Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Istraživanje tržišta ( 200-2 )

Šifra:
61434
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
2.0
Opterećenje:
30(P)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Sonja Podgorelec

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Sonja Podgorelec (P)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: Ciljevi predmeta: 1. upoznavanje studenata s razlozima potrebe stjecanja znanja o istraživanju tržišta i ispitivanju javnog mnijenja; 2. stjecanje teorijskog znanja u planiranju i izradi nacrta istraživanja tržišnog projekta; 3. stjecanje praktičnog znanja - osposobljavanje studenata za samostalnu izradu nacrta istraživanja tržišta s posebnim naglaskom na primjenu u projektima iz područja kulture; 4. vježbanje prezentacijskih i komunikacijskih vještina; Ulazne kompetencije: Vještine i znanja pet semestara dodiplomske nastave studija Produkcije. Ishodi učenja: 1. naučiti temeljne zakonitosti provedbe znanstvenih istraživanja u području društvenih znanosti (posebice u području kulture i umjetnosti). 2. naučiti vrste istraživanja i vrednovati ih s obzirom na problem koji želimo istražiti. 3. naučiti samostalno izraditi cjeloviti nacrt istraživanja za projekt po izboru. 4. upoznati tehnike prikupljanja podataka i izradu instrumenata za njihovo prikupljanje. 5. steći komunikacijske vještine u predstavljanju istraživačkog projekta i rezultata istraživanja. 6. naučiti procijeniti u kojoj mjeri rezultati istraživanja tržišta omogućuju donošenje bolje poslovne odluke. Sadržaj predmeta: Ljetni semestar: 1, Uvodno predavanje: upoznavanje s kolegijem, temama i načinom predavanja, očekivanim ishodom učenja, ispitnom literaturom i bodovanjem. Podjela tema za obveznu pismenu zadaću (seminar) u semestru. 2. Specifičnosti društvenih istraživanja: izlaganje temeljnih znanstvenih zakonitosti koje treba poštivati tijekom planiranja i izrade svih znanstvenih istraživanja, s posebnim osvrtom na specifičnosti društvenih istraživanja (pouzdanost, valjanost, objektivnost, točnost mjerenja, etika u znanosti). 3. Istraživanje tržišta: što je istraživanje tržišta (kontinuirano praćenje i istraživanje tržišta u užem smislu)? Zašto uspješan producent mora znati planirati i izraditi nacrt istraživanja za određeni projekt iili koristiti rezultate profesionalnih agencija za istraživanje tržišta? Istraživanje tržišta i poslovno odlučivanje. 4. Ispitivanja javnog mnijenja: što je ispitivanje javnog mnijenja i kako se podacima takvih istraživanja koristiti pri planiranju i izradi projekata u području kulture i umjetnosti? 5. Vrste istraživanja 1: kada i zašto odabrati koju vrstu istraživanja? Kvantitativna i kvalitativna istraživanja, longitudinalna i transverzalna istraživanja, laboratorijsko i terensko istraživanje, panel istraživanje, pilot istraživanje. 6. Vrste istraživanja 2: Opis i primjena izviđajnih, opisnih i uzročnih istraživanja. 7. Načini i tehnike prikupljanja podataka: usmeno (intervju) i pismeno (anketa) prikupljanje podataka (licem u lice), telefonska i poštanska anketa. 8. Nacrt istraživanja: upoznavanje svih faza istraživanja kroz etape izrade nacrta istraživanja: određivanje cilja i predmeta istraživanja, vrste hipoteza i varijabli, odabiranje tehnike prikupljanja i načina obrade podataka. 9. Metode istraživanja 1: vrste podataka, analiza sekundarnih podataka, analiza sadržaja, metoda promatranja, grupni intervju. 10. Metode istraživanja 2: anketno istraživanje i primjena u istraživanjima tržišta. 11. Izrada anketnog upitnika: kako napraviti kvalitetan upitnik; vrste pitanja, strategija postavljanja pitanja i vizualni izgled upitnika. 12. Mjerenje stavova: vrste ljestvica za mjerenje i ocjenjivanje stavova, izrada ljestvica i primjena u istraživanjima tržišta. 13. Uzorak: važnost izbora uzorka, faze uzorkovanja, vrste uzoraka (slučajni i namjerni) i njihove podvrste, veličina uzorka, izbor jedinica uzorka. 14. Rezultati istraživanja i primjena: kontrola prikupljanja i obrada podataka, pretvaranje dobivenih rezultata u znanje koje će omogućiti ispravno donošenje poslovnih odluka naručitelju istraživanja. 15. Zaključno predavanje: pisanje završnog izvještaja istraživanja, važnost usmene prezentacije rezultata istraživanja. Kratka rekapitulacija tema svih predavanja kao priprema za ispit i ponavljanje očekivanog ishoda učenja. Obveze studenata: Seminar: tijekom semestra izraditi samostalno nacrt istraživanja za projekt po izboru u kojem će prezentirati poznavanje i moguću primjenu jedne izabrane metode istraživanja; nacrt istraživanja treba izložiti na nastavi uz pripremljenu PP prezentaciju. Ispit se sastoji od pismenog i usmenog dijela. 1. pismeni ispit: izraditi nacrt istraživanja za projekt po dogovoru s nastavnikom i provesti ga kao pilot istraživanje; pismeni rad poslati nastavniku elektronskom poštom najmanje sedam dana prije pristupanja usmenom ispitu kako bi student dobio povratnu informaciju o uspješnosti izvršenog zadatka i kvalitetnije se pripremio za usmeni ispit. 2. usmeni ispit: izlaganje nacrta istraživanja uz teorijsko objašnjenje korištenih pojmova, ciljeva i metoda istraživanja te uzorka; obrazlaganje dobivenih rezultata i eventualnih grešaka u planu istraživanja, uočenih prilikom provedbe pilot-istraživanja.
Obavezna literatura:

1. 1. Marušić, Mira; Vranešević, Tihomir (2001). Istraživanje tržišta. Zagreb: Adeco

Preporučena literatura:

2. Lamza- Posavec, Vesna (1995). Javno mnijenje teorije i istraživanja. Zagreb: Alinea

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
6 Produkcija prijediplomski 6 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja