982, La voix au cinema, Cahiers du cinéma livres.

5. Deleuze, Gilles, 2010, Film 1, slika pokret, Zagreb: Bijeli val Deleuze, Gilles, 2012, Film 2, slika vrijeme, Zagreb: Bijeli val. Dyer, Richard, 1998, Stars, London: BFI.

6. Eksperiment i avangarda, 1987, Filmske sveske, Beograd: Institut za film (posebni broj posvećen eksperimentalnom i avangardnom filmu). Film and literature: an introduction and reader, ur. Timothy Corrigan, 2012. London: New York: Routledge, 2. izdanje

7. Gilić, Nikica, 2007, Filmske vrste i rodovi, Zagreb: AGM Gilić, Nikica, 2007, Uvod u teoriju filmske priče, Zagreb: Školska knjiga

8. Keser, Ivana, 2013, Film esej, Zagreb: Leykam International Kracauer, Sigfried, 1971-2, Priroda filma I-II, Beograd: Institut za film.

9. Lacey, Nick, 2000, Narrative and Genre, Houndmills, London: Macmillan. Literature and film: a guide to the theory and practice of film adaptation, ur. Robert Stam, Alessandra Raengo. 2005, Malden, Oxford: Blackwell Morin, Edgar, 1967, Film ili čovek iz mašte, Beograd: Institut za film. Paulus, Irena, 2012,Teorija filmske glazbe kroz teoriju filmskog zvuka, Zagreb: HFS

10. Prica, Ljubiša, 2016, Film kao medij filozofskog mišljenja, Zagreb: Naklada Jurčić

11. Suvremena teorija filma: kognitivistički pristup, Hrvatski filmski ljetopis, br. 19/20 (uvodni temat u časopisu).

12. Tanhofer, Nikola, 2000, O boji, Zagreb: Novi Liber. Turković, Hrvoje, 2010, Nacrt filmske genologije, Zagreb: Matica hrvatska Turković, Hrvoje, 2008, Retoričke regulacije, Zagreb: AGM Turković, Hrvoje, 2004, Zabava, žanr, stil, Zagreb. HFS.

13. Vlašić-Duić, Jelena, 2013, U Abesiniju za fonetičara. Govor u hrvatskome filmu, Zagreb: HFS.

Ishodi učenja:

1. Dubinsko razumijevanje klasičnih, modernih i suvremenih teorijskih orijentacija u filmologiji.

2. Sposobnost samostalne analize najsloženijih kombinacija oblika filmskog zapisa i načina strukturiranja filmskog djela kao cjeline u svim filmskim rodovima.

3. Temeljno razumijevanje problema filmske genologije i sposobnost samostalne primjene njenih postavki u filmološkoj analizi.

Preduvjeti za upis predmeta:

Teorija filma ( A 200-3 ) (odslušan)

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
1 Montaža prijediplomski 2 obavezni
2 Snimanje prijediplomski 2 obavezni
3 Filmska i televizijska režija prijediplomski 2 obavezni
4 Kazališna režija i radiofonija prijediplomski 2 izborni
6 Produkcija prijediplomski 2 obavezni
7 Dramaturgija prijediplomski 2 obavezni
9 Montaža diplomski 2 izborni
10 Oblikovanje zvuka diplomski 2 izborni
13 Oblikovanje svjetla diplomski 2 izborni
16 Dokumentarni film diplomski 2 izborni
22 Produkcija audiovizualnih i multimedijskih projekata diplomski 2 izborni
23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 2 izborni
25 Filmska dramaturgija diplomski 2 izborni
26 Dramaturgija izvedbe diplomski 2 izborni
33 Dramsko pismo i filmsko pismo diplomski 2 izborni
34 Kazališna dramaturgija diplomski 2 izborni
5 Gluma prijediplomski 4 izborni
9 Montaža diplomski 4 izborni
10 Oblikovanje zvuka diplomski 4 izborni
16 Dokumentarni film diplomski 4 izborni
22 Produkcija audiovizualnih i multimedijskih projekata diplomski 4 izborni
23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 4 izborni
25 Filmska dramaturgija diplomski 4 izborni
26 Dramaturgija izvedbe diplomski 4 izborni
33 Dramsko pismo i filmsko pismo diplomski 4 izborni
34 Kazališna dramaturgija diplomski 4 izborni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja